2022-01-09, 03:41
Medlem
CharlieWaffless avatar
Peter klassas väl som en "komikers komiker"?
Citera
2022-01-10, 00:22
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Träffade honom förra året då han var på konstturné, mycket märkligt möte, han var speedad som fan, jag har ju min bild av att han var rolig för mig för tjugo år sedan. Nu var det väldigt mycket politiskt trams och spellevinkande, jag tyckte allt som allt att det var ett lite sorgligt möte. Men så sägs det ju, dont meet your idols.
Citera
2022-01-10, 20:26
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Träffade honom förra året då han var på konstturné, mycket märkligt möte, han var speedad som fan, jag har ju min bild av att han var rolig för mig för tjugo år sedan. Nu var det väldigt mycket politiskt trams och spellevinkande, jag tyckte allt som allt att det var ett lite sorgligt möte. Men så sägs det ju, dont meet your idols.

Han har tappat det.
Citera
2022-01-11, 16:14
Medlem
Han är ju gammal punksångare
Citera
2022-01-11, 16:16
Medlem
Han är ju gammal punksångare

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWaffles

De tycker att han är dum i huvudet och vill inte stå på samma scen som honom.
Citera
2022-01-12, 00:44
Medlem
smalt-juiceglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWaffles

Inte alls omtyckt av andra komiker. Han har kört samma material i evigheter. Och sen är han socialt kantig. Bland annat brukar han alltid ha "glömt" plånboken vid gemensamma luncher.
Citera
2022-01-12, 01:22
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalt-juiceglas
Inte alls omtyckt av andra komiker. Han har kört samma material i evigheter. Och sen är han socialt kantig. Bland annat brukar han alltid ha "glömt" plånboken vid gemensamma luncher.

Det där med luncherna stämmer. Men det handlar såklart inte om social kantighet, tvärtom faktiskt!

Dels travesterar han uttrycket "There ain't no such thing as a free lunch" genom att faktiskt blåsa sig till fria luncher.
Citat:
"There ain't no such thing as a free lunch(TANSTAAFL) is a popular adage communicating the idea that it is impossible to get something for nothing. The phrase was in use by the 1930s, but its first appearance is unknown. TANSTAAFL indicates an acknowledgement that in reality a person or a society cannot get "something for nothing". Even if something appears to be free, there is always a cost to the person or to society as a whole, although that may be a hidden cost or an externality"[8]

Läs mer här:
https://en.wikipedia.org/wiki/There_ain%27t_no_such_thing_as_a_free_lunch

Dels handlar det om att Wahlbeck försöker lära sina medmänniskor att det är ROLIGT att bli blåst när det görs på rätt sätt. I Sverige blir vi blåsta hela tiden, men på ett tråkigt sätt, vilket sätter ner humöret. Andra kulturer blåser folk så att de blir glada, det är det PW försöker anamma! Peter hade faktiskt en mycket rolig ståupp-rutin om just detta, se klippet nedan och njut. OCH SKRATTA - kamel:

https://www.youtube.com/watch?v=a34VaLBywCc

Som vanligt jobbar Wahlbeck på flera plan samtidigt. Det finns alltid konst i hans humor och humor i hans konst.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-01-12 kl. 01:40.
Citera
2022-01-12, 01:26
Medlem
Krummlans avatar
Ju mindre man hör av och om den gubben desto bättre
Citera
2022-01-12, 01:35
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krummlan
Ju mindre man hör av och om den gubben desto bättre

Hans humor skjuter över huvudet på dig. Det är ok, men uttryck dig inte generaliserande, skriv istället: "Ju mindre JAG hör av och om den gubben desto bättre"
Citera
2022-01-12, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Han har tappat det.

Knappast. Han försvarar ju mänskliga rättigheter som nu är under attack och han gör det enkelt och tydligt.
Citera
2022-01-12, 09:45
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det där med luncherna stämmer. Men det handlar såklart inte om social kantighet, tvärtom faktiskt!

Dels travesterar han uttrycket "There ain't no such thing as a free lunch" genom att faktiskt blåsa sig till fria luncher.

Läs mer här:
https://en.wikipedia.org/wiki/There_ain%27t_no_such_thing_as_a_free_lunch

Dels handlar det om att Wahlbeck försöker lära sina medmänniskor att det är ROLIGT att bli blåst när det görs på rätt sätt. I Sverige blir vi blåsta hela tiden, men på ett tråkigt sätt, vilket sätter ner humöret. Andra kulturer blåser folk så att de blir glada, det är det PW försöker anamma! Peter hade faktiskt en mycket rolig ståupp-rutin om just detta, se klippet nedan och njut. OCH SKRATTA - kamel:
Rätt sätt att blåsa Peter vore att först säga att han är fin och sen slå in skallen på honom - det hade han säkert gillat... Han är ett mänskligt avskrap - men visst går det att hånskratta åt sådana..
Citera
2022-01-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Rätt sätt att blåsa Peter vore att först säga att han är fin och sen slå in skallen på honom - det hade han säkert gillat... Han är ett mänskligt avskrap - men visst går det att hånskratta åt sådana..
Inte konstigt att melodifestivalsbananer inte kan skilja sak & person…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in