2022-01-09, 19:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Han var pensionerad men gjorde några konsultationer för FHM det är inte samma sak som att jobba på FHM.

Ett kontrakt för arbete är ett kontrakt.

Det är så man får lön.

Får man lön så arbetar man.
Citera
2022-01-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Regeringen baserade alla sina beslut på vad fhom sa. För i Sverige så styr inte politikerna frågan när det kommer till folkhälsan.
Det där är uppenbarligen inte sant eftersom regeringen fick lite panik och körde över FHM ett antal gånger, vilket de inte borde göra. Sen så styr inte regeringen socialstyrelsen. Inflytande ja! Men palliativ initiativet lär några galna tjänstemän ha kommit på ihop med några sjuka okunniga läkare.
Citera
2022-01-09, 19:43
Medlem
Citat:

Det är så man får lön.

Du gör bara bort dig mer och mer.

Han var konsult. Det är en skillnad om jag är konsult åt Spotify och vara anställd på Spotify.
Citera
Medlem
Finns det några data på att Omikroninfekterade personer kan få Delta efteråt eller får man ett gott skydd mot Delta?
Citera
Medlem
Citat:

Det är så man får lön.

Fast nu fick ju inte han tekniskt sett lön utan ett konsultarvode som bl.a. gällde hans framträdanden i media.
Citera
2022-01-09, 19:47
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nej. Fler har vaccinerat sig i Danmark än i Sverige.

Anledningen är väldigt enkel och den är också förklaringen till varför Giesecke,Tegnell och FHM hade rätt trots att jag i början sågade dom och till och med skickade arga mail till dom...

ALLA kommer att få Covid-19 förr eller senare. Vaccinerade som ovaccinerade. det handlar om att platta till kurvan, låta folk bli smittade men så att vården pallar med det. Något Sverige har gjort.

Det är också förklaringen till att Norge,Tyskland och Danmark nu våndas med fler döda och fler på IVA (per capita) eftersom dessa 3 länder körde en strikt lock down våg efter våg och utvecklade 0 eller obefintlig naturlig immunitet eller som horan annadea kallar det, flockimmunitet.

Tittar man dessutom på överdödlighet per 100.000 för 2020, 2021 och hittills 2022 så klarar sig Sverige i den absoluta toppen (lägst antal döda) trots att man är det landet i EU som hade minst restriktioner.

Ska dessutom bli intressant utreda övervikt, självmord, depression i dom länderna som körde strikt lockdowns och jämföra även detta med oss.

hahaha alla har rätt att ändra sig Jag har ändrat åsikt minst 3 gånger om den svenska strategin.

Jag tror inte att det finns nån flockimmunitet eller att den kan uppnås när det gäller covid.
Det visar sig på att folk får covid flera gånger.
Flatten the curve, ja just det, så vården pallar med det. Men vissa länder, som Italien, blev nästan tvungna att ha lock down för att deras IVA svämmades över.
Norge verkar ha kört lock downs med tanken att de skulle kunna stoppa viruset, åtminstone tills alla var vaccinerade.
Jag var aldrig för lock down i Sverige, redan med restriktionerna vi hade här var det deppigt. Men tänk en lock down, man skulle dö av tristess.
Citera
2022-01-09, 19:47
Medlem
Citat:
Det där är uppenbarligen inte sant eftersom regeringen fick lite panik och körde över FHM ett antal gånger, vilket de inte borde göra. Sen så styr inte regeringen socialstyrelsen. Inflytande ja! Men palliativ initiativet lär några galna tjänstemän ha kommit på ihop med några sjuka okunniga läkare.

Exakt.
Citera
2022-01-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
hahaha alla har rätt att ändra sig Jag har ändrat åsikt minst 3 gånger om den svenska strategin.

Hahaha.

Jag var för munskydd, total lockdown och tom nedstängda affärer,barer ja allt.

Sen åkte jag till ett land utomlands som hade det så, allt var förbjudet och stängt. Trots det så svämmade deras IVA över och dom har bra många fler döda per capita än Sverige trots samma förutsättningar. Det fick mig att ompröva min ståndpunkt.
Citera
2022-01-09, 19:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Det är också förklaringen till att Norge,Tyskland och Danmark nu våndas med fler döda och fler på IVA (per capita) eftersom dessa 3 länder körde en strikt lock down våg efter våg och utvecklade 0 eller obefintlig naturlig immunitet eller som horan annadea kallar det, flockimmunitet.

Tittar man dessutom på överdödlighet per 100.000 för 2020, 2021 och hittills 2022 så klarar sig Sverige i den absoluta toppen (lägst antal döda) trots att man är det landet i EU som hade minst restriktioner.

Vilken immunitet?

Det har dött 161 under 50 år på 6,4 miljoner invånare. På 5 miljoner människor så har det dött 15 000 och du skiter fortsätter nu skita ur dig att dessa länder har mer döda per capita när det är så låga siffror.

Tegnell och Geisecke sa att Norge, Danmark och Finland kommer nå Sveriges med absoluta tal, om du nu har hjärnkapacitet att förstå det.

Men du väljer ju istället skita ur dig att folk är horor osv.

Det märks att du är någon tragisk incel med ditt språkbruk och låga intelligens, tyvärr.
Citera
2022-01-09, 19:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Finns det några data på att Omikroninfekterade personer kan få Delta efteråt eller får man ett gott skydd mot Delta?

Enligt Sydafrika studie ger omicron antikroppar som är verksamma mot delta. Så nån skyddseffekt har omicron infektion mot delta
Citera
2022-01-09, 19:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Fast nu fick ju inte han tekniskt sett lön utan ett konsultarvode som bl.a. gällde hans framträdanden i media.

Annars var det att han inte skulle få fakturera för att vara med i media.

Jag menar, hallå?

Citat:

Jaså?

Kan du backa upp detta med något?
Citera
2022-01-09, 19:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Fakturerat för tv-medverkan
Han har tidigare varit öppen med att han är konsult åt myndigheten. Men i en faktura för april har han även räknat med en tv-medverkan i SVT:s Aktuellt den 8:e och TV4 Nyheterna den 14:e. Detta var journalisten Emanuel Karlsten först att skriva om i sin blogg.

Problemet är att jag inte har upplevt det här som någon skillnad. Jag tycker att jag har jobbat för Folkhälsomyndigheten hela tiden. Om jag tittar närmare på avtalet så har jag kanske inte gjort det, säger Johan Giesecke.

Nu ska fakturan göras om och tv-intervjuerna tas bort från fakturan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/giesecka-fakturerade-folkhalsomyndigheten-for-tv-medverkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in