Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksabaton666
Det här var ju intressant. Den tidigare chefredaktören för DN Anders Johnson lämnar mediestödsnämnden i protest mot att Bulletin får presstöd.
.
.
.
https://www.dn.se/kultur/anders-johnson-l-lamnar-mediestodsnamnden-mycket-frustrerad/
Kul att ta upp en företrädare för vänsterliberala DN som ett sanningsvittne.
Visst tycks TS vara en jobbig dj-vel att jobba med, men det tar ju inte bort det faktum att han är synnerligen väl påläst och välutbildad.
Jag är betydligt mer intresserad av killen på dekis, Pontus Tholin, roll i detta. Jag har ju träffat honom ett par gånger så jag vet vad jag talar om. Han är ju uppenbart ett psykfall. Vad är det som säger att det inte var HAN som låg bakom intrigskapandet och konflikterna på Bulletin innan!?
Faktum kvarstår:
* Pontus Tholin har aldrig lyft ett ärligt handtag i sitt liv (annat än som uppassare till TS)
* Pontus Tholin gråter ut i media och har mer och mer kommit att framstå som en rättshaverist
* Pontus Tholin visar klara drag av psykisk sjukdom
* Att Pontus Tholin tycktes tro att han och Dan Korn skulle köra Bulletin efter att Dan Korn hade tagit över aktierna från Neuding visar också på en bekymrande personlighet. Det stärker bilden av att han lider av en psykisk sjukdom. För vems pengar skulle han köra Bulletin? Det är ju TS som har fixat allt kapital.
Nej, jag tror att det är en hund begraven. Pontus Tholin måste ha ett sekretessavtal med Bulletin och det är ju uppenbart att han har brutit mot vad man kan förvänta sig omfattas av att ett sådant avtal. Allt detta psykotiska gråtande i media, anmälan till Ekobrottsmyndigheten, polisanmälan om bedrägeri, anmälan till Mediestödsnämnden mm visar än en gång på att han agerar i affekt eller är psykiskt sjuk. Jag är övertygad om att Pontus Tholin är skitskraj över att bli stämd av Bulletin för brott på sekretessavtalet. Det är personlig konkurs som väntar runt hörnet för rättshaveristen.
För övrigt är det intressant att skandalerna helt sonika upphörde så fort som Pontus Tholin fick sparken. Slump? Knappast! Den största skurken i dramat är med all sannolikhet Pontus Tholin. Det utesluter dock inte att fler har lidit av storhetsvansinne där.
Oavsett vad, det är dags att poppa mer popcorn.
Jag ser fram emot av att få njuta mer av Cirkus Tholin. Det borde snart vara dags att hitta någon annan ny lättlurad copy&paste-journalist i ett liberalt eller sosse-media som känner att det är dags för en karriärboost och ge sig på uppstickarkonkurrenten Bulletin. Det lär väl bli ett par ryggdunkar, handhjärtan och klappar på axeln från redaktionen då. Jag vill ser mer av Pontus Tholins tårar.