Citat:
Ursprungligen postat av
HurManVetInte
Nej. Fler har vaccinerat sig i Danmark än i Sverige.
Anledningen är väldigt enkel och den är också förklaringen till varför Giesecke,Tegnell och FHM hade rätt trots att jag i början sågade dom och till och med skickade arga mail till dom...
ALLA kommer att få Covid-19 förr eller senare. Vaccinerade som ovaccinerade. det handlar om att platta till kurvan, låta folk bli smittade men så att vården pallar med det. Något Sverige har gjort.
Det är också förklaringen till att Norge,Tyskland och Danmark nu våndas med fler döda och fler på IVA (per capita) eftersom dessa 3 länder körde en strikt lock down våg efter våg och utvecklade 0 eller obefintlig naturlig immunitet eller som horan annadea kallar det, flockimmunitet.
Tittar man dessutom på överdödlighet per 100.000 för 2020, 2021 och hittills 2022 så klarar sig Sverige i den absoluta toppen (lägst antal döda) trots att man är det landet i EU som hade minst restriktioner.
Ska dessutom bli intressant utreda övervikt, självmord, depression i dom länderna som körde strikt lockdowns och jämföra även detta med oss.
hahaha alla har rätt att ändra sig

Jag har ändrat åsikt minst 3 gånger om den svenska strategin.
Jag tror inte att det finns nån flockimmunitet eller att den kan uppnås när det gäller covid.
Det visar sig på att folk får covid flera gånger.
Flatten the curve, ja just det, så vården pallar med det. Men vissa länder, som Italien, blev nästan tvungna att ha lock down för att deras IVA svämmades över.
Norge verkar ha kört lock downs med tanken att de skulle kunna stoppa viruset, åtminstone tills alla var vaccinerade.
Jag var aldrig för lock down i Sverige, redan med restriktionerna vi hade här var det deppigt. Men tänk en lock down, man skulle dö av tristess.