2022-01-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det precis det du antydit, att investeringsguld "kan användas" inom industri, men vad är poängen med det påståendet om det inte sker i praktiken?

Man kan inte bli på BTC idag, precis som man inte kan bli rik på guld.

Byt tråd tack!!

Det kan användas.. Om jag ägde en guldtacka så hade jag kunnat sälja den till nån firma som smälter den och säljer vidare till en klocktillverkare eller vad som helst.

Haha jo tjena, gå ut på youtube och kolla vilka price targets bitcoin sekten slänger runt sig, 1 miljon 10 miljoner usd osv. Ni tror ni ska bli mångmiljonärer på att köpa bitcoin för 41k usd men ni fattar inte att ni är bagholders och kommer sitta med svarte petter i slutändan för ni säljer aldrig.
2022-01-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Folk köper guld och råvaror för att man tror att de i framtiden också kommer ha användningsområden och då vara värda ungefär samma pris. Och ja Guld skulle tappa en stor del av sitt pris om den spekulativa efterfrågan försvann, men det skulle inte gå till 0 till skillnad från bitcoin som inte har någon annan användning är rent spekulativt.

Och folk köper Bitcoin för att de bedömer att den har (och kommer också att få ännu mer) ökande användningsområden i framtiden, och följaktligen bli värda mer än idag eftersom utbudet är begränsat.
2022-01-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och folk köper Bitcoin för att de bedömer att den har (och kommer också att få ännu mer) ökande användningsområden i framtiden, och följaktligen bli värda mer än idag eftersom utbudet är begränsat.

Folk köper bitcoin för att dom tror den ska 5 eller 10 dubblas på nåt år och sen ska dom sälja och leva i lyx.
2022-01-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Och när börjar trenden för BTC mot 0? Det finns ingen nedåttrend i BTC än, så när ska den börja? När förväntar du dig att BTC är värt 0?

Omöjligt att säga, kanske om 1 dag eller 10 år. Jag har ingen spåkula. Dock tror jag risken är stor att det redan börjat då bitcoin bara existerat i en era av techbubblor som nu har tagit slut och pengar roterar bort från tech och in i värdebolag.
2022-01-10, 11:59
Medlem
Citat:
Omöjligt att säga, kanske om 1 dag eller 10 år. Jag har ingen spåkula. Dock tror jag risken är stor att det redan börjat då bitcoin bara existerat i en era av techbubblor som nu har tagit slut och pengar roterar bort från tech och in i värdebolag.
Det verkar som du har en spåkula eftersom du med så stor säkerhet kan säga att BTC ska gå till 0 utan att säga att du skulle kunna ha fel. Vad är det som "tagit slut", och vad får dig att påstå att den "tagit slut" just nu och inte i början av förra året?
2022-01-10, 12:06
Medlem
Citat:
Folk köper bitcoin för att dom tror den ska 5 eller 10 dubblas på nåt år och sen ska dom sälja och leva i lyx.

Finns massor av människor som är långsiktiga, har sparat i BTC i många år, och som fortsätter att göra det både i upp- och nedgångar. Du är alldeles för generaliserande.
2022-01-10, 12:14
Medlem
Citat:

Ska vi se vad investment legend Ben Miller säger? Han var tidig i Amazon, och har genom sin investment fund slagit SPX500 senaste 15 åren. Oerhört framgångsrik.

Intervjun är 20min, rykande färsk, och han får frågor om varför bitcoin.
Mitt i får han frågan "varför bitcoin och inte guld", rolig jab till Peter Sniff: https://youtu.be/DjhMCsufdxo?t=834

Denna man köpte först 2014, höll hela vägen till 64k. Sålde, och KÖPTE tillbaka vid 30k igen när vi bottnade. Varför? Lyssna på hans svar i videon.
Senast redigerad av Richard-Heart 2022-01-10 kl. 12:17.
2022-01-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ska vi se vad investment legend Ben Miller säger? Han var tidig i Amazon, och har genom sin investment fund slagit SPX500 senaste 15 åren. Oerhört framgångsrik.

Intervjun är 20min, rykande färsk, och han får frågor om varför bitcoin.
Mitt i får han frågan "varför bitcoin och inte guld", rolig jab till Peter Sniff: https://youtu.be/DjhMCsufdxo?t=834

Denna man köpte först 2014, höll hela vägen till 64k. Sålde, och KÖPTE tillbaka vid 30k igen när vi bottnade. Varför? Lyssna på hans svar i videon.

Ska vi se vad Warren Buffett och Charlie Munger säger om bitcoin? dom har inte bara klarat sig bra 15 år utan snarare 80 år snart.
2022-01-10, 12:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ska vi se vad Warren Buffett och Charlie Munger säger om bitcoin? dom har inte bara klarat sig bra 15 år utan snarare 80 år snart.

Buffett är 90+ år och ingen man frågar om Bitcoin eller Tech stocks för den delen heller. Han har inte Google, Facebook, Tesla eller Apple aktier heller. Är det ett bevis för att detta är aktier man inte skall köpa?

Gubben bor kvar i sitt hus han köpte för $30k på 50 talet, är det ett bevis för att det är dumt att flytta?

Föresten så tror jag inte det fanns någon som sade att du inte kan klara dig bra om du inte köper Bitcoin, så den halmdockan kan du också lägga ner.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-10 kl. 12:30.
2022-01-10, 12:45
Medlem
Citat:

Vad roligt att du tittade på hela intervjun.
Slår hål på mycket av dina lögner du drar här.
2022-01-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Buffett är 90+ år och ingen man frågar om Bitcoin eller Tech stocks för den delen heller. Han har inte Google, Facebook, Tesla eller Apple aktier heller. Är det ett bevis för att detta är aktier man inte skall köpa?

Gubben bor kvar i sitt hus han köpte för $30k på 50 talet, är det ett bevis för att det är dumt att flytta?

Föresten så tror jag inte det fanns någon som sade att du inte kan klara dig bra om du inte köper Bitcoin, så den halmdockan kan du också lägga ner.

Du är ju inte påläst ett dugg, Apple är ju ett av Buffetts största innehav. Han äger fler än ett hus.
2022-01-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Vad roligt att du tittade på hela intervjun.
Slår hål på mycket av dina lögner du drar här.

Vilken lögn har jag dragit?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in