Citat:
Ursprungligen postat av
Zionistreport97
Du konsumerar mycket västerländsk media var dag, bredda dig lite för din egen skull.
Tack för tipset. Det är ett bra råd. Jag försöker konsumera media med lite olika ursprung. När det gäller t.ex. RT som är enkelt tillgänglig för mig som inte kan ryska har de tyvärr förlorat trovärdighet i mina ögon för länge sedan. När media skriver om några förhållanden som man känner till väl och själv kan undersöka oberoende och när man på goda grunder kan misstänka att de ljuger med en ganska tydlig och genomskinlig agenda, då tappar man förtroende. För mig har det skett med RT och jag har svårt att se det som något annat än propaganda.
Sedan, som svar på mitt inlägg om hur Östeuropa har förhållit sig till Ryssland historiskt, så är det väl inte med mediakonsumtion jag behöver bredda direkt? Det är väl snarare historieskrivning.
Ta och prata lite med de ryska historiker som faktiskt fick tillgång till sitt lands historia under den ungefärliga perioden 1990 till 2010. Hör vad de har att säga om möjligheten att 'bredda' sina perspektiv i Rysland av idag.
Var glad och tacksam att du har något annat än Pravda att läsa just här och nu. Ta det inte för givet.