Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja helt klart finns anledning att vara bekymmrad. Tror som du att det kan bli tuft. Vi får hoppas att belastningen inte blir övermäktig. Jag valde att vaccinera mig även mot influensan i år. Man gör vad man kan.
Frugan som jobbar på ett större sjukhus här där vi bor har haft en hel del samtal från medarbetare som hon fått fixa tider för test och hantera de som blivit sjuka nu under helgerna.
Hantera = övertid från de som kan samt dra tillbaka ledigheter. Ja det är redan igång.
Samtidigt som myndigheterna tog långledigt och ingen information om när de kommer hålla pressträffar. Sådant verka komma lite då och då med väldigt kort framförhållning. Så jäkla dåligt hanterat att det inte finns ord för det. Vi är i ett kritiskt läge och då behöver folk känna att de finns och arbetar samt ge information om läget. De inom vården behöver känna deras stöd. Även vi andra behöver få tilltro till att vi har beredskap för detta.
Jag kommer hålla mig borta från risker att smittas för om jag blir sjuk kommer frugan också bli det och hon behövs på jobbet för att leda sin verksamhet nu och kommande tid när det kommer vara kritiskt.
Nej varken du eller jag har panik men läget är allvarligt och behöver hanteras på ett moget sätt.