2022-01-10, 15:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossensboss
Visst har vaccineringen gett önskad effekt.

Absolut risk reduktion : 0,84% jämfört med placebogruppen.

300% ökning av andra sjukdommar jämfört med placebogruppen.

Du har alltså utökat ditt immuna försvar mot covid med hela 0.84 procentenheter! Vilken jävla effekt va! Mindre än den årliga lönerevisionen! Coolt va?

Vill du ha en tjusig länk bakom mina påståenden?

https://rumble.com/vqx3kb-the-pfizer-inoculations-do-more-harm-than-good.html
ARR är inte ett statiskt värde på effektivitet utan ett värde på den effektivitet som rådde vid tidpunkten för försöket och de förhållanden som rådde .

Det räcker med att att antalet smittade (vaccinerade och ovaccinerade) ökar i samma relation så ökar ARR. ARR vad gäller allvarlig sjukdom är garanterat mycket högre nu än 0.84%.
Citera
2022-01-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Flest som ligger på IVA är ovaccinerade, vaccinet skyddar ofta mot allvarlig sjukdom.
IVA är något helt annat än slutenvården. Det finns gott om kapacitet i intensivvården.

I slutenvården ligger personer som inte har livshotande sjukdom, och där lär en mycket större andel fullvaccinerade ligga än på IVA. Så ser det ut i länder som UK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Förvånansvärt så är det kritiska röster i både Expressen och Aftonbladet mot restriktionerna. Härligt att se.
Ja dags att vända kappan i tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kan ju precis lika gärna vara fullvaccinerade som testar sig mindre.

I alla åldersgrupper 16-69 år har fullvaccinerade högre prevalens än ovaccinerade nu. Det är ingen slump.

Det kan det vara men min poäng är att ditt påstående var inte baserat på fakta utan på din egen spekulation.

Råder det även högre prevalens bland vaccinerade avseende svår sjukdom och död?
Citera
2022-01-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Flest som ligger på IVA är ovaccinerade, vaccinet skyddar ofta mot allvarlig sjukdom.

Hur många på iva har omikron vs delta?
Hur många har andra underliggande orsaker?
Vilken ålder är det på dom utan underliggande problem?
Hur många är det i faktiska tal som ligger på IVA med Omicron, är under 40 och har inga underliggande problem?
Citera
2022-01-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja, det här är så dumt så det liknar ingenting. Vi ska alltså tvångsvaccinera våra medborgare, tänker särskilt på de yngre vuxna, för att Hallengren ska vara nöjd, oavsett vilket behov som föreligger? Jag håller med, WTF?

Ja? Vi jobbar ju för politikerna inte tvärto.... Vänta lite nu.

God morgon Sverige! Vad sägs om att införa vaccinbevis som obligatorisk åtgärd, fast vi byter namn till hälsobevis! Eller Social-bevis? Eller något annat?

hahaha
Citera
2022-01-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Förvånansvärt så är det kritiska röster i både Expressen och Aftonbladet mot restriktionerna. Härligt att se.

Allt fler börjar inse att det här har övergått till ett spel för gallerierna.

Jag gissar på att att man håller på dessa restriktioner till dagen antalet nya fall börjar tanka, gissningsvis i börja till mitten på februari som längst. Man har ett val att vinna, man kommer nog vara försiktig med att hålla i restriktioner för länge.

Jag köper att man inför vissa restriktioner under en kortare tid, hemarbete och distansundervisning exempelvis.
Citera
2022-01-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vi lär alla drabbas av omikron förr eller senare. Kanske lika bra att rycka av plåstret nu. Men det går nog inte riktigt än pga att vi fortfarande tvingas ge vård till ovaccinerade.

Trippelvaccinerade verkar väldigt sällan bli riktigt sjuka. Jag har frågat personer på golvet, mitt i skiten, de har aldrig sett en trippelvaccinerad patient. Särskilt inte på IVA.

För att de redan dött....eller?

Man älskar verkligen anti-vetenskaplig anekdotisk bevisning...det är underhållande.

Se bara på dagens presskonferens. Grafer helt utan konfidensintervall eller någon form av statistiskt metodik.
Citera
2022-01-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att du själv inte har en agenda?
Sorry, jag tittar på filmer som inte är vinklade av hjärntvättade plattjordare.
Hur vet du att filmen är vinklad? Om du inte har sett den? Med vinkad antar jag att du menar allt som inte håller med den rådande agendan! Då kan vi prata om hjärntvättning.
Tycker du och andra vaccinhetsare verkar vara väldigt låsta i er övertygelse..Trots att det ni förespråkar krackelerar dag för dag..
Citera
2022-01-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Jaha, då kommer det inte att gå? Du kommer ju inte bli mottagen på ett sjukhus eller vårdcentral med pågående infektion, sedan lär du testa negativt eftersom det nu verkar vara 7 dagar sedan du nu blev infekterad.

Jo då. Det var 7 dagar sedan.

Vad jag har läst så kan det visa positivt i 2-3 veckor efter.

Därför ska man inte testa sig igen och vänta på ett negativt resultat. För det gör en del tydligen.

Jag vill ju ha ett positivt resultat så det kan skickas in till e-hälsomyndigheten. Enkelt.

Självklart så visste jag inte detta från början. Inget de vill att folk ska veta, uppenbarligen.
Citera
2022-01-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
ARR är inte ett statiskt värde på effektivitet utan ett värde på den effektivitet som rådde vid tidpunkten för försöket och de förhållanden som rådde .

Det räcker med att att antalet smittade (vaccinerade och ovaccinerade) ökar i samma relation så ökar ARR. ARR vad gäller allvarlig sjukdom är garanterat mycket högre nu än 0.84%.

Wow, jag som trodde dessa värden inte var dynamiska, fan du är riktigt smart du.

Water is wet, if the water was wet in the given point of time. Nobelpriset går till Korrektamundo!!!!

Har du ens sett videon? Vill inte ens ha ditt svar faktiskt.
Citera
2022-01-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det kan det vara men min poäng är att ditt påstående var inte baserat på fakta utan på din egen spekulation.

Råder det även högre prevalens bland vaccinerade avseende svår sjukdom och död?
Det är visst fakta. Det står klart och tydligt i veckorapporten att fullvaccinerade nu har högre prevalens. PCR-test beställer man bara om man har symptom, och positivt testar man bara om man producerar virus vid testtillfället. Alltså innebär högre prevalens att fullvaccinerade sprider mer smitta.

Att en ovaccinerad hamnar på sjukhus har ingen betydelse för dig. Det är ju inte som att du drabbas av "passiv covid" av att någon annan blir sjuk. Det är ett hälsoproblem för den enskilde, precis som fetma, alkoholism, rökning, isfläckar på gatan, skidolyckor m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in