2022-01-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Undrar om MR hexagon har fomoat in än, eller har han fortfarande is i magen

Jodå, majoriteten av min position införskaffades under 20k. Så jag bryr mig ganska lite om "day to day movements". Köpte vid 41k som jag skrev tidigare, för första gången på någon månad. Tror det är väldigt nära den botten vi kommer se nu.
Citera
2022-01-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Har så sån ärthjärna att du glömt bort när vi gick från 65k-29k-69k förra året ?
Om du bara tror att de kan gå neråt härifrån, som det låter.
När har jag sagt att det bara kan gå neråt härifrån? Det är ni BTC maxis som säger att det bara kan gå uppåt. Jag har sagt att man ska vara ödmjuk inför att BTC kan befinna sig i bear market. Om bull market inte varar för alltid, varför skulle bear market göra det?

Är det ödmjukt att äga BTC och sen inte ta hänsyn till att bear market redan börjat? Det tycker inte jag. Eftersom jag äger BTC så tror jag på det, men jag försöker vara ödmjuk till det faktum att ibland kan det ta längre tid än man vill tro.
Citera
2022-01-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
När har jag sagt att det bara kan gå neråt härifrån? Det är ni BTC maxis som säger att det bara kan gå uppåt. Jag har sagt att man ska vara ödmjuk inför att BTC kan befinna sig i bear market. Om bull market inte varar för alltid, varför skulle bear market göra det?

Är det ödmjukt att äga BTC och sen inte ta hänsyn till att bear market redan börjat? Det tycker inte jag. Eftersom jag äger BTC så tror jag på det, men jag försöker vara ödmjuk till det faktum att ibland kan det ta längre tid än man vill tro.

Vad säger att vi inte kommer konsolidera runt 40 ett tag för att sen vända upp?
Dvs att bearmarketen har nått sin botten.

Det vi sett senaste 2 åren talar ju snarare för att bitcoin har kortare bull-bear cykler. Kanske för att mining har mindre och mindre påverkan på marknaden numera.
Citera
2022-01-09, 22:15
Medlem
Citat:
Vad säger att vi inte kommer konsolidera runt 40 ett tag för att sen vända upp?
Dvs att bearmarketen har nått sin botten.

Det vi sett senaste 2 åren talar ju snarare för att bitcoin har kortare bull-bear cykler. Kanske för att mining har mindre och mindre påverkan på marknaden numera.
För att om det är bear market så är det osannolikt att botten på bear market ligger 42% från ATH under bull market, när BTC gått från 64k till 29k under själva bull market. Vad är då skillnaden mellan en bear/bull market? Att i bear market rör vi oss sideways under lång tid för att sidan stiga igen? Makes no sense.

Antingen är det bear market eller så är det bull market imo. Så länge vi inte får nytt ATH kommer jag hävda att det är bear market.
Citera
2022-01-09, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldinho
Är inte negativ tycker bara det är lustigt med dessa överoptimistiska gissningar. Oavsett vad som händer lyckas dessa maximalister vända det till något positivt hur eländig situationen än ser ut. Tycker beteendet är jäkligt ohälsosamt och får pyramidspels vibbar av såna personer. Helt verklighetsfrånvända. Jag hoppas lika mycket som alla andra att detta år ska göra nåt oväntat och att priset ska stiga till astronomiska belopp. Men man måste hålla minst en fot på jorden och inse att det kan bli en riktigt skit år för krypto just med tanke på att haft två riktigt lönsamma år. Det ska man vara sjukt tacksam över, har flera vänner som blivit nyrika på både btc och Solana balnd annat. Är inte negativ försöka bara realistisk. Flera av er känns som manipulativa youtubers som exempelvis Carl och den typ tysken som båda är helt jävla rubbade. Snacka om att sälja ormolja.

Du har inte förstått vad krypto är för något, det är ditt och andras problem. Det ser bistert ut pga externa händelser i världen som berör BTC kortsiktigt. Jämför med förbudet av BTC i Kina och flytten av miners därifrån, det är likadant idag. Har inget med någon imaginär björnmarknad att göra.
Citera
2022-01-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldinho
Är inte negativ tycker bara det är lustigt med dessa överoptimistiska gissningar. Oavsett vad som händer lyckas dessa maximalister vända det till något positivt hur eländig situationen än ser ut. Tycker beteendet är jäkligt ohälsosamt och får pyramidspels vibbar av såna personer. Helt verklighetsfrånvända. Jag hoppas lika mycket som alla andra att detta år ska göra nåt oväntat och att priset ska stiga till astronomiska belopp. Men man måste hålla minst en fot på jorden och inse att det kan bli en riktigt skit år för krypto just med tanke på att haft två riktigt lönsamma år. Det ska man vara sjukt tacksam över, har flera vänner som blivit nyrika på både btc och Solana balnd annat. Är inte negativ försöka bara realistisk. Flera av er känns som manipulativa youtubers som exempelvis Carl och den typ tysken som båda är helt jävla rubbade. Snacka om att sälja ormolja.

Kan förstå dig, jag blev lite förlöjligad här men inte föga förvånande, så hade jag rätt. Experternas förutsägelser fick man inte såga, det gjorde jag, hade rätt två gånger på raken. Kommer även ha rätt med min vadslagning till 2026 och 2030, enkelt.

Vissa tror ju att Bitcoin kommer stå i 6 miljoner dollar 2026. Andra tror på 10 miljoner dollar till 2030.

Vissa verkar inte besitta förmågan att tänka logiskt. Bitcoin har 4 år på sig nu att stiga med 138 gånger pengana.. helt sinnes att vissa tror på det.

Aja, har lovat att hålla denna del av forumet saklig.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-09 kl. 22:33.
Citera
2022-01-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
För att om det är bear market så är det osannolikt att botten på bear market ligger 42% från ATH under bull market, när BTC gått från 64k till 29k under själva bull market. Vad är då skillnaden mellan en bear/bull market? Att i bear market rör vi oss sideways under lång tid för att sidan stiga igen? Makes no sense.

Antingen är det bear market eller så är det bull market imo. Så länge vi inte får nytt ATH kommer jag hävda att det är bear market.

När den gick från 64-29k var det en kort bear market m8
Citera
2022-01-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Precis, det är snarare hälsosamt för BTC.

Alla nyheter är bra nyheter eller hur?
Citera
2022-01-10, 02:42
Medlem
Citat:
När den gick från 64-29k var det en kort bear market m8
Så 2017 var också bear market eftersom BTC hade liknande korrektioner? Det finns korrektioner i bull markets, men det betyder inte att man kallar det "kort bear market", då blir man bara förvirrad.
Citera
2022-01-10, 11:31
Medlem
Vad anser forumet om RSI?

För ett år sedan stod priset i $42 000, men med ett skyhögt RSI (>90), vilket indikerar kraftigt överköpta nivåer.

Idag står vi på samma pris som förra året, men RSI ligger på sin lägsta punkt på två år (<30), dvs kraftigt översålda nivåer.

Vad anser ni om fear&greed index, som nu ligger på "extreme fear" (23). Vid samma pris som idag förra året låg den på extreme greed (90).

Jag tyckte den här sammanställningen av bull cycle indikatorer var intressant.
Citera
2022-01-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Det kan användas.. Om jag ägde en guldtacka så hade jag kunnat sälja den till nån firma som smälter den och säljer vidare till en klocktillverkare eller vad som helst.

Haha jo tjena, gå ut på youtube och kolla vilka price targets bitcoin sekten slänger runt sig, 1 miljon 10 miljoner usd osv. Ni tror ni ska bli mångmiljonärer på att köpa bitcoin för 41k usd men ni fattar inte att ni är bagholders och kommer sitta med svarte petter i slutändan för ni säljer aldrig.
Och när börjar trenden för BTC mot 0? Det finns ingen nedåttrend i BTC än, så när ska den börja? När förväntar du dig att BTC är värt 0?
Citera
2022-01-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Vad anser forumet om RSI?

För ett år sedan stod priset i $42 000, men med ett skyhögt RSI (>90), vilket indikerar kraftigt överköpta nivåer.

Idag står vi på samma pris som förra året, men RSI ligger på sin lägsta punkt på två år (<30), dvs kraftigt översålda nivåer.

Vad anser ni om fear&greed index, som nu ligger på "extreme fear" (23). Vid samma pris som idag förra året låg den på extreme greed (90).

Jag tyckte den här sammanställningen av bull cycle indikatorer var intressant.
Fear kommer framförallt av FEDs tapering osv. Där marknaden överreagerar. Det är rätt liten risk att de går lös, även om inget är omöjligt. De signalerar just nu, men från att signalera till att typ skapa inbördeskrig är ett stort hopp.

Annars skulle jag säga att största risken för Bitcoin är att BlackRock dumpar innehavet och gör sig av med allt mining-relaterat. De styr ju i princip ensamt ESG osv, så om BlackRock går ut och dumpar sina enorma mängder BTC och sen säger att det är pga att BTC är dåligt för miljön.. då kan vi nog besöka 5-årsbotten.

Jag har ingen aning om vad risken är för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in