2022-01-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte lögn för att du är extremt trångsynt och blåst.

Skriket och källa på vad?

Du kanske borde vara lite mer klar i vad du menar istället för att skita ur dig dina egna hjärnfisar och psykoser.

Johan Geisiecke.

Läs på.

Det har ingen sagt heller, lär dig läsa.

Givetvis.

15 000 döda i ett världens glesaste länder med vatten och is runtomkring förutom Norge.
Haha, bara massa svammel precis vad man kan förvänta sig som svar på tal från ett efterblivet troll som du. Du var lättare att syna än en 7-åring 🙂.
Citera
2022-01-09, 18:36
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Opinionen har vänt en hel del dock. Jag har stort förtroende för läkare och så men är extremt emot vaccintvång, tänker att många läkare också är emot det då de vet att covid ger naturlig immunitet också, som anses tom bättre än vaccinen som skydd mot covid och varar längre.

Som jag ser det beror det nu på hur situationen på IVA ser ut framöver. Om den riskerar att översvämmas av svårt sjuka kan det vara en samhällelig plikt (fast jag inte är för ett tvång) att ta tredje dosen även för de som inte tillhör riskgrupp, för att bromsa smittan.
Finns fler anledningar att vaccinera sig även för sin egen skull (döden är inte enda trista med covid).

Men om omikron och den nya delta+omikronvarianten visar sig mildare, det tyder mycket på, och nästan inga vaccinerade dör av omikron och IVA inte svämmar över, då kommer jag inte ta tredje dosen heller. Så där har jag is i magen, tänker att ok jag kan ta en omgång covid igen, när jag nu ändå haft det och är dubbelvaccinerad sedan dess kan jag väl ta risken med en omikron så får jag naturlig immunitet mot den. Och håller tummarna för att det är första steget på väg mot att covid blir en sån sak som riskgrupper vaccinerar sig mot årligen, ungefär som säsongsinfluensan, men man inte behöver vaccinera sig mot så länge man inte tillhör riskgrupp.
Citera
2022-01-09, 18:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha, bara massa svammel precis vad man kan förvänta sig som svar på tal från ett efterblivet troll som du. Du var lättare att syna än en 7-åring 🙂.

Ingen är intresserad i dina lättkränkta känslor.

Återkom gärna med konkreta argument.
Citera
2022-01-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Frågan är ju om omikron kanske snarare är att betrakta som en förkylning, med kort immunitet och milda förlopp. Det innebär i så fall att vi kommer att kunna bli återinfekterade i all oändlighet, men oftast inte särskilt sjuka.

Citat:
Absolut.

Tog bara ihjäl äldre genom palliativ vård för att inte överbelasta vården. Ljög om att vi hade uppnått flockimmunitet under maj och juni 2020. Skrek att våra grannländer skulle komma ikapp antalet döda efter ett år (Vi ser det....). Kört cherry picking med statistik som passar deras agenda.

Det är nu på senaste tiden som de börjar bli relativt logiska.
Du är ute och cyklar på flera fronter.
FHM hade ingenting med äldrevården och palliativ beslutet att göra det var Socialstyrelsen som var skyldiga till det. De påstod aldrig att vi hade uppnått flockimmunitet men att vi trologen skulle nå dit så småningom. Cherrypicking kör alla med. Våra grannländer har drabbats hårdare..
Citera
2022-01-09, 18:39
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Estland,Lettland och Litauen är redan ikapp oss.

Danmark har 3x så mycket döda som Sverige här i skrivande stund. Om det fortsätter så kommer dom per capita vara jämnsides med oss.

15.000 döda i Sverige motsvarar cirka 6.000 döda i Danmark och hade inte alls blivit förvånad om dom kommer nära.

Danmark tre gånger så många döda som Sverige? Varför skriver du nåt så jävla dumt?
Danmark har under 4000, Sverige över 15000.
Citera
2022-01-09, 18:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du är ute och cyklar på flera fronter.
FHM hade ingenting med äldrevården och palliativ beslutet att göra det var Socialstyrelsen som var skyldiga till det. De påstod aldrig att vi hade uppnått flockimmunitet men att vi trologen skulle nå dit så småningom. Cherrypicking kör alla med. Våra grannländer har drabbats hårdare..

Säkert.

Bara ett av hans uttalanden.

Citat:
Snart är vi framme vid punkten då vi nått flockimmunitet i Sverige. Det menar professor Johan Giesecke, som kommer med några lugnande besked om covid-19.

https://viivilla.se/husliv/giesecke-om-corona-i-juni-hander-det/

Ja, det var socialstyrelsen som beslutade om palliativ vård, som de kom fram till genom dialog med fhom.

På vilket sätt har våra grannländer drabbats hårdare?
Citera
2022-01-09, 18:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
15 000 döda i ett världens glesaste länder med vatten och is runtomkring förutom Norge.
Den genomsnittliga befolkningstätheten betyder inte så mycket, men möjligtvis tätheten där de flesta bor, vilken kan vara rätt hög även i genomsnittligt glesbefolkade länder. Men även kommunikationer och hur lätt och snabbt det är att förflytta sig mellan olika områden spelar in. Tänk Kanada t ex. Nästan alla bor i området nära gränsen till USA. Inte betyder det väl något för smittspridningen att det dessutom finns enorma knappt befolkade områden norr om denna mer befolkade del? Ändå drar dessa glesbefolkade vidder ner den genomsnittliga befolkningstätheten. Bor man i en stad är det väl tätheten där som räknas, fast ännu mer hur folk reser, pendlar, träffas och befinner sig i närheten av varann.
Citera
2022-01-09, 18:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
En halv miljon stockholmare kan redan ha haft covid-19.

Enligt länsstyrelsen finns nu ”tecken på flockimmunitet” i Stockholm – och i mitten av maj kommer spridningen att vara under kontroll, enligt tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke.

– När man når 60 procent vet man säkert att det är på väg att krympa, säger han.

När man blickar tillbaka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op9VOA/da-ar-coronakrisen-over-i-stockholm--redan-tecken-pa-flockimmunitet
Citera
2022-01-09, 18:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Danmark tre gånger så många döda som Sverige? Varför skriver du nåt så jävla dumt?
Danmark har under 4000, Sverige över 15000.
I nuläget, per dag, i snitt, per capita.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-08-15..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+de aths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=SWE~NOR~DNK~F IN
Citera
2022-01-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I nuläget, per dag, i snitt, per capita.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-08-15..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+de aths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=SWE~NOR~DNK~F IN

Exakt.

Idioten vantolkade mitt inlägg.
Citera
2022-01-09, 18:55
Medlem
Citat:
När man blickar tillbaka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op9VOA/da-ar-coronakrisen-over-i-stockholm--redan-tecken-pa-flockimmunitet

Han hade ju helt rätt. 500.000 hade vid den stunden haft Covid-19 i Stockholm. Förmodligen. Det är också anledningen till att det dog 2000 personer i Stockholm från maj 2020 fram till nu.

Det är inte bara vaccinen som gör att Sverige nu har 1 död per dag trots 25.000 smittade om dagen.

Utan också att många har haft en genomgången infektion och därmed antikroppar.

Men du är en alarmistisk dåre som hela den här tråden gjort bort dig och fortsätter att göra det.

Ingen tar er seriöst, ni är 4-5 personer som sedan dag ett förpestat tråden med era alarmistiska och hysteriska utspel. Sätt på dåren Marcus Oscarsson på repeat och runka när han skriker DET ÄR VÄRRE ÄN NÅGONSIN DET FLYTER DÖDA COVID LIK I SKÄRGÅRDEN
Citera
2022-01-09, 19:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Han hade ju helt rätt. 500.000 hade vid den stunden haft Covid-19 i Stockholm. Förmodligen. Det är också anledningen till att det dog 2000 personer i Stockholm från maj 2020 fram till nu.

Det är inte bara vaccinen som gör att Sverige nu har 1 död per dag trots 25.000 smittade om dagen.

Utan också att många har haft en genomgången infektion och därmed antikroppar.

Men du är en alarmistisk dåre som hela den här tråden gjort bort dig och fortsätter att göra det.

Ingen tar er seriöst, ni är 4-5 personer som sedan dag ett förpestat tråden med era alarmistiska och hysteriska utspel. Sätt på dåren Marcus Oscarsson på repeat och runka när han skriker DET ÄR VÄRRE ÄN NÅGONSIN DET FLYTER DÖDA COVID LIK I SKÄRGÅRDEN

Ja, Stockholm hade ju uppnått Flockimmunitet under sommaren, det såg vi när hösten 2020 kom.

All smittspridning stoppades och viruset försvann.

Resten av ditt pubertala utspel säger ju ganska mycket mer om dig än mig, lilla vän.

Du får gärna citera vart jag har gjort bort mig och om vad.

Att du skriker som en liten snorunge är ju ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in