2022-01-08, 21:39
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Samba hade varit en drömvärvning men känns inte så realistiskt.

Nu blev den han Esten som det ryktas om, inte en susning om hur han är men jag gissar på att han kan lira till vänster och som anfallare.

Agge ryktas till Grekland.

Tycker centralt mittfält ser ok ut, Gurra, Ambroz, Thern, Sana, även Paka och Dahlqvist kan lirar där.

En ung lovande mittback hade varit bra att få in om Agge flyttar, antingen från akademin eller något annan lag.

Det känns väl inte som att fotbollsspelaren Erlingmark kommer saknas jättemycket, nu har jag inte jättekoll men har hört att Ambroz skall vara en jättetalang. Eller blir det Simon Thern som tar den platsen?
2022-01-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Den förenklingen har man ju läst ett par hundra gånger genom åren.

Du ger han godkänt?
2022-01-08, 21:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Du ger han godkänt?
Tror du att han mol allena haft särskilt ansvar för defensiven? Och bara defensiven?
2022-01-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror du att han mol allena haft särskilt ansvar för defensiven? Och bara defensiven?

Det var hans huvudansvar.
2022-01-08, 22:33
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur blir det med Norrköpings Alexander Fransson? Blir han kvar ytterligare ett halvår i Peking eller drar han till någon B-liga som inte är mycket bättre än allsvenskan men pengarna är mycket mer värda?

Tycker han har stannat upp i sin utveckling ganska ordentligt.
2022-01-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det känns väl inte som att fotbollsspelaren Erlingmark kommer saknas jättemycket, nu har jag inte jättekoll men har hört att Ambroz skall vara en jättetalang. Eller blir det Simon Thern som tar den platsen?

Hade vi spelat 4-2-3-1 så tycker jag absolut att han hade kunnat vara startgubbe, men jag är rätt säker på att vi mestadels kommer spela 4-4-2 och då lär Thern och Sana gå före på platsen bredvid Gurra, med det sagt så tror jag att han kommer få en del speltid i år ändå, men främst som inhoppare.

Den här bilden är lite soft

https://www.gp.se/image/policy:1.48493787:1622537222/Wsc7BQsxF-M_cEuRuOQNO7PjVV4.jpg?f=Regular&w=960&$p$f$w=17335 7e
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-08 kl. 22:40.
2022-01-08, 22:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Oscar Linnér hade förstärkt många lag i Allsvenskan. Skitsnack att han inte skulle göra det. Hade utan tvivel velat ha in Oscar om inte Nordfeldt redan fanns här.

Först och främst, det är en guldmålvakt. Bara det är bevis nog på att det finns kvalitet där.
Vi ska alla vara klara över att även Marko Johansson är en guldmålvakt... Någon som är sugen på att ta in honom mellan stolparna pga det? Ingen? Hallå? Hallåååååå?
2022-01-08, 23:07
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hade vi spelat 4-2-3-1 så tycker jag absolut att han hade kunnat vara startgubbe, men jag är rätt säker på att vi mestadels kommer spela 4-4-2 och då lär Thern och Sana gå före på platsen bredvid Gurra, med det sagt så tror jag att han kommer få en del speltid i år ändå, men främst som inhoppare.

Den här bilden är lite soft

https://www.gp.se/image/policy:1.48493787:1622537222/Wsc7BQsxF-M_cEuRuOQNO7PjVV4.jpg?f=Regular&w=960&$p$f$w=17335 7e

Okej då förstår jag, har han startat någon allsvensk match 2021 eller har han enbart gjort inhopp?
2022-01-08, 23:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vi ska alla vara klara över att även Marko Johansson är en guldmålvakt... Någon som är sugen på att ta in honom mellan stolparna pga det? Ingen? Hallå? Hallåååååå?
Något lag i 2 Bundesliga vaktar han väl stolparna för?
2022-01-08, 23:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Är det någon allsvensk klubb som vill ha Marko Johansson eller Oscar Linnér så kul för dom. Men för mig är både dom 2 målvakterna ok med allsvenska mått mätt.
Men alla tycker väl olika.
2022-01-08, 23:23
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgården: signar Edvardsen, rycker i spelare från topplag som Lazio och Athletico Madrid, och mer därtill.
AIK: "nyförvärv, vad är det?"
Bajen: saknar tränare
2022-01-08, 23:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården: signar Edvardsen, rycker i spelare från topplag som Lazio och Athletico Madrid, och mer därtill.
AIK: "nyförvärv, vad är det?"
Bajen: saknar tränare

Och nu tycks även den assisterande i Hammarby ha tröttnat. Björklund ryktas klar för Sarpsborg.

Det verkar som om Rosenborg-soppan fortsätter sparka bakut. Sliding doors, skulle man kunna säga.

Men skulle inte AIK signa "Föredetti"? Lägg därtill "Seb", ett år grinigare. Backlinjen, ett år äldre.

Blir många stela leder det, och ilskna munläder. Nejdå, jag retas bara ... Det kommer säkert bli jättejämnt i år igen.

Viva "IFF-IFF"!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in