2022-01-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu överskattar du "media".... O dessutom vågar inte journalister sticka ut hakan för då blir de anklagade för att vara konsiprationsteoretiker, trump anhängare mm

sant sant.

Men de säger som sagt direkt i TV4 att 3 doser, då smittar du inte längre.

Sjukt
Citera
2022-01-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
På en presskonferens om covid så tar journalisten upp frågan om Magdalenas svartstädning. Vad är det för fel på svenska journalister? De borde snörpt av journalisten direkt. Magdalena borde inte ens svarat på frågan.

Om maggan hade ställt upp på intervjuer självmant i ämnet så hade dom inte behövt kidnappa detta säljevent.
Citera
2022-01-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
45 minuter till lockdown? Pressträff kl 12.

Stäng skolor, krav på rejäla munskydd. Skydda befolkningen från smitta till vi kan vaccinera mot Omikron varianten. Det borde man göra.
Haha , självklart nej på alla dina spådomar... Som vanligt
Citera
2022-01-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Att Covid attackerar hjärnan har ju vi realister i tråden misstänkt sedan länge. Men att det sänker IQ:n med i genomsnitt hela 7 poäng är väl nästan värre än vad vi trott?

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(21)00324-2/fulltext

Mina tankar går till alla stackars barn med anti-vax föräldrar som därför inte fått ta del av våra vaccin. Deras drömmar om att bli läkare och civilingenjörer osv går nu i kras i onödan. Jag är även orolig för anti-vaxarna själva. Redan från början ligger de ju ofta på gränsen till ett begåvningshandikapp. Om deras IQ sjunker med 7 poäng eller mer så kan det ju komma att krävas samhällsinsatser för att de ska klara vardagen, betala räkningar osv.

Det känns som att covids neurologiska effekter inte uppmärksammats tillräckligt. Kanske skulle fler föräldrar vaccinera sina barn om de visste att covid orsakar skrumphjärna hos deras små telningar?

Det krävs knappast ett högre IQ än 80 för att bli civilingenjör eller läkare, vilken lågbegåvad som helst klarar av detta.
Citera
2022-01-10, 12:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Ja det kan jag faktiskt tro på. Då största delen av spridningen sker i hemmet, givetvis främst i familjer. Så jag kan absolut se att viruset släpps ut i större mängder när man typ sover och då med dålig ventilation som sagt. Är faktiskt inte såld på att smittan sprids speciellt mycket i restauranger eller krogar eller butiker heller för den delen. Även om det gör det så beror det på trängsel, att stänga tidigare spelar ju då ingen roll om folk ändå äter ute på lunchen eller kvällen.

Viruset kommer fortsätta spridas rejält via skolor o hemman såklart. Att ge sig på resturanger har ju marginell effekt.

Att skärpa budskapet om hemarbete är väl den åtgärd som har störst effekt av det de beslutat.
Citera
2022-01-10, 12:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Felet är väl att journalisterna ställer irrelevanta frågor. De skulle behöva Flashback mods där.

Nu pratar vi Putin istället
Citera
2022-01-10, 12:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om maggan hade ställt upp på intervjuer självmant i ämnet så hade dom inte behövt kidnappa detta säljevent.

Nu är det frågor om Nato och Putin, kan inte Maggan bara snäsa av dem? Skitmoderator de har.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
sant sant.

Men de säger som sagt direkt i TV4 att 3 doser, då smittar du inte längre.

Sjukt

Ja, eftersom jag har tre doser så borde jag få trängas o gå på krogen sent ;-)
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
På en presskonferens om covid så tar journalisten upp frågan om Magdalenas svartstädning. Vad är det för fel på svenska journalister? De borde snörpt av journalisten direkt. Magdalena borde inte ens svarat på frågan.
Därför att politiker måste framstå som trovärdiga för att man ska tro på dom. Anlitar hon svartstädare så är det ett utmärkt argument mot hennes vaccintjat. Dessutom tycker jag hon ska åka land och rike runt och själv skotta snö i 20 graders kyla åt alla de som tvingas ta det lugnt efter att lydigt tagit sina sprutor. Annars är hon inte trovärdig, fjanttanten.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Ja vad fan är det för hål i huvudet på journalisterna.
Citera
2022-01-10, 12:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Ja det är rena farsen. Helt plötsligt blev covid helt ointressant.
Citera
2022-01-10, 12:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Därför att politiker måste framstå som trovärdiga för att man ska tro på dom. Anlitar hon svartstädare så är det ett utmärkt argument mot hennes vaccintjat. Dessutom tycker jag hon ska åka land och rike runt och själv skotta snö i 20 graders kyla åt alla de som tvingas ta det lugnt efter att lydigt tagit sina sprutor. Annars är hon inte trovärdig, fjanttanten.

Tja, har man en presskonferens om covid och går över till utrikespolitik så blir väl trovärdigheten än mer ifrågasatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in