2022-01-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I kina stänger man ned en 14 miljonersstad efter 20 fall. Utegångsförbud införs . Vad vet de om viruset som vi inte vet?
Kanske det här
Long COVID could become Finland's largest chronic disease, warns minister

one in two adults and around 2% of children may experience prolonged symptoms connected to COVID-19.

“The virus has been shown to enter the brain through the nose and its effects are also seen on magnetic resonance imaging,” Risto Roine, professor of neurology and chairman of the expert panel, told the same news conference.

“Around 20% see long-term cognitive impairment,” Roine added, warning that the incidence of neurological diseases such as Alzheimer’s or Parkinson’s could increase sharply following a COVID-19 infection.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-finland-long-covid-idUSKBN2JH14W
Citera
2022-01-10, 18:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Snillet spekulerar igen Hur många personer i Sverige har fått lunginflammation av munskydden?

För att inte tala om Spanien där vi gått runt med munskydd i flera år nu. Jag borde ju haft lunginflammation flera gånger vid det här laget med tanke på att jag bara använt typ 20 stycken.
Citera
2022-01-10, 18:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Kanske det här
Long COVID could become Finland's largest chronic disease, warns minister

one in two adults and around 2% of children may experience prolonged symptoms connected to COVID-19.

“The virus has been shown to enter the brain through the nose and its effects are also seen on magnetic resonance imaging,” Risto Roine, professor of neurology and chairman of the expert panel, told the same news conference.

“Around 20% see long-term cognitive impairment,” Roine added, warning that the incidence of neurological diseases such as Alzheimer’s or Parkinson’s could increase sharply following a COVID-19 infection.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-finland-long-covid-idUSKBN2JH14W

Ja, det där låter inte alls bra. Något lurt är det ju. Känns som kineserna vet något om det här som de inte talat om. Jag tror viruset kan vara farligare än många tror. Någon jävla anledning finns det till deras strikta nedstängningar vid minsta utbrott. De vet något.
Citera
2022-01-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att inte tala om Spanien där vi gått runt med munskydd i flera år nu. Jag borde ju haft lunginflammation flera gånger vid det här laget med tanke på att jag bara använt typ 20 stycken.

Tvärtom kan det säkert skydda mot lunginflammation i vissa miljöer.
Citera
2022-01-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tvärtom kan det säkert skydda mot lunginflammation i vissa miljöer.

För att inte tala om andra virusinfektioner. Har inte haft så mycket som en snuva på två år nu tack vare att jag bär mask.
Citera
2022-01-10, 18:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Funderar på om det blir något os i år. Vad tror ni? Är det genomförbart?
Det är en 50/50 just nu tänker jag.

Det skulle vara humor både om Kina tvingas ställa i OS för att många i världen är smittade och om smittspridningen i Kina tar raketfart pga. att smittan tar sig in i landet med alla som kommer dit i samband med OS.

Alla misslyckanden för Kina i samband med OS är bonus för mig så länge det inte leder till död eller allvarlig skada.

Jag tror dock att kinesdiktaturen kommer att kunna genomföra ett smittsäkert OS, eller snarare ett OS där smittan inte tar sig utanför OS-bubblan. De kinesiska funktonärerna kan ju sättas i karantänläger några månader till dess det är helt säkert att de inte bär på någon smitta.
Varför inte bara kremera alla funktionärer när OS är slut. Ingen skulle väl bli förvånad, lr?
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det funkar inte så. Nettoeffekten av att bära munskydd är väldigt liten kan till och med sluta på minus när bäraren får bakteriell lunginflammation..
Ge dig inte in i saker du inte fattar.
Där frugan jobbar (sjukhus) har de alla munskydd hela dagen och ingen blir sjuk av det.

Nå hur var det nu med den påstådda magoperationen?
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Min bror vek sig och gick emot sitt rationella tänk, han har tagit en spruta. Nu, en vecka senare så har han kåvid och 39,2 graders feber. Varför då? Skulle inte vaccinet skydda honom?

Det är inte märkligt. Det tar en period för kroppen att bygga upp skydd efter att man har tagit vaccinationen. Det är inte så att man har skydd direkt när man lämnar vaccinationslokalen.

Din bror borde ha tagit vaccinet 2 veckor tidigare. Jag hoppas att din bror får lindrig sjukdom, utan symtom som stannar kvar under lång tid.
Citera
2022-01-10, 18:19
Medlem
"Pfizer is already manufacturing a Covid vaccine targeting the Omicron variant, which it expects to be ready to distribute by June, its chief executive, Albert Bourla, has said."

Bara att kasta vårt lager och beställa nytt så det räcker till 2 doser för hela befolkning nu då.
Citera
2022-01-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ja, det där låter inte alls bra. Något lurt är det ju. Känns som kineserna vet något om det här som de inte talat om. Jag tror viruset kan vara farligare än många tror. Någon jävla anledning finns det till deras strikta nedstängningar vid minsta utbrott. De vet något.

Ja, jag tror deras vetenskapsmän har upptäck att något kommer hända 4e februari.
Citera
2022-01-10, 18:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, jag tror deras vetenskapsmän har upptäck att något kommer hända 4e februari.

Ja, något lurt är det. Varför kväsa så kraftigt?
Citera
2022-01-10, 18:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag brukar ha lite svårt för dina domedagsprofetior, men
Kinesisk diktatur a la Xi Jinping är inte att leka med.
Det finns nog inga spärrar eller utrymme för omtanke om andra i den mannens huvud.

Det är inte alls omöjligt att det finns kända biverkningar kinesdiktaturen håller tyst om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in