2022-01-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Andersson, Hallengren och Tegmark Wisell.. Är dessa tre personer de mest inkompetenta personerna vi har i Sverige?

Vi har en variant som är lika betydande som piss, hur kan vi införa hårdare restriktioner än vad vi hade när värre varianter härjade? Patetiskt.
P g a personalbortfall i vården, sade hon det på presskonferansen.
Min gissning är att vaccinen sänker det allmäna immunförsvaret och fler blir sjuka som följd.
Citera
2022-01-10, 12:20
Medlem
Hah vilka restriktioner, kommer inte stoppa smittan mycket om alls. Så, skål till lite mer omicron! En sak jag inte förstår. Krogar ska stänga 23. Är covid ett nattvirus eller vad är detta? Är det större risk att bli smittad efter 23 på krogen men inte på andra tider?
Citera
Medlem
Haha ännu mer skrämselpropaganda mot ovaccinerade. Nu talar man istället om IVA.

Hur många är på IVA? 100? Hur många är ovaccinerade? 70? Hur många utav dessa 70 har en underliggande sjukdom eller ingår i en riskgrupp?

70 diabetiska fetton av 3 miljoner ovaccinerade. Really?
Senast redigerad av hatavaccinpass 2022-01-10 kl. 12:24.
Citera
Medlem
Coca Cola ger också lika bra skydd för svår sjukdom avseende omnikron varianten.
Citera
2022-01-10, 12:21
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
P g a personalbortfall i vården, sade hon det på presskonferansen.
Min gissning är att vaccinen sänker det allmäna immunförsvaret och fler blir sjuka som följd.

Riktigt dålig gissning
Citera
2022-01-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Hah vilka restriktioner, kommer inte stoppa smittan mycket om alls. Så, skål till lite mer omicron! En sak jag inte förstår. Krogar ska stänga 23. Är covid ett nattvirus eller vad är detta? Är det större risk att bli smittad efter 23 på krogen men inte på andra tider?
Önskar nästan att skiten fortsätter tills folk vaknar av sig själva.

Det nya normala.
Citera
2022-01-10, 12:23
Medlem
Säljevent för att kränga medicin blev svaret på min tidigare undran om vad detta skulle handla om.

Dock säger dom att 2 doser skyddar mot svår sjukdom även för Omicron.
Det är väl det viktigaste?
Dom nämner inte heller andel på IVA med omikron eller delta.
Citera
2022-01-10, 12:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Kan du länka ?
Är mest intresserad av vilken profylax dom körde...den på 240mg

Jag tittade på flccc senaste veckovideo där de pratade om studien. "Brazil Research Studies"
Tror det var en dos varannan vecka 6 mg per 30 kg. Men numera har de ju ändrat rekommendationen till en dos varje vecka.

https://covid19criticalcare.com/flccc-weekly-updates/
Citera
2022-01-10, 12:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Blablablabla ovaccinerade...blablablabla...gå och vaccinera dig.

Jaja, vi har hört det nu, men nu hör jag också att det är covid-19 och andra infektioner som "pressar" sjukvården. Har vi restriktioner att vänta varenda djävla influensasäsong framöver, eller vad menas?
För övrigt besökte jag sjukvården med min stackars svärfar så sent som i fredags, och det såg banne mig allt annat än ansträngt ut på sjukhuset.
Citera
2022-01-10, 12:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Meningslös åtgärd ja. Symbolåtgärd , ingenting annat.

Man borde stänga skolorna. Det är det enda som hjälper frånsett vaccin.
Citera
2022-01-10, 12:26
Medlem
Citat:
Läste att vi får alla i oss ungefär 50 miljoner virus om dagen. De flesta av dessa virus får man i sig på kvälls och natterid. Troligen på grund av sämre ventilation i sovrum och möjligtvis för att man träffar mer folk på krogen då
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-10 kl. 12:37.
Citera
2022-01-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Meningslös åtgärd ja. Symbolåtgärd , ingenting annat.

Man borde stänga skolorna. Det är det enda som hjälper frånsett vaccin.
Inget hjälper alls mot smitta. Det är naturens gång.

Florida utan några restriktioner alls har färre fall än covidfascistiska New York.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in