2022-01-09, 19:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Fakturerat för tv-medverkan
Han har tidigare varit öppen med att han är konsult åt myndigheten. Men i en faktura för april har han även räknat med en tv-medverkan i SVT:s Aktuellt den 8:e och TV4 Nyheterna den 14:e. Detta var journalisten Emanuel Karlsten först att skriva om i sin blogg.

Problemet är att jag inte har upplevt det här som någon skillnad. Jag tycker att jag har jobbat för Folkhälsomyndigheten hela tiden. Om jag tittar närmare på avtalet så har jag kanske inte gjort det, säger Johan Giesecke.

Nu ska fakturan göras om och tv-intervjuerna tas bort från fakturan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/giesecka-fakturerade-folkhalsomyndigheten-for-tv-medverkan
Citera
2022-01-09, 19:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hahaha.

Jag var för munskydd, total lockdown och tom nedstängda affärer,barer ja allt.

Sen åkte jag till ett land utomlands som hade det så, allt var förbjudet och stängt. Trots det så svämmade deras IVA över och dom har bra många fler döda per capita än Sverige trots samma förutsättningar. Det fick mig att ompröva min ståndpunkt.

Tänkte du på att det finns flera orsaker till att man kan misslyckas med något? En företagare kan vara jättebra på att producera en produkt och vara dålig på att sälja den.
Citera
2022-01-09, 19:59
Medlem
Ännu en fotbollsspelare som ramlat ihop och behövt hjärt-lungräddning på planen. Detta virus är otäckt och alla måste hjälpas åt och vaccinera sig så snart som möjligt.
Citera
2022-01-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ännu en fotbollsspelare som ramlat ihop och behövt hjärt-lungräddning på planen. Detta virus är otäckt och alla måste hjälpas åt och vaccinera sig så snart som möjligt.

Vem?
Citera
2022-01-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Jaså?

Kan du backa upp detta med något?
Ja historien. Sverige bytte ju linje när regeringen kritiserades av oppositionen. Då tog regeringen över fråm FHM. Att Socialstyrelsen låg bakom palliativdirektiven till äldreboendena är ingen hemlighet.
Citera
2022-01-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Tegnell och Geisecke sa att Norge, Danmark och Finland kommer nå Sveriges med absoluta tal, om du
nu har hjärnkapacitet att förstå det.

Du fortsätter att ljuga. Detta har du hittat på precis som allting annat.
Citera
2022-01-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Hur vet man att det inte var vaccinet som var otäckt i detta fall?
Citera
2022-01-09, 20:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad kommer du att säga om en vecka när stapeln pekar rakt upp? Att det är eftersläpning? När det ser lika illa ut om 2 veckor?

Håller du fortfarande fast vid att det peakar i slutet av februari?

Inte ens Björn håller med dig.

I slutet av januari verkar dom tro. Precis som jag då helt enkelt..

Och nej, jag har aldrig trott på mitten av januari som FoHM. Dom har fortfarande inte haft rätt i typ något.
Inte du heller iofs.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7pRqO/experterna-da-vander-smittkurvan
Citera
2022-01-09, 20:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja historien. Sverige bytte ju linje när regeringen kritiserades av oppositionen. Då tog regeringen över fråm FHM. Att Socialstyrelsen låg bakom palliativdirektiven till äldreboendena är ingen hemlighet.

Nä, de har inte bytt linje vad jag vet. Man körde på som vanligt och har gjort det tills vaccinet kom. Fhom har gett råd till Regeringen från första början och har alltid haft det. Vad som ändras var diskussionen om skolorna skulle stängas, om det var en droppsmitta eller inte och munskyddets vara.

Ja, det var socialstyrelsen som skickade ut direktiven. Det finns det papper till och med på som Jon Tallinger har lagt upp.
Citera
2022-01-09, 20:05
Medlem
Citat:
Vem?

Ousmane Coulibaly

Länk till artikel på Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/28JaBa/skrackscener-nar-backen-fick-hjartattack

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet man att det inte var vaccinet som var otäckt i detta fall?

Varför menar du att vaccinet skulle vara otäckt? Släpp konspirationsteorierna en stund och ställ upp för mänskligheten istället!
Citera
2022-01-09, 20:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Du fortsätter att ljuga. Detta har du hittat på precis som allting annat.

Det är inte lögn för att du är dum i huvudet.

Citat:
Just nu har Sverige höga dödstal i corona jämfört med övriga nordiska länder. Men förre statsepidemiologen tror att om ett år är våra grannländer ikapp. Här förklarar han varför.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GzJ6l/giesecke-grannlanderna-kommer-att-komma-ikapp
Citera
2022-01-09, 20:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Hahaha.

Jag var för munskydd, total lockdown och tom nedstängda affärer,barer ja allt.

Sen åkte jag till ett land utomlands som hade det så, allt var förbjudet och stängt. Trots det så svämmade deras IVA över och dom har bra många fler döda per capita än Sverige trots samma förutsättningar. Det fick mig att ompröva min ståndpunkt.

Flockimmunitetsstrategin byggde ju på en felaktig analys att Wuhan hade uppnått flockimmunitet och att vi också skulle kunna nå dit med få döda.

Gick ju sådär o vi nådde inte dit hur mycket Britton än räknade o räknade. Var ju tur att de inte lyckades då vi isåfall hade haft många fler dödsfall.

Vi hade även tur att vi i Norden klarar av COVID infektion väldigt bra jämfört med många andra länder.

Nu när dödligheten gått ner kraftigt pga vaccin o omikron så funkar flockimmunitetsstrategin dock perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in