2022-01-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Öh det är ju du som gör det. Jag kände Adam,, gjorde du? Han hade stora problem tidigare som tyvärr låg honom till last när han hamnade i respirator.
Självklart har en person som lidit av fetma under många år dålig hälsa även senare i livet när personen tränat bort kilon och börjat äta bättre. Skadorna är permanenta. Folk verkar inte fatta detta.
Citera
2022-01-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ge dig för fan, det är helt odiskutabelt att vaccinen skyddar mot svår covid och död i väldigt hög utsträckning. Det är därför vi bara ser en liten bråkdel av alla sjukhusinläggningar och dödsfall nu mot förra året även om det är betydligt fler som är sjuka nu.
Tyvärr så har du fel, mindre panik och normall infektionsvård plus då ökad immuniter är det som ligger bakom att färre dör med corona. Obs! Återigen! Nästan ingen som dött har dött utan annan underliggande orsak .
Citera
2022-01-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Självklart har en person som lidit av fetma under många år dålig hälsa även senare i livet när personen tränat bort kilon och börjat äta bättre. Skadorna är permanenta. Folk verkar inte fatta detta.
Speciellt inte snillena här som tror att Adam var kärnfrisk .
Citera
2022-01-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut, det är därför vi försökt undvika det i Sverige. Jag kan inte se att vare sig holländarna eller österrikarna får någon som helst nytta av sina lockdowner.

Yes, men nyckelinsikten är detta: om man som makthavare satsar på att så småningom instifta en riktig lock down av samhället hur går man då till väga? Man börjar smått och väntar på att folk vänjer sig med den nya verkligheten, sedan kan man ta det längre och längre. Det börjar med två veckor för att platta kurvan, sedan ingen alkohol efter 10 eller vad det nu var, till slut får man inte hälsa på sina döende föräldrar eller gå och handla utan att bli injicerad av experimentella genterapier. Var tar det slut är då frågan? Staten ger heller inte gärna ifrån sig nya tillgångar av makt utan det ligger sedan på "majoriteten" att ta tillbaks sina friheter vilket kan bli väldigt problematiskt. Särskilt när majoriteten är en skock ryggradslösa idioter som bara bryr sig om att kunna åka och sola nån gång om året och sitt fredagsmys "liksom"
Citera
2022-01-08, 14:38
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Öh det är ju du som gör det. Jag kände Adam,, gjorde du? Han hade stora problem tidigare som tyvärr låg honom till last när han hamnade i respirator.

Alsing dog väl i April 2020 ?
Det var på den tiden läkarna tryckte in folk i respirator direkt och öste på max tryck i syresättning, vilket gjorde många till ballonger med än värre lungskador. Det var en doktor i N.Y som kom på att man skulle behandla efter devisen "höghöjdssjuka" och då ge mediciner samt ge syrgas med grimma och absolut INTE trycka ner slangar i halsen som man gjorde här. Jag har för mig att man ändrade detta protokoll under hösten 2020 och då steg överlevnad dramatiskt.

Så jag är nog taskig när jag säger att Alsing förmodligen blev felbehandlad av en yrvaken svensk läkarkår som var ganska ointresserade att kolla med sina utländska kollegor om bästa vård för Covid.

RIP Adam, vi hade skitroligt på den tiden han hängde på Rådmansgatans studio och körde sina shower.
Citera
2022-01-08, 14:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Har du bevis för påstådd magoperation?

Annars ska du lägga av med sådant. Otrevligt.

Jag vet också att han tidigare hade övervikt men åtgärdade det och tränade. Han var i riskområdet för diabets-2 men hade inte utvecklar diabetes.
Citera
2022-01-08, 14:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ge dig för fan, det är helt odiskutabelt att vaccinen skyddar mot svår covid och död i väldigt hög utsträckning. Det är därför vi bara ser en liten bråkdel av alla sjukhusinläggningar och dödsfall nu mot förra året även om det är betydligt fler som är sjuka nu.
Du gör misstaget att dra alla över en kam. En lite sorglig hypotes till varför pandemier går över är att efter ett tag hade känsligaste avlidit av viruset och mest bara relativt motståndskraftiga är kvar. Om man bevisligen klarat sig helskinnad genom två års pandemi, tror du verkligen man behöver påprackas ett riskabelt vaccin då som avsiktligt skapar en inflammation inne i kroppen, till skillnad från viruset som mest bara angriper ytan, slemhinnorna. Varför vill du utsatta små oskyldiga barn för denna invärtes inflammation som vaccinet orsakar hos alla, för det är så vaccinet fungerar. Fattar du att du gör barn sjuka? Din perversa sadist!
Citera
2022-01-08, 14:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Och då tycker du det är ok att kasta skit på andra personer?
Gärna avlidna de de inte kan försvara sig.

Vilken vidrig människosyn du verkar ha.
Citera
2022-01-08, 14:44
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du gör misstaget att dra alla över en kam. En lite sorglig hypotes till varför pandemier går över är att efter ett tag hade känsligaste avlidit av viruset och mest bara relativt motståndskraftiga är kvar. Om man bevisligen klarat sig helskinnad genom två års pandemi, tror du verkligen man behöver påprackas ett riskabelt vaccin då som avsiktligt skapar en inflammation inne i kroppen, till skillnad från viruset som mest bara angriper ytan, slemhinnorna.

Ja, långtidscovid är en riktig grej och det drabbar ca 30% av alla som blir sjuka. Det är en kronisk sjukdom som kanske varar livet ut för många.
Citera
2022-01-08, 14:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Speciellt inte snillena här som tror att Adam var kärnfrisk .
Jag vet om hans tidigare status.
Ger dig dock ingen rätt att kasta skit.

Du verkar ha en väldigt äcklig människosyn.
Citera
2022-01-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Smittan i Danmark rasar nu! Några veckor till så kommer den minska i Sverige också ska ni se. Precis som jag misstänkte var omicron vår räddning, nu får vi hoppas på att alla restriktioner försvinner framåt våren!

Vi kan ju fortfarande hitta någon enstaka person med underliggande sjukdom som ej har kopplats till att orsaka problem med Covid-19 som kan råka illa ut.
Så bäst att fortsätta vaccinera hela samhället inklusive alla barn för att lyckas pricka in denna person så vi minskar trycket på vården.
Slägga är alltid bästa verktyg till allt.
Citera
2022-01-08, 14:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
För att smittan ökar exponentiellt. Det betyder att även om sjukvården fungerar idag kanske den inte gör det nästa helg utan restriktioner. Det är inte så långt kvar av pandemin, kan du vara snäll och knipa igen i två veckor till?

Fast plattar du ut kurvan med restriktioner går det inte över på några två veckor. Poängen med restriktionerna är ju att få det att dra ut på tiden, skjuta det framför sig, så att julen varar fram till påska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in