2019-05-15, 20:37
Medlem
Halloween2s avatar
Inget fel med en hobby, låter mer som ni mest tänker med kuken.

Och klart det pratas mycket om hästar och sådant då dom vuxit upp med det. Samma som med fotbollskillar.
Citera
2019-05-17, 17:06
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ofta fasta i kroppen och lite pigga sådär, men nackdelen är att dom luktar stall mest hela tiden.
Har en fräsch hästtjej på jobbet som jag gärna skulle betäcka om chansen dök upp.
Citera
2019-05-18, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inget fel med en hobby, låter mer som ni mest tänker med kuken.

Och klart det pratas mycket om hästar och sådant då dom vuxit upp med det. Samma som med fotbollskillar.

Det här.
Citera
2019-05-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thessprincess
Vi hästtjejer irriterar oss på män som blir svartsjuka på en häst och tycker att den tar tid för mycket tid...(mycket osexigt att vara svartsjuk på ett djur)

Jag har märkt det.
Lika avtändande är det när tjejen man är tillsammans med väljer att bara kunna träffas 30 min innan sängdags för att snacka lite om dagen p.g.a. att all övrig tid går till jobb och sedan häst. Inget man bygger något långvarigt med om man själv inte lever på hästar.
Citera
2019-05-20, 14:23
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Jag har märkt det.
Lika avtändande är det när tjejen man är tillsammans med väljer att bara kunna träffas 30 min innan sängdags för att snacka lite om dagen p.g.a. att all övrig tid går till jobb och sedan häst. Inget man bygger något långvarigt med om man själv inte lever på hästar.

Hm, varit ihop med en hästtjej, skulle inte bry mig mindre, jag har mina intressen, japanska analoga distpedaler från 80-talet o hon har sina.
Citera
2019-05-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Hm, varit ihop med en hästtjej, skulle inte bry mig mindre, jag har mina intressen, japanska analoga distpedaler från 80-talet o hon har sina.

Balansen mellan intresse och att kanske kunna träffas något är väl fin att ha ändå? Jag har också mitt musikintresse, lirar i band som turnerar en del, jobbar som chef, cyklar ganska mycket landsvägscykel, har en del TV-spelskvällar med polare o.s.v. Men att man bundet ska vara borta 07:30 - 22:00, 7 dagar i veckan p.g.a. sin häst... det är inte så värst roligt.
Citera
2019-05-20, 14:34
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Balansen mellan intresse och att kanske kunna träffas något är väl fin att ha ändå? Jag har också mitt musikintresse, lirar i band som turnerar en del, jobbar som chef, cyklar ganska mycket landsvägscykel, har en del TV-spelskvällar med polare o.s.v. Men att man bundet ska vara borta 07:30 - 22:00, 7 dagar i veckan p.g.a. sin häst... det är inte så värst roligt.

Är det en hel dag? Lessen för det, min tjej hade sina hästar och några gånger jag fick följa med var på kvällen för att ta in hästarna.

Jag själv som människa vill inte bli ihop med en kvinnlig version av mig själv, så tjejen har sina intresser, jag har mina men sexet är bra ... det funkar för mig.

När det gäller partner så vill jag ha en kvinna som har egna intressen och inte behöver uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden.
Citera
2019-05-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Är det en hel dag? Lessen för det, min tjej hade sina hästar och några gånger jag fick följa med var på kvällen för att ta in hästarna.

Jag själv som människa vill inte bli ihop med en kvinnlig version av mig själv, så tjejen har sina intresser, jag har mina men sexet är bra ... det funkar för mig.

När det gäller partner så vill jag ha en kvinna som har egna intressen och inte behöver uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden.

Det är en hel dag. Eftersom att vi båda går upp tidigt blir det oftast så att vi får en timme per kväll tillsammans, då hon är i stallet. Jo, jag tänker mig att jag ska bli lite mer delaktig i det faktiskt. Men samtidigt är det inte mitt stora intresse. Och är det så att hon tänker att det ska bli familj o.s.v. känns det inte riktigt som att det kommer funka!

Nej, det är samma för mig. Men jag tror samtidigt att det är viktigt att kunna ta sig tid till varandra för att vårda relationen. Inte för mycket förstås, men "lagom".
Citera
2019-05-20, 14:57
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Det är en hel dag. Eftersom att vi båda går upp tidigt blir det oftast så att vi får en timme per kväll tillsammans, då hon är i stallet. Jo, jag tänker mig att jag ska bli lite mer delaktig i det faktiskt. Men samtidigt är det inte mitt stora intresse. Och är det så att hon tänker att det ska bli familj o.s.v. känns det inte riktigt som att det kommer funka!

Nej, det är samma för mig. Men jag tror samtidigt att det är viktigt att kunna ta sig tid till varandra för att vårda relationen. Inte för mycket förstås, men "lagom".

Hm, ja, jag har inte varit där, den där tjejen/kvinnan tyckte det var befriande att jag inte hade något intresse av hästar. ("Så skönt, min förre detta blev arg: åk du till dina jävla hästar!"), sa han."

Nu, när jag är äldre så skulle jag prata med henne om allt det där, så hon inte blir besviken.
Citera
2019-05-27, 17:54
Medlem
Skulle inte funka för mig med nåt annat än en hästtjej.

Inte för att jag har en fb dase utan för bara hästjejer fattar att man lägger ner så mycket tid/pengar på sin hobby (jakt i mitt fall)

Mycket överlappande med våra intressen oxå
Vill bo på landet med Mark, lada stall osv
Behov av 4x4 bil. Skiter i frivoliteter som latte, charter osv

Jag är faktiskt inne på att börja använda häst som älgdragare...
Citera
2022-01-08, 09:27
Medlem
Robert.Haschbergs avatar
Usch. Dejtar man en hästtjej så får man räkna med att man alltid kommer behöva anpassa sig efter hästens behov. Tjejerna beter sig som om de vore singelmammor för ett par 4 åringar.
Citera
2022-01-08, 11:13
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.Haschberg
Usch. Dejtar man en hästtjej så får man räkna med att man alltid kommer behöva anpassa sig efter hästens behov. Tjejerna beter sig som om de vore singelmammor för ett par 4 åringar.

Att ha häst är dyrt, så hästtjejer söker sig till män med pengar, så hon får sina hästar, stall, foder, hästtransport m.m.

Hästtjejer tillbringar mycket tid i stallet, så mannen får styra med markservicen. Alltså mycket krävande tjejer utan att du får någonting tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in