Citat:
Ursprungligen postat av
Hras
Här är ett videoklipp med honom från 2018. Du kan väl stoppa videon redan vid 0:00 för att se dagsformen.
Att han råkade illa ut är 100% att han var i dålig form, inte att han hade någon pågående tuff träningssatsning. Att ni likställer någon som går ner i vikt med en elitidrottare. Att ni tror att ni (otränade) står bättre pall än dem.
Gå ner i vikt. Bli hälsosamma.
Att träna för mycket, för hårt och äta för lite, så man får lite näring är också negativt när det kommer till immunförsvaret. Vi behöver alla vitaminer, mineraler, enzymer, aminosyror osv osv. Zinkbrist t.ex. orsakas av dålig kosthållning. Att vara superskinny genom att knappt äta är lika dåligt som att bara äta onyttigt i stort sett. Nu menar jag inte att man ska äta onyttigt eller för mycket, lagom är nog bäst.
Nu vet är jag inte helt insatt ang. hur Adam råkade illa ut men han lär vara saknad. RIP
Är det ens fastslaget att vikten påverkar insjuknandet utav covid? Jag tänker att det främst gäller dem som har sämre lungkapacitet, de som är extremt överviktiga. Jo det är extremt viktigt att förändra sin livsstil i sådana här tider, alla onödiga vanor(rökning tex ser jag som något galet idag, det finns andra former utav nikotin) som kan försämra immunförsvaret kan man tänka om imo.
Elitidrott är inte alltid nyttigt har jag läst, några får hjärtproblem och dylikt. Det kan vara påfrestande för kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
Spot on
"
Covid should be treated as an endemic virus similar to flu, and ministers should end mass vaccination after the booster campaign, the former chairman of the UK’s vaccine taskforce has said.
With health chiefs and senior Tories also lobbying for a post-pandemic plan for a straining NHS, Dr Clive Dix called for a major rethink of the UK’s Covid strategy, in effect reversing the approach of the past two years and returning to a “new normality”.
“We need to analyse whether we use the current booster campaign to ensure the vulnerable are protected, if this is seen to be necessary,” he said. “Mass population-based vaccination in the UK should now end.”
He said ministers should urgently back research into Covid immunity beyond antibodies to include B-cells and T-cells (white blood cells). This could help create vaccines for vulnerable people specific to Covid variants, he said, adding: “We now need to manage disease, not virus spread. So stopping progression to severe disease in vulnerable groups is the future objective.”
"
Väldigt bra nyheter, de har rätt.