2022-01-08, 10:57
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Aha. Då kunde man lika gärna be folket att bli av med fläsket och ta vitamin D.

Låg vitamin D och för mycket fett är problemet. Inte att människor lider av vaccinbrist.

Du tror det går att ändra sin diet nu och lösa problemet?
Gick bra för Alsing?
Citera
2022-01-08, 10:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket det då inte gör. För vissa så har ju vaccineringen till och med lett till döden .

Vart fan får ni era idéer från?

Ni är helt jävla faktaresistenta..

Dom som lurat er måste vara extremt nöjda. En följarskara som man kan lura i vilken skit som helst..
Citera
2022-01-08, 11:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Gick bra för Alsing?

Om man hade börjat för 1-2 år sedan, så hade folkhälsan varit bättre idag.
Citera
2022-01-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför tror du inte att det är med på nyheterna?

För att det skulle leda till att folk vaccineras i lägre grad. Och per definition så rensas internet på denna typ av information. Det kallas trusted news initiative och uppfanns i gott syfte för att skydda demokratin men missbrukas nu. Sedan kan tilläggas att Thomson Reuters (som faktagranskar alla nyheter i deras kanaler) äger bolag tillsammans med Pfizer.
Citera
2022-01-08, 11:06
Medlem
Citat:
Gick bra för Alsing?

Om du bara en kort stund leker med tanken att det i framtiden skulle visa sig att det här vaccinet är dåligt för lilla kroppen. Säger inte att det är så alls men om det skulle bli så. Kommer du fortsätta att försvara vaccinet då?
Citera
2022-01-08, 11:10
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om du bara en kort stund leker med tanken att det i framtiden skulle visa sig att det här vaccinet är dåligt för lilla kroppen. Säger inte att det är så alls men om det skulle bli så. Kommer du fortsätta att försvara vaccinet då?

Ja.

Det var det bästa vi hade tillhands. Vi måste nämligen ur detta så fort det går.
Samhället klarar inte detta för evigt. Barnen har tagit en galet stor smäll de senaste två åren.
Tänk hur många som inte kunnat umgås så som är normalt för en 7 åring. Inte kunnat resa och se världen osv.

Förstår att alla inte klarar den tanken.
Citera
2022-01-08, 11:11
Medlem
Citat:
Mmm. Och valet i USA var riggat va?

Märkligt hur ni ser konspirationer i allt. Väljer personer som är helt avfärdade av resten av världen som de enda som sitter på sanningen.

Ingen konspiration, bara politik och affärer. Makt och rikedom har styrt människor i urminnes tider. I detta fall hänvisar jag till trusted news initiative och Thomson Reuters faktagranskare som bestämmer vad som ska censureras. Det är inte mer mystiskt än så.

Jag har inte påstått att jag sitter på någon sanning utan enbart refererar till officiella danska siffror som visar att trippelvaccinerade smittas i högre grad än dubbelvaccinerade och ovaccinerade 40-69 år. Varför detta inte kablas ut i MSM var en annan fråga som man kan diskutera om man vill.
Citera
2022-01-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är ett jäkla gnäll på antivaxxers att vaccinet inte fungerar.
Jo det fungerar jättebra mot det som det är konstruerat för. Alltså ursprungliga varianten som kom från Wuhan.
Sedan har vi fått Alfa, Beta och Delta och där vet vi att vaccinet fungerar sämre och sämre mot dessa.
Nu har vi Omicron som vi nu även fått uppgifter om att det är en helt annan mutation som vaccinet fungerar dåligt emot.

Just för att vaccinet inte är konstruerat för Omicron.
Detta verkar väldigt svårt för en del att fatta.

Sedan har vi lärt oss att antikropparna försvinner efter ett tag och extra doser används för att bygga upp skydd igen.
Ingen är förvånad över att t.ex. TBE vaccin så behöver yngre 3 doser och 50+ 4 doser samt påfyllnad efter 5 år.

Fatta nu att det är inte vaccinet som är dåligt utan att antikropparna försvinner och det finns inga antikroppar i vaccinet utan de framställs av kroppens immunförsvar.

Däremot fungerar det skydd man skapar i kroppen rätt så bra mot allvarlig sjukdom. Detta skapas av immunförsvaret både av vaccinet och av genomgången covid. Bara att välja hur man vill bygga upp det skyddet. Vi är många som valt den vägen att låta vaccinet påverka kroppen att få skydd istället för att bli sjuk och sedan förhoppningsvis få skydd.

Alltså vaccinet fungerar utmärkt mot det som det är framtaget för.
Nej det är inte framtaget mot Omicron. Därför kommer de flesta få covid-Omicron även om de tagit vaccinet.

Dåligt och dåligt…..Det är ju en omdefinition som en del kanske behöver lite längre tid att adaptera. Vaccin betyder inte längre immunitet mot patogenen, utan endast skydd mot de allvarligaste symptomen. Det är något helt nytt. Och knappast något de upplyste om i starten. Förmodligen visste de inte heller om detta. Det var även något helt nytt att jag måste vara vaccinerad för att ditt vaccin ska fungera.

2009 Skrev WHO om definitionen på en pandemi. Enligt tidigare kriterier, så hade vi inte ens haft en pandemi de senaste 2 åren.

På tal om omdefinition. ”Antivaxx” var tidigare någon som inte trodde på nyttan med vaccineringar. Nu har det, via att inte tro på nyttan med just Covid-vaccinen, landat i att betyda, någon som inte ställer sig bakom medicinskt tvång. Metoderna och de psykologiska mekanismerna känns igen från historien.

Sen har jag sett studier som visar på mycket god kors-immunitet mellan de olika varianterna efter infektion. Och således även en ganska oförändrad effektivitet av vaccinen. Men Omikron ger ju mest milda symptom. Och vaccinen skyddar ju endast mot svåra symptom. Som sagt, ”vaccin” betyder ju inte längre immunitet. Så då kan man ju faktiskt ifrågasätta nyttan, när Omikron om någon vecka är helt dominerande.

”Förhoppningsvis få skydd efter genomgången infektion”. Vad menar du med detta? Det ger ju ett betydligt bredare skydd än dessa vaccin. Ca 16 ggr bredare närmare bestämt. Och då är det immunitet. Inte bara skydd mot de svåraste symptomen. Dessutom är det skyddet långt. Kanske livslångt.

Man behöver ju inte göra ideologi av allting, och religiöst välja någon ”sida” som den enda sanna. Själv har jag tagit 2 sprutor. Förmodligen i onödan. Tog dem sent, och tvekade länge. Jag erkänner att jag drogs med. Hade inte propagandan och det sociala trycket varit så stort tror jag inte att det blivit av. Är mycket tveksam till att ta någon tredje, och är starkt emot några tvång. Jag är ”Antivaxx” alltså, enligt de nya kriterierna. Det trodde jag aldrig. Har rest mycket, gick i skolan när bl.a TBC-vaccin var obligatoriskt. Jag har förmodligen tagit fler vaccin än genomsnittet.
Senast redigerad av Siix 2022-01-08 kl. 11:15.
Citera
2022-01-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Exakt. Men borde det då således inte vara nog med 2 doser för de flesta? Man får ju det värdefullaste skyddet redan efter 2. Att hålla på att boosta en hel befolkning känns absurt när nästan ingen drabbas hårt efter 2 doser. De som är mest sköra kanske behöver fler om de inte skulle tåla alls att få smittan, t ex människor med väldigt dåligt immunsystem. Att dessutom hålla på med boosterdoser som inte funkar speciellt bra mot nuvarande smitta känns ännu mer dumt för största delen av befolkningen. Ser ju nästan ut att få motsatt effekt till och med. För mycket fokus ligger på smittspridningen, har man ett bra grundskydd redan är det bara bra om man går igenom omikron. Att man inte vill ha typ 200000 smittade på samma gång är en sak, men det går att minska spridningen på ett vettigare sätt om man verkligen vill...utan att helt stänga ner samhället.
52% skydd mot sjukhusinläggning efter två doser jämfört med 88% efter booster, välj själv.
Citera
2022-01-08, 11:20
Medlem
Davys avatar
Citat:
Gick bra för Alsing?

Ja, det går snabbt att förbättra sin hälsa. Men då krävs det lite vilja ich disciplin. Något de flesta saknar. Lättare ta vaccin och beställa en till pizza.
Citera
2022-01-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ja, men varför försöker de få dem(media, FHM etc) som inte vill eller haft covid att vaccinera sig, det som är märkligt. Håller annars med.

Precis samma här, vet ingen som drabbats hårt av covid överhuvudtaget. Vet en som fick en tråkig influensa som var lite mer långdragen men inte så människan behövde uppsöka vård, denna återhämtade sig helt.

Eftersom jag kan inte vaccinera mig utav. div anledningar så använder jag t.ex. Ashwagandha och CBD, två säkra och beprövade kostillskott till att boosta immunförsvaret och skydda mig mot covid. Finns även vetenskap som stödjer dess användning. Har gjort tråd om detta här:
(FB) Cannabidiol Inhibits SARS-CoV-2 Replication, CBD mot covid.
Så länge tycker jag att det hjälper, är min erfarenhet iallafall. Zink och vitamin d3 är också viktigt att äta kosttillskott utav, speciellt d3 nu när vi får mindre sol.

Har du en autoimmun sjukdom tex reumatism kan säkert cannabis hjälpa mot symptomen.
Men covid. Kom igen.
Du har ju klarat dig från covid.
Det enda jag tänker på att cannabis kan hjälpa mot är att balansera immunförsvaret. Cannabis dämpar immunförsvaret vilket kan vara till nytta om immunförsvaret löper amok. Det kan säkert vara bra i vissa fall.
Magnesium och zink är bra liksom c och d-vitamin. Det håller jag med om.
Citera
2022-01-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Så ser siffrorna ut från både UK och Danmark. Du har ju själv sett att trippelvaccinerade leder i åldern 40-69 år i Danmark enligt siffror från myndigheterna. De smittas alltså i högre grad är både dubbelvaccinerade och ovaccinerade. Lyssna på Malone i Joe Rogans podcast så får du en förklaring från en mycket kompenent person. Om du vågar.

Varför det inte är i nyheterna kan du fundera på. Sedan kan du fundera på hur mycket annat som inte är i nyheterna.
I rapporten från UK säger de att det bla beror på att levnadsvanor skiljer sig mellan de två grupperna
- vaccinerade testar sig troligtvis oftare
- de som löper störst risk att bli smittade låter sig vaccinera sig i högre utsträckning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in