Citat:
Ursprungligen postat av
preben12
Tottenham vidare i FA-cupen men imponerade inte alls mot Morecambe.
Davies, Gil, Sessegnon och Winks får godkänt av de som startade.
Ndombele blir utbytt i andra halvlek och går sakta, sakta av planen, trots att Tottenham ligger under med 0-1, samtidigt som bu-ropen ekar från läktarna. När han kommit av planen går han direkt ned i spelartunneln. Tottenhams rekordvärvning för £65M och nu om man har tur kan man kanske sälja honom till något italienskt lag för £15-20 M.
Jag glömmer aldrig när jag såg Ndombele skoja med Manchester City's mittfält i gruppspelet i Champions League för några år sedan. Lyon vann om jag inte minns fel? Jag minns att jag tänkte om honom att det där blir en spelare att hålla ögonen på. Ett minne blott...
Som så många av sina landsmän verkar attityd och arbetsmoral vara ett stort problem för honom och hans sejour i Tottenham blir allt mer parodisk. Ndombele i ett lag coachat av den notoriskt krävande Conte kan inte sluta lyckligt och Mourinho hade nog sina poänger även om jag starkt ifrågasatte hur han uttalade sig.
Jag tror att Serie A hade varit det bästa alternativet för Ndombele men detta kommer att bli en stor förlustaffär både ekonomiskt och prestigemässigt för Tottenham - 3,5 år kvar på kontraktet samt redkordvärvning.
Lo Celso orkar jag knappt ens nämna men känslan är att Tottenham i och med honom köpte ett namn. Han gjorde en bra säsong i Betis och efter det har han inte bevisat ett skit. Visst, skadebekymmer har satt käppar i hjulet men det finns inget som talar för att han kommer bli lyckad i England. Floppvärvning som gått lite under radarn i och med Ndombele, Alli m.fl.
Det lär hända grejer i Tottenham här i januari. Jag tror på att ett antal spelare kommer skeppas iväg och att man plockar in Traore från Wolves för att täcka upp på högerkanten. Förhoppningsvis även en ny mittfältare och en anfallare. Conte och Paratici har ett berg att bestiga.