2022-01-09, 12:24
Medlem
Alf Svensson: Affären kan skada KD – tycker synd om Busch
KD:s tidigare partiledare Alf Svensson konstaterar att Ebba Buschs husaffär kan skada partiet – beroende på hur tvisten avlöper.
https://omni.se/

KAN skada, tycker synd om,,,,undrar om AS börjar bli knackig ??

Den kriminella partiledaren sänker KD som sig bör.

Toppolitikerns Ebbas oinskränkta behov att välja bostad upphäver äldres rätt att bestämma över sin vardag. Äldres välbefinnande, inflytande över sina sista år får inte stå i vägen för Ebbas förvända begär efter den stackars gama mannens fastighet. Esbjörn bör inte få ett värdigt bemötande och ett tryggt boende utan ska med (grovt) brottliga inslag brytas ner i sofistikerade smutskastingskampanjer av lilla elaka Ebba och hennes osminkade trynens försorg.

Till syvende och sist blir slutsatsen att KD i Ebba Busch har en partiledare vars ego dominerar KDs ideal
Senast redigerad av 90510 2022-01-09 kl. 12:29.
2022-01-09, 12:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Alf Svensson: Affären kan skada KD – tycker synd om Busch
KD:s tidigare partiledare Alf Svensson konstaterar att Ebba Buschs husaffär kan skada partiet – beroende på hur tvisten avlöper.
https://omni.se/

KAN skada, tycker synd om,,,,undrar om AS börjar bli knackig ??

Den kriminella partiledaren sänker KD som sig bör.

Toppolitikerns Ebbas oinskränkta behov att välja bostad upphäver äldres rätt att bestämma över sin vardag. Äldres välbefinnande, inflytande över sina sista år får inte stå i vägen för Ebbas förvända begär efter den stackars gama mannens fastighet. Esbjörn bör inte få ett värdigt bemötande och ett tryggt boende utan ska med (grovt) brottliga inslag brytas ner i sofistikerade smutskastingskampanjer av lilla elaka Ebba och hennes osminkade trynens försorg.

Till syvende och sist blir slutsatsen att KD i Ebba Busch har en partiledare vars ego dominerar KDs ideal

Ja jag tycker vi alla ska läsa intervjun med Alf Svensson.
Det första som kommer fram när du trycker på länken sammanfattar allt.

Citat Alf Svensson:
”– Jag tycker synd om Ebba att hon har hamnat i det här.
Jag tror inte hon har gjort några som helst fel, det har varit så många advokater involverade.
Sedan är det frågan om vad folk tycker och känner, säger Svensson.”

Du läste inte länken själv va?
Då hade du aldrig lagt in den.
2022-01-09, 20:04
Medlem
Tråden är knäpptyst.
Spänningen är olidlig inför morgondagen.
Frågan är bara om inte SH väntar ut Katrins frist. Hon har ju formellt faktiskt även morgondagen på sig att inkomma med yttrande.

Prövningstillståndet nekas nog inte förrns på tisdag.
2022-01-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Tråden är knäpptyst.
Spänningen är olidlig inför morgondagen.
Frågan är bara om inte SH väntar ut Katrins frist. Hon har ju formellt faktiskt även morgondagen på sig att inkomma med yttrande.

Prövningstillståndet nekas nog inte förrns på tisdag.

De allra flesta trollen har fattat galoppen och lagt svansen mellan benen för länge sedan, de hade som väntat inte integritet nog att ens erkänna sina fel, misstag och lögner. Det är bara de allra mest svagbegåvade ärthjärnorna som hänger kvar.

På tisdag ja,, om ens då

Trist också att se att inte ens Alf Svensson har förstått att tvisten är över och att han tror att det är många advokater som varit inblandade, trots att det inte är fler än tre. Lustigt också att han uttalar sig om eventuella skador för partiet, men inte ett ord om att Ebba faktiskt blev vald till Årets Kvinna nr 2 och Årets Julvärdinna nr 3. Förmodligen sitter han fast i sin ålderdomliga syn om att homosexualitet är en synd och att en kvinna mer än 5m från spisen är på rymmen. En gubbe snart lika tragisk som sin nästan jämnårige Esbjörn.
Senast redigerad av mzs 2022-01-09 kl. 21:12.
2022-01-09, 21:41
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Jag rekommenderar en grundläggande kurs i läsförståelse. Jag nämnde ingenstans i inlägget du citerade att han ångrat sig av fri vilja, eller inte. Du börjar med en vantolkning av det skrivna, och spinner sedan loss på det och argumenterar vidare. Det är bara det att det är klassisk trolleriteknik. Då du utgått från ett felaktigt påstående är allt du skriver bara snömos.
Om Esbjörn ångrat sig av fri vilja eller inte vet vi inte. Du skriver "Då måste han ha ångrat sig av fri vilja redan från början." Det enda dokumenterade är att han ångrat sig 10 dagar efter kontraktet skrivits på, vid slyröjningen. Dessutom är det så att vid en fastighetsaffär sitter hans fria vilja på en pinne i skogen. Du måste veta, efter alla inlägg här, att vid en fastighetsaffär är det upp till säljaren att göra allt som krävs för att häva ett köp.
-Att gå till banken och försöka återbetala handpenning är inte vad som krävs.
-Att utebli från överlåtelsen är inte vad som krävs.
-Att avvika från möte för förhandling är inte vad som krävs.
-Att "stänga dörren" och smutskasta köparen är inte vad som krävs.
Jag tänker att det måste ligga ganska mycket sanning i det jag skriver. När du känner dig bringd att ta till de sådana starka utryck som vanföreställningar om det.

Jag vet, du vet, och alla andra som vistas här i tråden vet. Att om det jag skrev var vanföreställningar, så skulle ingen ha behov av att kommentera det så flitigt och med en ett språk och utryck som bara fallet tillbaka på skribentens egen trovärdighet.
2022-01-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att det måste ligga ganska mycket sanning i det jag skriver. När du känner dig bringd att ta till de sådana starka utryck som vanföreställningar om det.

Jag vet, du vet, och alla andra som vistas här i tråden vet. Att om det jag skrev var vanföreställningar, så skulle ingen ha behov av att kommentera det så flitigt och med en ett språk och utryck som bara fallet tillbaka på skribentens egen trovärdighet.
Jag hittade inte ordet vanföreställningar i inlägget som du citerade, kan du förtydliga var det står?
2022-01-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Du börjar med en vantolkning av det skrivna, och spinner sedan loss på det och argumenterar vidare. Det är bara det att det är klassisk trolleriteknik. Då du utgått från ett felaktigt påstående är allt du skriver bara snömos.

Citat:

Grattis! Du lyckades göra EXAKT det IngenHemma påpekar IGEN
2022-01-09, 22:47
Medlem
Citat:
Jag tänker att det måste ligga ganska mycket sanning i det jag skriver.
Nej. Det ligger ingen sanning i någonting du skriver, hur mycket du än "tänker" att det gör det.
2022-01-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
För dig och alla andra påminner jag om vad Ebba i de allra flestas ögon är nämligen Årets Åldringsbedragerska nr 1
Nej. Hon är en rakryggad Kvinna som håller sin sin del av de avtal hon ingår.
Ibland är hon t.o.m. snäll och bjussar på sin egen rättegångskostnad när någon vedervärdig skithög bryter ingången avtal och sätter igång att jävlas med en ännu vedervärdigare barnskändare som heter Johann Binninge.
2022-01-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Nej. Hon är en rakryggad Kvinna som håller sin sin del av de avtal hon ingår.
Ibland är hon t.o.m. snäll och bjussar på sin egen rättegångskostnad när någon vedervärdig skithög bryter ingången avtal och sätter igång att jävlas med en ännu vedervärdigare barnskändare som heter Johann Binninge.
En rakryggad kvinna förtalar inte någon för att sedan gå ut och trivialisera det hon precis accepterat en dom för. Sen fortsätter hon med att alla politiska motståndare som nämner detta ska betala till brottsofferfonden för sexuellt utsatta. Alltså fortsätter på sin inslagna bara även efter en dom.

En rakryggad kvinna förnedrar inte sin motpart på det viset Ebba Busch har gjort här.
https://www.hant.se/nyheter/har-hanas-esbjorn-av-ebba-busch-partiledaren-far-hard-kritik/8102833

Ebba Busch må få lagen på sin sida i den här affären men moraliskt har hon inte gått ur den här soppan med rak rygg och hedern i behåll. Men med tanke på aktiviteterna här inne från KDs specialtrupper och det massiva arbete som pågår för att tvätta bilden av Ebba Busch så förstår jag varför det trollas sida efter sida om Ebba Buschs förträfflighet.
2022-01-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
En rakryggad kvinna förtalar inte någon för att sedan gå ut och trivialisera det hon precis accepterat en dom för. Sen fortsätter hon med att alla politiska motståndare som nämner detta ska betala till brottsofferfonden för sexuellt utsatta. Alltså fortsätter på sin inslagna bara även efter en dom.

En rakryggad kvinna förnedrar inte sin motpart på det viset Ebba Busch har gjort här.
https://www.hant.se/nyheter/har-hanas-esbjorn-av-ebba-busch-partiledaren-far-hard-kritik/8102833

Ebba Busch må få lagen på sin sida i den här affären men moraliskt har hon inte gått ur den här soppan med rak rygg och hedern i behåll. Men med tanke på aktiviteterna här inne från KDs specialtrupper och det massiva arbete som pågår för att tvätta bilden av Ebba Busch så förstår jag varför det trollas sida efter sida om Ebba Buschs förträfflighet.

Moraliskt går hon ut ur eländet som startats av Majkgård, MPL och ärkeskithögen Johann Binninge med hedern i behåll.
Oavsett vad Ebbahatarnas stormtrupper säger i den här tråden.

Punkt. Slut.
2022-01-10, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Det är fullständigt moraliskt korrekt att kalla en dömd sexualförbrytare för dömd sexualförbrytare och att tycka att en som förvarar våldtäkter på barn borde bidra till arbetet för att hjälpa sexuellt utsatta barn i stället.

Det är bara moraliskt tvivelaktiga pervon och politiska aktivister som hävdar motsatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in