2022-01-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Icke alls..Fossesholm hänger av Kalla något gruvligt om vi skall gå efter relevant nutidsfakta.

Relevant nutidsfakta, go ahead...
Senast redigerad av ccnut 2022-01-09 kl. 09:25.
Citera
2022-01-09, 09:19
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men varför ödsla bort vår snabbaste avslutare på en startsträcka när vi har andra dugliga på den sträckan?
Stina var ju aldrig aktuell som startkvinna.
Men på alla försök lyckades Stina heller aldrig hänga någon norskas rygg och spurta hem ett guld. Jag förstår inte den här övertron på att sprinters ska leverera på slutsträckor. Det händer ju typ aldrig på damsidan och de två åkare på herrsidan som flera gånger hängt i rygg och spurtat hem stafettguld de senaste 15 åren (Petter och Kläbo) var/är båda åkare som regelbundet kunde/kan vinna individuella distanslopp (även i intervallstart).
Citera
2022-01-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Men på alla försök lyckades Stina heller aldrig hänga någon norskas rygg och spurta hem ett guld. Jag förstår inte den här övertron på att sprinters ska leverera på slutsträckor. Det händer ju typ aldrig på damsidan och de två åkare på herrsidan som flera gånger hängt i rygg och spurtat hem stafettguld de senaste 15 åren (Petter och Kläbo) var/är båda åkare som regelbundet kunde/kan vinna individuella distanslopp (även i intervallstart).

Stina spurtade ned Johaug i VM 19..dock så hade hon ju lucka inför sträckan.
Citera
2022-01-09, 09:22
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Vann inte Sverige VM-stafetten 2019 i Seefeld med en spurt mellan Stina och Johaug?
Citera
2022-01-09, 09:33
Medlem
"Tiril får fem sekunder på Emma. Johaug drar ifrån. Sverige får jaga Fossesholm och sen håller Weng undan för Jonna".
Citera
2022-01-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det är väl mest det här att det hävdas att hon bara fått till ett bra lopp och att hon blev uttagen bara på det och hon blev uttagen för tidigt alternativt inte borde blivit uttagen alls och att hon inte kommer upprepa nivån på detta lopp och att hon idag tillsammans när hon mötte en junior visar hur usel hon egentligen är som jag reagerar mot. Istället för att glädjas åt att hon är stabil på en hög nivå och att hon tillför det svenska damlaget något. Trött på all negativism.

uttagen är ju solklart att hon ska vara
Citera
2022-01-09, 09:49
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Vann inte Sverige VM-stafetten 2019 i Seefeld med en spurt mellan Stina och Johaug?
Sverige hade kunnat vinna den stafetten med Ebba på sista.
Citera
2022-01-09, 09:55
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Klart de gjorde. Men man kan ju knappast påstå att Stina hängde Johaugs rygg under den sträckan.
Citera
2022-01-09, 09:55
Bannlyst
Citat:
Men varför ödsla bort vår snabbaste avslutare på en startsträcka när vi har andra dugliga på den sträckan?
Stina var ju aldrig aktuell som startkvinna.

Sverige behöver en avslutare av rang. Jonna blir perfekt för detta uppdrag.
Citera
2022-01-09, 09:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Sverige hade kunnat vinna den stafetten med Ebba på sista.
Det har jag inte sagt nåt annat om.
Jag svarade bara på påståendet att Stina aldrig vunnit en spurt mot en norska i stafett.
Citera
2022-01-09, 09:58
Bannlyst
Citat:
Jag antar att du har Maja som avslutare om Jonna går förstasträckan?
Då är jag mer oroad att Maja inte klarar dom 4,9 km som är innan spurten än att Ribom skulle tappa på förstasträckan.
Och Moa gjorde det bra som ankare i Lillehammer men klarade inte ryskan och hade en tå längre än Fossesholm så hon är inte heller ett stabilt kort på sista.
Kalla är väl i dagsläget den osäkraste oavsett vilken sträcka hon ev går.
Så jag hävdar, som jag skrivit tidigare, att bästa laget efter dagens läge är:
Emma-Ebba-Frida-Jonna

En formtoppad Kalla är den bästa och säkraste för en 1:a sträcka. Då får Perry Olsson visa att han kan leverera bra skidor i klassisk åkning.

Kalla- Frida-Ebba-Jonna
Citera
2022-01-09, 09:59
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Det har jag inte sagt nåt annat om.
Jag svarade bara på påståendet att Stina aldrig vunnit en spurt mot en norska i stafett.
Nu var det ju inte det enda som stod i inlägget. Dock ska sägas att taktiken med Stina på sista föll väl ut 2015 och 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in