Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Så du tillstår nu att Esbjörn har ångrat sig av fri vilja?
Skönt att det var utrett. Då måste han ha ångrat sig av fri vilja redan från början. Det vill säga enligt sig själv dagen efter att kontraktet skrevs på. Men som senast när Ebba fick brevet i början av september.
Men ljög Ebba då när hon sa att en liten fågel kvittrat i hennes öra om att det inte var Esbjörns vilja utan människor med ekonomiska intressen i huset, som påverkat Esbjörn?
Snacket här affären under den perioden var att Esbjörn i stort sätt hölls gisslan. Skönt att det bara var hittepå. Så då är det väl på samma sätt med alla spekulationer kring människorna kring Esbjörn i denna tråd. Det är rent hittepå och skitsnack, skönt att fått det klarlagt.
Men nu när det är konstaterat att Esbjörn ångrat sig av fri vilja, finns det då något försvar för att inte Ebba stod fast vid sitt ord och om att inte genomföra affären om Esbjörn inte ville?
Och slutligen, vare sig Esbjörn är dement eller inte, har jag svårt att se hur det kan vara sympatisk av Ebba att krossa en så pass gammal man.
Jag rekommenderar en grundläggande kurs i läsförståelse. Jag nämnde ingenstans i inlägget du citerade att han ångrat sig av fri vilja, eller inte. Du börjar med en vantolkning av det skrivna, och spinner sedan loss på det och argumenterar vidare. Det är bara det att det är klassisk trolleriteknik. Då du utgått från ett felaktigt påstående är allt du skriver bara snömos.
Om Esbjörn ångrat sig av fri vilja eller inte vet vi inte. Du skriver "Då måste han ha ångrat sig av fri vilja redan från början." Det enda dokumenterade är att han ångrat sig 10 dagar efter kontraktet skrivits på, vid slyröjningen. Dessutom är det så att vid en fastighetsaffär sitter hans fria vilja på en pinne i skogen. Du måste veta, efter alla inlägg här, att vid en fastighetsaffär är det upp till säljaren att göra allt som krävs för att häva ett köp.
-Att gå till banken och försöka återbetala handpenning är inte vad som krävs.
-Att utebli från överlåtelsen är inte vad som krävs.
-Att avvika från möte för förhandling är inte vad som krävs.
-Att "stänga dörren" och smutskasta köparen är inte vad som krävs.