Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Tragiskt att ni sitter och försvarar detta.. Det är som att ni försvarar att det är helt okej att män har sex och tänder på minderåriga. Fruktansvärd jävla värld alltså!
Men visst om ni tycker att det är helt okej att en 50 årig gubbe sitter och runkar till en Outvecklad 14 årig tjej i en porrfilm så får det väl stå för er då. Men jag blir på riktigt äcklad! Fyfan alltså..
Men är du inte frisk… VAR har jag skrivit att jag tycker det är ok…? Var försvarar jag det?
Det enda jag gör, är att säga vad lagen säger, och du verkar ju själv så jäkla upptagen av vad lagen säger när du hävdar att alla under 18 är barn…
Oavsett vad du eller jag tycker, så får en individ som fyllt 15, själv välja vem den vill ha sex med och varför. Om det så skulle vara bara för spänning att ha sex med mycket äldre individ så är det helt ok juridiskt sett om det sker helt frivilligt.
Och tro mig det är inte så jäkla ovanligt att individer i tonåren som fyllt 15 faktiskt har sexuella aktiviteter, engångs eller återkommande, med betydligt äldre individer.
De flesta kvinnor jag känt i hittills i mitt liv har kunnat berätta saker du skulle grina illa över, om vad de gjorde och var med om när de var i tonåren, helt självmant utan tvång på nåt sätt, och dina öron skulle nog trilla av om de berättat det för dig… Saker som absolut innefattar individer klart under 18 och långt över 18, där den yngre själv varit aktivt pådrivande utan minsta tvång etc.
Inse för fan att ungdomar är människor med sexuella drifter de med, som de vill undersöka och leva ut. Vissa tidigare än andra, andra senare. Det är dessutom ofta lite av en erövring (kanske åt båda håll) att kunna locka en äldre individ från den yngres sida, och locka en yngre från den äldres.
Du må tycka vad moraliskt du vill om det, men detta sker dagligen dygnet runt omkring oss och har alltid skett.
Under min uppväxt så var jag med om en massa olika sådana saker, både själv och andra kompisar och bekanta. Tjej på 12 ihop med en kille på några över 20 i nåt år var kanske det mest extrema. Men vi andra såg dem som ett par och hon såg ut som 16-17 typ.
Men hur som helst massor av sådana saker med individer under 18, även under 15, och individer över 18. Det är i de flesta fall rätt naturligt. Men jag fattar såklart att det i vissa fall kan bli totalt fel och skadligt.
Det går helt enkelt inte att applicera en knivskarp lag på en så diffus sak som utveckling mognad pubertet för alla individer. Lagen måste finnas, men det är en delikat balansgång att sen tillämpa den vettigt i varje individuellt fall så man inte skadar individerna.
Låt säga. Snubbe 35 för kontakt med en fjortis, de blir lite ”kompis” och det bjuds på sprit och det hamnas i säng. Även om det så där och då skedde i samtycke så blir det skapligt fel och där kan man damma lagen i skallen på snubben med all rätt.
Men, en fjortis träffar en kille på 19 och djup kärlek uppstår, och det finns inga som helst antydningar till manipulation eller tvång. De har sex för de vill det. Att då damma lagboken i skallen på dessa individer, killen i första hand, kan rasera livet för denne och för tjejen. Där får man ta det varligt och se det som en helt naturlig kärlekshistoria.
Hänger du med….? Eller hur skulle du ha gjort…?