2021-04-22, 16:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett bra samtal, haha hon behöver inte jobba så mycket - han pratar på
Skumt med gråt helt plötsligt och kort...

https://youtu.be/9dKEYLyoLWQ?t=3172
Citera
2021-04-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ett bra samtal, haha hon behöver inte jobba så mycket - han pratar på
Ja, hon fick knappt en syl i vädret men ändå, tycker det var ett bra program, många bra åsikter även om Peter inimellan spårade ur lite sen var han på banan igen... Kollade på kommentarerna också, enbart positiva, sen om han/de plockat bort de negativa vet ju inte jag. Mitt betyg blir iallafall att han klarade sig galant och att han inte är pk.
Citera
2021-04-22, 19:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Skumt med gråt helt plötsligt och kort...

https://youtu.be/9dKEYLyoLWQ?t=3172
Intervjuverskan kan knappt hålla sig för skratt, hon vet inte om han skämtar eller är allvarlig.
Citera
2021-04-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Intervjuverskan kan knappt hålla sig för skratt, hon vet inte om han skämtar eller är allvarlig.
Hahaha, det där missade jag då jag inte orkade lyssna helt klart, typiskt att det kom efteråt! Han överdriver ju deluxe ibland, det är sån han är helt enkelt...
Citera
2021-04-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Synd att ingen kan upplysa honom om att han lider av narcissistisk personlighetsstörning eller liknande.. Han verkar vara en psykiskt störd narcissist iallafall..

Har ni som känner honom uppmuntrat honom att söka psykiatrisk hjälp nån gång..? På ett seriöst och uppriktigt sätt då alltså..

Alltså, jag har inte umgåtts med honom på 25 år, även om vi kände varandra hyggligt väl när vi var kring 25 bast. Har stött på honom då och då genom åren på krogen/tillställningar osv. men det har varit halvt olustiga/jobbiga sammanträffanden. Han är ju alltid stökig och verkar inte ha förändrats ett dugg sedan 25 års åldern. Han var samma Martinus-upplyste geni även då. Jag argumenterade med honom för ett tag sen på hans FB-sida och blev blockad. Jag har pratat med 2 gamla halmstadvänner till honom om hans beteende - en blev genast blockad när hon kontaktade honom för att höra hur han har det, och hon är världens mildaste människa som aldrig grälar - den andre är en rätt känd punkstjärna som säger att han orkar inte ens försöka eftersom Peter verkar vara bortom hjälp.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-04-23 kl. 19:59.
Citera
2021-04-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Alltså, jag har inte umgåtts med honom på 25 år, även om vi kände varandra hyggligt väl när vi var kring 25 bast. Har stött på honom då och då genom åren på krogen/tillställningar osv. men det har varit halvt olustiga/jobbiga sammanträffanden. Han är ju alltid stökig och verkar inte ha förändrats ett dugg sedan 25 års åldern. Han var samma Martinus-upplyste geni även då. Jag argumenterade med honom för ett tag sen på hans FB-sida och blev blockad. Jag har pratat med 2 gamla halmstadvänner till honom om hans beteende - en blev genast blockad när hon kontaktade honom för att höra hur han har det, och hon är världens mildaste människa som aldrig grälar - den andre är en rätt känd punkstjärna som säger att han orkar inte ens försöka eftersom Peter verkar vara bortom hjälp.
Men han rätt rolig faktiskt!
Citera
2021-04-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Men han rätt rolig faktiskt!

min gissning är att hans gamla vänner har lämnat honom en efter en och att han känner sig ensam och arg och att han i takt med det bestämt sig för att gro fast ännu hårdare i sina gamla mönster
Citera
2021-04-23, 20:22
Medlem
Citat:
min gissning är att hans gamla vänner har lämnat honom en efter en och att han känner sig ensam och arg och att han i takt med det bestämt sig för att gro fast ännu hårdare i sina gamla mönster
Helt frisk i kolan är han inte iallafall...
Citera
2021-04-23, 20:32
Medlem
Citat:
Helt frisk i kolan är han inte iallafall...

Jag gissar att en psykolog/psykiatriker skulle hitta rätt mycket problem. Problemet tror jag är att Peter kan vara medveten om det själv på sätt och vis men har sedan tonåren byggt upp hela sin identitet kring att han är annorlunda för att han är en sådan konstnärlig och upplyst själ och ju konstigare han beter sig desto mer bekräftar det hans genialitet. Som lekman tror jag att han skulle krascha om någon började pilla i det där. Jag tror inte en sekund att han någonsin kommer låta något proffs kommer i närheten av hans...egensinnigheter
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-04-23 kl. 20:35.
Citera
2021-04-23, 20:43
Medlem
Citat:
Jag gissar att en psykolog/psykiatriker skulle hitta rätt mycket problem. Problemet tror jag är att Peter kan vara medveten om det själv på sätt och vis men har sedan tonåren byggt upp hela sin identitet kring att han är annorlunda för att han är en sådan konstnärlig och upplyst själ och ju konstigare han beter sig desto mer bekräftar det hans genialitet. Som lekman tror jag att han skulle krascha om någon började pilla i det där. Jag tror inte en sekund att han någonsin kommer låta något proffs kommer i närheten av hans...egensinnigheter
Det är inte fel att vara "djup" men new age och liknande är en garant för psykiska sjukdomar. Hans strand up har ju inget med det att göra där har det varit tvärtom tycker jag.
Citera
2021-04-23, 21:13
Medlem
Citat:
Det är inte fel att vara "djup" men new age och liknande är en garant för psykiska sjukdomar. Hans strand up har ju inget med det att göra där har det varit tvärtom tycker jag.

Nja, ibland har han kört standup om att äta kött är mord osv. Han tror ju på reinkarnation osv., har alltid gjort. Rättare sagt, han vet att vi reinkarneras och de som inte har fattat det är idioter.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-04-23 kl. 21:20.
Citera
2021-04-23, 21:22
Medlem
Citat:
Nja, ibland har han kört standup om att äta kött är mord osv. Han tror ju på reinkarnation osv., har alltid gjort. Rättare sagt, han vet att vi reinkarneras och de som inte har fattat det är idioter.
Men oavsett vad han tror på så har han gett mig många garv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in