Citat:
Ursprungligen postat av
FruFri
Duscha sällan hemma skrev jag - vi duschar i samband med träning/idrott så jag skulle inte direkt få det till att vi är äckliga. Tycker att rubt 20 grader inomhus ger ett klarare huvud och bättre sömn än de som har kvalmiga 23 grader.
Eftersom jag inte saknar nåt materiellt ser jag inte mitt liv som ynkligt alls. I tider av kris och inflation tänker jag att jag har en bra förmåga att leva med knappa medel som många andra saknar.
precis, du menar att ni inte brukar duscha på kvällen innan ni ska gå å lägga er. Och barnen duschar en gång i veckan antar jag, för att spara på vatten. Jag har kört en annan smart ide - att spola i toaletten var tredje gång den används

. 20 grader är kallt och inte alls hemtrevligt och mysigt - det är som att bo i en fabriksbyggnad eller på järnvägsstationen. Det är inte heller bra för hälsa under vinterhalvåret. Jag menar hur snål får man vara för att försämra sin livskvalitet på det sättet?
Det jag försöker säga är att du är ohälsosamt snål och det är synd om dina barn och din man. Du verkar snäll och trevlig person och det gör det hela ännu mer tragiskt.... Varför vill du förstöra andras liv like that? Ni har ju normal inkomst. Köp ett par böcker till barnen, gå på teatern med mannen, åk till värme när du fortfarande har möjlighet att göra det. Det kan bli mycket svårare tider i fortsättningen, varför plåga sig så här nu, när allt är relativt normalt?