2022-01-09, 11:39
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Den nya mutationen heter Deltakron.
Existerar den?
Citera
2022-01-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, du vet inte. Ingen vet ännu. Så du kan inte garantera att vaccinen inte kan skada foster. OK?

Lite aggressivt svar från dig, för övrigt. Varför ska sådana som du alltid angripa en halmgubbe när ni blir svarslösa?

Frågan är om den där Dr Daniel Nagase som du refererade till tidigare är att lita på? Här är en artikel som får mig att tvivla:

https://globalnews.ca/news/8401613/fact-check-covid-19-vaccines-stillbirths-pregnancy/amp/
Citera
2022-01-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hej, Allan här!

Jo, artikeln handlade bla om att det är pga vaccinet som omikron blir så mild.

Du pratar om vaccinfundamentalister mm i ditt inlägg. Det tyder på att du inte klarar läsa artikeln..

Och vilka källor angav de för just det påståendet? Du menar att virus inte muterar till mildare former naturligt? Och ja, vaccinfundamentalister finns det gott om oavsett. Betalada sådana dessutom. Även lobbyister och aktieägare i Pfizer. Statstiken talar helt emot vaccinfascisterna och den enda anledningen till att det här är ett problem just är pga masspsykos. Omicron är ett ickeproblem. En förkylning. Vad är det för mening att räkna förkylda? Vad är det för mening att tvångsvaccinera folk och sitta här och sprida vaxxningspropaganda? För att Pfizer ska tjäna mer pengar då kanske.
Citera
2022-01-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nu svamlar du igen med saker du inte har belägg för.
Det finns givetvis gott om belägg för att tespirator vård är väldigt tuff och att det jag skrev kan inträffa när folk läggs i respiratorer. Kalibreringen är jätteviktig att den blir rätt, vilket den alltid blir
Citera
2022-01-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Existerar den?

Lika verklig som månlandningen.
Citera
2022-01-09, 12:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det finns givetvis gott om belägg för att tespirator vård är väldigt tuff och att det jag skrev kan inträffa när folk läggs i respiratorer. Kalibreringen är jätteviktig att den blir rätt, vilket den alltid blir
Du uttalar dig om sådant du inte vet något om.
Enbart tramsigt.
Hur var det med Adam Alsings magoperation som då skrev om igår?
Citera
2022-01-09, 12:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, ska vi inte ge den ett mer passande namn som Megatron istället?

Jag föreslår Necronomicron.
Citera
2022-01-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du uttalar dig om sådant du inte vet något om.
Enbart tramsigt.
Jag vet så klart att det jag skriver stämmer respiratorvård är tuffa även för yngre och relativt friska. För äldre och multisjuka så är den ofta döden.
Apropå Adam så hade han opererat sina höfter och snörpt sin magsäck ..
Citera
2022-01-09, 12:19
Medlem
Citat:
Man låter folk dö utanför sjukhusen istället. Sverige har haft mer än dubbelt så många covid-dödsfall jämfört med IVA-inläggningar pga covid.

Så är det helt klart. Tror att en del av det beror på att det är fler som dör på särskilt boende, dessa lägger man nog inte in i någon större omfattning om alls.
Citera
2022-01-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag föreslår Necronomicron.

Låter det som ett logiskt ordval ifall den nya mutationen är en kombination av Delta och Omikron?
Citera
2022-01-09, 12:21
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Man låter folk dö utanför sjukhusen istället. Sverige har haft mer än dubbelt så många covid-dödsfall jämfört med IVA-inläggningar pga covid.

Tycker vi köper in 10 miljoner respiratorer och lägger in hela befolkningen i förebyggande syfte.
Citera
2022-01-09, 12:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Jag fick mitt PCR-svar igår och kan stolt meddela att jag är med och bidrar till att detta snart är över.
Feber och huvudvärk med lätt hosta i två dagar är inte värre än biverkningarna efter vaccinet.

Precis som data från DK, UK osv visat länge så sjunker IVA trots att smittan ökat explosivt.
Dödligheten i Omikron är i paritet eller till och med lägre än flunsan.

IMBILDEN, Arbetet, backflash och allt vad ni heter som dammsugit internet efter negativa nyheter och matat tråden med kommer få ge er.

Omikron är det bästa som kunnat hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in