2022-01-08, 12:58
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Idiot? Har bara inte sett några som helst studier på det. Tvärtom har ju både WHO och andra experter gått ut med att risken för nya mutationer är stor. Ju mer smittspridning desto högre risk. Varför skulle just denna Omikronvariant vara den sista och immunitet uppnås när ingen tidigare variant har visat sig varaktig och inneburit immunitet? Låter som du sitter och killgissar bara.

Men du lyssnar ju bara på skräckscenarier.
Försök ta in vad andra experter säger..
De flesta är överens om att omikron är en gudagåva..

WHO är livrädda att skicka budskapet att allt är över nu. Hur tror du folk skulle leva då?
Alla hade blivit sjuka inom någon vecka utan broms..
Citera
2022-01-08, 12:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inga hälsoproblem? Han hade ju tidigareopererat båda höfterna och snörpt magsäcken..
Har du fakta eller är det bara ditt vanliga spekulerande?

Vad jag läst så hade han gått med i viktväktarna och därför lyckats gå ner i vikt.
Skulle inte behövas om han låtit sig operera magen typ gastrisk bypass eller sleeve.
Någon magoperation finns inget att hitta på nätet, så fram med fakta nu.

Och höftleden fick han operera på grund av artros.
Vet du vad det är och varför man får det?
Och det kan du också få.

Jag tycker det är otrevligt när folk snackar skit om andra och speciellt avlidna.
Din människosyn verkar väldigt snedvriden.
Citera
2022-01-08, 13:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inget nytt. Alsing dog av den tuffa respiratorvården och hans underliggande hälsoproblem. Hade han fått den behandling som nu ges så hade han med väldigt stor sannolikhet överlevt..

Kan du prestera siffror som styrker att chansen till att överleva om du väl hamnat på Iva är bättre idag än 2020? För jag har fått informationen att det är på samma nivåer idag som då.
Citera
2022-01-08, 13:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Unga dör i covid fortfarande. Häromdagen dog en prominent antivaxxer i 40-årsåldern i covid: https://www.youtube.com/watch?v=MMDtyCaONus

Unga vaccinerade dör i covid fortfarande. Häromdagen dog en random stackars 23-åring, utan kända riskfaktorer, t ex:

Citat:
Friends and family left shocked by death of double vaccinated 23-year-old with no underlying medical conditions

https://www.skynews.com.au/australia-news/coronavirus/friends-and-family-left-shocked-by-death-of-double-vaccinated-23yearold-with-no-underlying-medical-c onditions/news-story/03bafe97d6855b4a0b7e0297b7552f83
Citera
2022-01-08, 13:08
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/fick-positivt-testsvar-hade-inte-testat-sig/

"Även om Tommy Ekdahl, 41, lyckades boka en tid fick han åka hem utan provtagning.

Ett dygn senare plingade det till i mobilen – han hade fått bekräftat corona. "

Mat för konspirations teoretiker.
Med nivå på vetenskap i tråden idag kan jag ju säga att ingen jag känner har omikron, därför finns den inte.

Mer seriöst så känns det som ett Iland att kunna strula till det på detta viset.
Citera
2022-01-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Men snälla människa tror du en pandemi håller på hur länge som helst?

Pandemin är slut och har varit det ganska länge. Att det kommer nya mutationer är ju helt normalt, eller vad trodde du? Att covid bara skulle försvinna? Det är bara ännu ett förkylningsvirus.

Nej, jag tror inte en pandemi pågår hur länge som helst, därför jag ifrågasatte varför många antar att Omikron skulle vara den sista.

När tog pandemin slut enl. dig ?
Citera
2022-01-08, 13:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Men man får ju ingen immunitet. Ingen längre sådan. Jättemånga har ju blivit smittade av de tidigare varianterna, men de blir ändå smittade av Omikron. Det är nog egentligen att se som ytterligare ett virus.

Den ger skydd mot delta...... Ja, omikron kommer vi få leva med då den kommer bli endemisk.
Citera
2022-01-08, 13:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Unga vaccinerade dör i covid fortfarande. Häromdagen dog en random stackars 23-åring, utan kända riskfaktorer, t ex:

Ja. Vilket inte betyder att personen hade haft bättre chans att överleva om personen hade varit ovaccinerad. Sluta flytta på målstolparna.
Citera
2022-01-08, 13:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja. Vilket inte betyder att personen hade haft bättre chans att överleva om personen hade varit ovaccinerad. Sluta flytta på målstolparna.

Ha ha, det är verkligen inte att flytta på målstolparna. Du gottar dig åt att ovaccinerade dör i covid, och jag påpekar för dig att även vaccinerade dör i covid. Några stackare dör. Inget att gotta sig åt, åt något håll.
Citera
2022-01-08, 13:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Idiot? Har bara inte sett några som helst studier på det. Tvärtom har ju både WHO och andra experter gått ut med att risken för nya mutationer är stor. Ju mer smittspridning desto högre risk. Varför skulle just denna Omikronvariant vara den sista och immunitet uppnås när ingen tidigare variant har visat sig varaktig och inneburit immunitet? Låter som du sitter och killgissar bara.

Svårt slå omikrons smittsamhet så osannolikt något skulle konkurrera ut den. Så den kommer med stor sannolikhet fortsätta dominera länge. Vi får ingen flockimmunitet så omikron kommer vi få leva med

En liten snuva då o då bara ..
Citera
2022-01-08, 13:15
Medlem
Citat:
Okej, så det är en konspiration alltså? Så otippat....

Nej det är ingen hemlighet eller konspiration. Men nästan alla plattformar, youtube, twitter, facebook mfl följer dessa riktlinjer. All info som går emot massvaccinering bedöms som antivaxx och censureras. Tror du inte teknologin finns? Tror du inte att myndigheterna utnyttjar den? Googla på trusted news initiative eller ta reda på vilka som ”faktagranskar” dina nyheter innan du använder ordet konspiration är du snäll.

Folk agerar givetvis efter sina egna intressen och om de som granskar fakta i världens största nyhetsbyrå har affärsintressen i Pfizer påverkar det givetvis deras inställning.

Varför tror du att det är knäpptyst i media om att trippelvaccinerade smittas i högst grad, ålder 40-69 år i Danmark? Det är ju ändå en riktigt bomb. Det är ju otroligt egentligen. Men som sagt. Knäpptyst. Testa att posta på twitter så får vi se hur länge det finns kvar.
Citera
2022-01-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag vet att ni antiwaxxers skiter i det mesta, framförallt alla förutom er själva..

Ja å ni vaxxers skiter i oss ovaxxade, ni tänker bara på er själva🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in