2022-01-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Men fler ovaccinerade är inlagda på slutenvården.
Var hittar du den statistiken?

Jag har bara sett vaccinationsstatus på IVA, där 4 av 5 platser är obelagda.
Citera
2022-01-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Precis och ska därför boka ett sådant test

Testades positiv för covid 19 för 7 dagar sedan

Har du för avsikt att det testet ska visa negativt? Frågar för egen räkning som testade positivt för 13 dagar sedan via 1177.
Citera
2022-01-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var en väldigt fin länk. Du har dock inga seriösa studier att hänvisa till istället för din foliepräglade video?

Två tänka utfall:

1. Du vägrar informationen för att du har en viss agenda .
2. Du tittar faktiskt på videon och utbildar dig i hur en studie är uppbyggd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Har du för avsikt att det testet ska visa negativt? Frågar för egen räkning som testade positivt för 13 dagar sedan via 1177.

Nej, vill att det ska visa positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Ah okej. Du är medveten om att det händer att yngre friska människor som är fullvaccinerade hamnar både på sjukhus och på IVA? Så du menar att du ska gå till jobbet och smitta andra som kanske inte är lika lyckligt lottade som du och kan få en rejäl omgång...TACK VARE DIG?! Tack och lov att jag inte känner dig eller jobbar med dig! Ingen respekt för folk runt omkring dig, vaccinerad eller ej...

Vi lär alla drabbas av omikron förr eller senare. Kanske lika bra att rycka av plåstret nu. Men det går nog inte riktigt än pga att vi fortfarande tvingas ge vård till ovaccinerade.

Trippelvaccinerade verkar väldigt sällan bli riktigt sjuka. Jag har frågat personer på golvet, mitt i skiten, de har aldrig sett en trippelvaccinerad patient. Särskilt inte på IVA.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det var en märklig slutsats. Det kan likväl även innebära att ovaccinerade testar sig i mindre omfattning än vaccinerade så din siffra säger inte mycket. Den berör dessutom bara en enskild vecka. Ditt ursprungliga påstående är alltjämt spekulativt.
Kan ju precis lika gärna vara fullvaccinerade som testar sig mindre.

I alla åldersgrupper 16-69 år har fullvaccinerade högre prevalens än ovaccinerade nu. Det är ingen slump.
Citera
2022-01-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Var hittar du den statistiken?

Jag har bara sett vaccinationsstatus på IVA, där 4 av 5 platser är obelagda.

Flest som ligger på IVA är ovaccinerade, vaccinet skyddar ofta mot allvarlig sjukdom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Vaccinpass kan införas i ett senare skede när smittspridningen är lägre sa hon. WTF?! Är hon helt jävla dum i huvudet eller? Varför ska vaccinpass användas när smittspridningen är lägre men inte när smittspridningen är hög? Logiken är helt borta nu.

Ja, det här är så dumt så det liknar ingenting. Vi ska alltså tvångsvaccinera våra medborgare, tänker särskilt på de yngre vuxna, för att Hallengren ska vara nöjd, oavsett vilket behov som föreligger? Jag håller med, WTF?
Citera
Medlem
Citat:
Sorry, att en antivaxxer tolkar Pfizers data på sitt eget perversa sätt ger jag inte mycket för. Därutöver var det inte Pfizer som diskuterades. Om du jämför dödstalen samt sjukhusinläggningar 2020 och 2021 i Sverige så måste du vara galen eller en idiot för att inte se att vaccineringen har gett positiv effekt.

En antivaxxer? Hahah jag orkar inte mer.

Du har en tydlig agenda.
Citera
2022-01-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Nej, vill att det ska visa positivt.

Jaha, då kommer det inte att gå? Du kommer ju inte bli mottagen på ett sjukhus eller vårdcentral med pågående infektion, sedan lär du testa negativt eftersom det nu verkar vara 7 dagar sedan du nu blev infekterad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossensboss
Två tänka utfall:

1. Du vägrar informationen för att du har en viss agenda .
2. Du tittar faktiskt på videon och utbildar dig i hur en studie är uppbyggd.

Du menar att du själv inte har en agenda?
Sorry, jag tittar på filmer som inte är vinklade av hjärntvättade plattjordare.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Förvånansvärt så är det kritiska röster i både Expressen och Aftonbladet mot restriktionerna. Härligt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in