2022-01-09, 12:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Jag fick mitt PCR-svar igår och kan stolt meddela att jag är med och bidrar till att detta snart är över.
Feber och huvudvärk med lätt hosta i två dagar är inte värre än biverkningarna efter vaccinet.

Precis som data från DK, UK osv visat länge så sjunker IVA trots att smittan ökat explosivt.
Dödligheten i Omikron är i paritet eller till och med lägre än flunsan.

IMBILDEN, Arbetet, backflash och allt vad ni heter som dammsugit internet efter negativa nyheter och matat tråden med kommer få ge er.

Omikron är det bästa som kunnat hända.
Citera
2022-01-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Så är det helt klart. Tror att en del av det beror på att det är fler som dör på särskilt boende, dessa lägger man nog inte in i någon större omfattning om alls.

Man borde lagt in fler som många andra länder gör.
Citera
2022-01-09, 12:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag vet så klart att det jag skriver stämmer respiratorvård är tuffa även för yngre och relativt friska. För äldre och multisjuka så är den ofta döden.
Apropå Adam så hade han opererat sina höfter och snörpt sin magsäck ..
Du fortsätter med dina lögner om hans påstådda magoperation.
Att du bara kan med och hålla på så.
Citera
2022-01-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
IVA började minska ungefär samtidigt som Omicron tog över. Knappast någon slump.

Och nedgången verkar fortsätta.

Japp. Om det nu är så hårt tryck på vården som man påstår borde antalet på IVA gå upp från och med nästa vecka i alla fall. Men då det handlar mest om omicron nu, har jag inga större förväntningar på det. En del lär åka in där, men betydligt färre än med delta.
Citera
2022-01-09, 12:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag vet så klart att det jag skriver stämmer respiratorvård är tuffa även för yngre och relativt friska. För äldre och multisjuka så är den ofta döden.
Apropå Adam så hade han opererat sina höfter och snörpt sin magsäck ..

Att banta o träna i kombination kan ju vara dåligt för immunförsvaret. Immunförsvaret behöver näring.
Citera
2022-01-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Finns det en tillförlitlig källa som pekar på att en ny variant existerar?

Åtminstone 2. Cypern och Frankrike. Det kan vara två olika varianter som delar mutationer som finns i omikron med mutationer i delta. Innebär inte att delta och omikron har rekombinerats, innebär bara att viruset ständigt muterar. Hittills har varianterna nästan uteslutande hittats hos sjukhusvårdade fall. Frågan är om dessa mutationer kommer att få större spridning än omikron.
Citera
2022-01-09, 12:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag fick mitt PCR-svar igår och kan stolt meddela att jag är med och bidrar till att detta snart är över.
Feber och huvudvärk med lätt hosta i två dagar är inte värre än biverkningarna efter vaccinet.

Precis som data från DK, UK osv visat länge så sjunker IVA trots att smittan ökat explosivt.
Dödligheten i Omikron är i paritet eller till och med lägre än flunsan.

IMBILDEN, Arbetet, backflash och allt vad ni heter som dammsugit internet efter negativa nyheter och matat tråden med kommer få ge er.

Omikron är det bästa som kunnat hända.
Varken feber eller hosta är vanligt för Omicron. Det kan vara Delta du fått och då är du fortfarande inte säker mot Omicron.

Hoppas du snart kryar på dig.
Citera
2022-01-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde lagt in fler som många andra länder gör.

Ja. Men en del fall kan röra sig om att man helt enkelt inte gör allt i sin makt för att rädda dessa människor. Min mor t ex som var cancersjuk och levde på lånad tid. Hade hon fått covid hade man helt enkelt inte gjort mycket mer än att rida ut tiden. Det gäller givetvis långt ifrån alla dock, så jag håller med i grunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att banta o träna i kombination kan ju vara dåligt för immunförsvaret. Immunförsvaret behöver näring.

Snabb viktnedgång/snål diet är inte bra för hjärtat heller, hjärtmuskeln kan degenerera, inte så lyckat i detta sammanhang direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tycker vi köper in 10 miljoner respiratorer och lägger in hela befolkningen i förebyggande syfte.

Lägga personer i respirator i förebygganden syfte? Dummaste jag hört. 10 miljoner respiratorer låter för mycket men Sverige borde nog ha 10,000 iallafall.
Citera
2022-01-09, 12:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
IVA började minska ungefär samtidigt som Omicron tog över. Knappast någon slump.

Och nedgången verkar fortsätta.

Ja, har också tittat på iva siffrorna o det ser väldigt positivt ut.

Antagligen blir de som behöver vård inte så sjuka längre. IVA behövs ju främst när lungorna skadas vilket inte omicron gör.
Citera
2022-01-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Lägga personer i respirator i förebygganden syfte? Dummaste jag hört. 10 miljoner respiratorer låter för mycket men Sverige borde nog ha 10,000 iallafall.

Man undviker helst respiratorvård numera för covid-patienter. Det gör ofta mer skada än nytta eftersom lungorna blir mos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in