2021-12-08, 16:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Ja nu är de verkligen oeniga. Jag tror det är Pontus Tholin som har rätt. Undrar om Bulletin kan få nya finansiärer när de agerar så oseriöst.
https://www.svt.se/kultur/bulletins-grundare-vander-sig-till-kronofogden-for-att-fa-ut-sin-lon
Citera
2021-12-08, 17:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Pontus Tholin, tidigare vd och styrelseledamot vänder sig till Kronofogden för att få ut sin lön. Tino bestrider yrkandet och hävdar att Tholin brutit mot lagen, är skadeståndsskyldig och agerat så illa att företaget hållit på att gå under. I övrigt kommer Mediestödsnämnden att fatta beslut idag om ifall Bulletin kommer att få driftstöd.

"I slutet av november skickade Pontus Tholin in ett betalningsföreläggande till Kronofogden. Tholin vill att Bulletin AB ska förpliktigas att omedelbart betala ut hans oktoberlön som han fortfarande inte fått. Han har inte heller fått någon lön i november.

– Det är för att skicka en signal till den nya ledningen att man måste följa lagar och regler och uppfylla sina förpliktelser, säger han till Kulturnyheterna.

Pontus Tholin är en av grundarna av Bulletin, som är en konservativ nyhetssajt, och han innehar fortfarande det största aktieinnehavet i Neovista venture, Bulletins moderbolag."
https://www.svt.se/kultur/bulletins-grundare-vander-sig-till-kronofogden-for-att-fa-ut-sin-lon

SUCK, vad vedervärdig han verkar vara Tino Sanandaji.
Jag fattar inte att någon vill ta i honom med tång.
Typiskt kränkt spännblatte eller hur man nu ska uttrycka sig om honom.
(Jag har inte följt utvecklingen just den senaste tiden. Men Tino kör väl blaskan rakt in i kaklet.)
Citera
2021-12-08, 18:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Pontus Tholin avgick som vd i mars i år. Någon som vet hur långt fallskärmsavtal han har? En stor del av pengarna verkar ha gått åt till personer som slutat på tidningen. Utöver det kostar deras legendariske chefredaktör från New York, Andrew Rosenthal enligt uppgift 200000 i månaden. Undrar vad prenumerationerna drar in?
Citera
2021-12-08, 23:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja nu är de verkligen oeniga. Jag tror det är Pontus Tholin som har rätt. Undrar om Bulletin kan få nya finansiärer när de agerar så oseriöst.

Det finns nog ingen seriös investerar som vill gå in utan att man får kontroll över verksamheten. Tinos förtroendekapital är förbrukat.
Citera
2021-12-09, 00:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns nog ingen seriös investerar som vill gå in utan att man får kontroll över verksamheten. Tinos förtroendekapital är förbrukat.

Jo det är nog Tino som är det stora hindret nu, om han kliver av kanske någon vill ta över driften och investera.
Citera
2021-12-09, 00:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo det är nog Tino som är det stora hindret nu, om han kliver av kanske någon vill ta över driften och investera.

Det kunde vara en möjlighet. Alla underliga turer har i alla fall gett Bulletin stor publicitet, så utifrån det kan det bara bli bättre.
Citera
2021-12-09, 12:11
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Från sida 6 i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Ska sajten bara bestå av tyckeri, dvs ledare och krönikor? Sätter en hundring på att det här blir ytterligare ett fiasko där en hel redaktion tillsammans inte klarar av att producera ens hälften av vad Chang Frick gör på egen hand.
Jag behåller min hundring.
Citera
2021-12-09, 12:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Från sida 6 i tråden:

Jag behåller min hundring.

Chang Frick har ett och annat scoop, men NyheterIdag har en rätt liten produktion jämfört med vad Bulletin har idag.

Vore synd om Bulletin gick i graven.

Idag har Bulletin en briljant artikel (som i alla fall f.n. verkar vara olåst) - en intervju med Jens Stilhoff Sörensen. Det är en mycket viktig artikel.

Stilhoff Sörensen: Sverige håller på att sovjetiseras
Citera
2021-12-09, 13:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Idag har Bulletin en briljant artikel (som i alla fall f.n. verkar vara olåst) - en intervju med Jens Stilhoff Sörensen. Det är en mycket viktig artikel.

Tack för tipset. Han säger många kloka saker.
Citera
2021-12-09, 17:57
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Hann läsa artikeln innan den låstes. Den tog egentligen inte upp någonting nytt, men den hade en väldigt träffande formulering om att folket ser brödköerna trots att etablissemanget påstår att allt är bra.
Citera
2021-12-09, 19:45
Medlem
Perisoreuss avatar
Vad beslutade mediestödsnämnden då?
Citera
2021-12-09, 20:34
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perisoreus
Vad beslutade mediestödsnämnden då?

Mötets beslut blir inte offentligt förrän efter några dagar, dvs troligen nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in