2022-01-10, 12:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Meningslös åtgärd ja. Symbolåtgärd , ingenting annat.

Man borde stänga skolorna. Det är det enda som hjälper frånsett vaccin.
Det var ju oväntat att du vill stänga skolorna.
Visst, jag höll med dig om det för två år sedan, men kom igen nu. Corona är inte farligt för barn, knappast för vuxna heller, så skolstängning framstår mer som ett sadistiskt straff än någonting annat.
Citera
2022-01-10, 12:30
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Meningslös åtgärd ja. Symbolåtgärd , ingenting annat.

Man borde stänga skolorna. Det är det enda som hjälper frånsett vaccin.

Ok. Du är ett troll.
Jag tvekade länge, men efter den kommentaren är det klart..
Citera
2022-01-10, 12:35
Medlem
revodnebs avatar
På en presskonferens om covid så tar journalisten upp frågan om Magdalenas svartstädning. Vad är det för fel på svenska journalister? De borde snörpt av journalisten direkt. Magdalena borde inte ens svarat på frågan.
Citera
2022-01-10, 12:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
På en presskonferens om covid så tar journalisten upp frågan om Magdalenas svartstädning. Vad är det för fel på svenska journalister? De borde snörpt av journalisten direkt. Magdalena borde inte ens svarat på frågan.

Problemet med såssarna är att om journalisten skulle kontakta pressekreteraren, så hade svaret blivit att ”hon har inte tid just nu”
Citera
2022-01-10, 12:38
Medlem
Nu säger de i direktsändning att ”3 sprutor behövs för att inte sprida smittan vidare”

Nån i media måste ju snappa upp detta och snabbt ifrågasätta ?!
Citera
2022-01-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Nu säger de i direktsändning att ”3 sprutor behövs för att inte sprida smittan vidare”

Dags för de trippelvaccinerade att mobba de dubbelvaccinerade då?
Citera
2022-01-10, 12:41
Medlem
Inte fan visste jag att min restaurang smittade efter 23 och inte före.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Läste att vi får alla i oss ungefär 50 miljoner virus om dagen. De flesta av dessa virus får man i sig på kvälls och natterid. Troligen på grund av sämre ventilation i sovrum och möjligtvis för att man träffar mer folk på krogen då

Ja det kan jag faktiskt tro på. Då största delen av spridningen sker i hemmet, givetvis främst i familjer. Så jag kan absolut se att viruset släpps ut i större mängder när man typ sover och då med dålig ventilation som sagt. Är faktiskt inte såld på att smittan sprids speciellt mycket i restauranger eller krogar eller butiker heller för den delen. Även om det gör det så beror det på trängsel, att stänga tidigare spelar ju då ingen roll om folk ändå äter ute på lunchen eller kvällen.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten

Nu överskattar du "media".... O dessutom vågar inte journalister sticka ut hakan för då blir de anklagade för att vara konsiprationsteoretiker, trump anhängare mm
Citera
2022-01-10, 12:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Problemet med såssarna är att om journalisten skulle kontakta pressekreteraren, så hade svaret blivit att ”hon har inte tid just nu”

Felet är väl att journalisterna ställer irrelevanta frågor. De skulle behöva Flashback mods där.
Citera
Medlem
Att Covid attackerar hjärnan har ju vi realister i tråden misstänkt sedan länge. Men att det sänker IQ:n med i genomsnitt hela 7 poäng är väl nästan värre än vad vi trott?

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(21)00324-2/fulltext

Mina tankar går till alla stackars barn med anti-vax föräldrar som därför inte fått ta del av våra vaccin. Deras drömmar om att bli läkare och civilingenjörer osv går nu i kras i onödan. Jag är även orolig för anti-vaxarna själva. Redan från början ligger de ju ofta på gränsen till ett begåvningshandikapp. Om deras IQ sjunker med 7 poäng eller mer så kan det ju komma att krävas samhällsinsatser för att de ska klara vardagen, betala räkningar osv.

Det känns som att covids neurologiska effekter inte uppmärksammats tillräckligt. Kanske skulle fler föräldrar vaccinera sina barn om de visste att covid orsakar skrumphjärna hos deras små telningar?
Citera
Medlem
"Immunity against Covid is a complex picture, and while there is evidence of waning antibody levels six months after vaccination, T-cells are also believed to play a vital role in providing protection.

The study, which began in September 2020, looked at levels of cross-reactive T-cells generated by previous common colds in 52 household contacts of positive Covid cases shortly after exposure, to see if they went on to develop infection.

It found that the 26 who did not develop infection had significantly higher levels of those T-cells than people who did get infected. Imperial did not say how long protection from the T-cells would last."

Om man är ute och får lite förkylningar istället för att sitta inlåst i en lockdown så är man bättre rustad för framtida infektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in