2022-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kul att du också missat att gräva dig ner en millimeter i den statistiken! Så du drar idiotiska slutsatser.

Kolla gärna hur det ser ut i de minst vaccinerade länderna, ex Bulgarien och Ungern.

Hur kan det komma sig att de har en kraftig överdödlighet i just den gruppen när typ ingen vaccinerat sig, medan i länder med högst vaccinationsgrad så är det underdödlighet.

Förklara gärna hur du resonerar!
Återigen, ni måste ta med befolkningens hälsa i ekvationen. Det går inte att stirra sig blind på vaccinerad vs. ovaccinerad.

Tror du att Radoslav, 35 år, vaccinerad, rökt hela livet, fattig, dålig kost och flera hälsoproblem har lättare att klara sig från svår sjukdom eller död än Piotr, 37 år, ovaccinerad, välbärgad, bra kost, inga kända hälsoproblem?
Citera
2022-01-07, 22:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Klart som fan du tycker det är roligt eftersom du är ett troll.

Exakt, du vet inte. Så håll käften då. Vad innebär sjukhusvård? Att man går till vårdcentralen en gång?

Exakt, majoriteten har underliggande sjukdomar. Jag är, som sagt, frisk. Vad det nu har med saken att göra. Tror du inte att folk vet sitt eget bästa? Om du inte tror det, anser du att staten indirekt ska tvinga på dessa personer "vaccin"?

Du har chansen att vara på rätt sida historien men du är så ignorant att du vägrar se vad det är som pågår omkring dig.

Nu tycker jag att du är rätt otrevlig. Varför är du det? Att man behöver sjukhusvård är just det. En vårdcentral är inget sjukhus. Jag tror inte att du är frisk. Hur vet du att du är frisk? Vad är frisk för dig?
Du vill inte tvinga på personer vaccin, men ska staten då ha rätt att tvinga på personer ett kinesiskt fladdermusvirus med effekter på nervsystem m.m.? Låter inte helt konsekvent i mina öron. Jag är av uppfattningen att staten ska skydda sina medborgare. Inte använda dem som labbråttor.
Citera
2022-01-07, 22:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Återigen, ni måste ta med befolkningens hälsa i ekvationen. Det går inte att stirra sig blind på vaccinerad vs. ovaccinerad.

Tror du att Radoslav, 35 år, vaccinerad, rökt hela livet, fattig, dålig kost och flera hälsoproblem har lättare att klara sig från svår sjukdom eller död än Piotr, 37 år, ovaccinerad, välbärgad, bra kost, inga kända hälsoproblem?

Det var inte vad det handlade om, utan att överdödligheten skulle komma pga vaccinet.

Då är det jävligt märkligt att den bara existerar i länder med lägst vaccinationsgrad..

Att massa sönderrökta bulgarer dör i förtid är inget nytt, men vi pratar ÖVERDÖDLIGHET, alltså ännu fler som dör i dessa länder.

Hade det berott på vaccinet, så hade det varit i länder med hög täckning som dödligheten ökat.
Antivaxxare hade ju varit skonade
Citera
2022-01-07, 22:24
Medlem
Vad är det nu för farlig variant som Europa kommer få? Är det Omacron?

Har inte plus så kan inte se..
Citera
2022-01-07, 22:27
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Egentligen har vi inte aning om siffrorna från Sverige stämmer. Men hr just nu har vi en befolkning på 10.500.000 sägs det och kanske 108 st vårdas på IVA, eller 10 800. Kanske överlever några.
Låter inte så där jätteroligt , eller? Det är nog många massgravar som kommer att fyllas.

Man kan alltid spekulera och det tycker jag alldeles för många gör.

Varför skulle myndigheterna inte mörka antalet inlagda på IVA, när många väljer att inte tro på annan information från myndigheterna. Kan man välja ut vilken information man ska tro på?

Corona/covid visar verkligen hur personer plockar ut önskad information och bestämmer att den är sann, medan annan information väljs bort och anses av den anledningen vara falsk.

Hur kommer det sig att det är så?
Är det rädsla för pandemins effekter eller något helt annat som leder till detta russinplockande?

Siffrorna kan nog mörkas här också, typ har han dött av detta eller något annat. Men vi har en ganska hård kontroll och då blir det svårare att mörka.
Citera
2022-01-07, 22:34
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Det var inte vad det handlade om, utan att överdödligheten skulle komma pga vaccinet.

Då är det jävligt märkligt att den bara existerar i länder med lägst vaccinationsgrad..

Att massa sönderrökta bulgarer dör i förtid är inget nytt, men vi pratar ÖVERDÖDLIGHET, alltså ännu fler som dör i dessa länder.

Hade det berott på vaccinet, så hade det varit i länder med hög täckning som dödligheten ökat.
Du missar så mycket. En faktor som du missar är t.ex. att vi inte kindpussar varandra i Sverige. Det är ju bara komiskt att se alla skyltar som säger att vi ska hålla två meters avstånd till varandra. Vi håller ju för fan mer avstånd i vanliga fall. En annan faktor är klimatet. En annan är generna. En annan är att man inte alltid kan lita på media.
Citera
2022-01-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu tycker jag att du är rätt otrevlig. Varför är du det? Att man behöver sjukhusvård är just det. En vårdcentral är inget sjukhus. Jag tror inte att du är frisk. Hur vet du att du är frisk? Vad är frisk för dig?
Du vill inte tvinga på personer vaccin, men ska staten då ha rätt att tvinga på personer ett kinesiskt fladdermusvirus med effekter på nervsystem m.m.? Låter inte helt konsekvent i mina öron. Jag är av uppfattningen att staten ska skydda sina medborgare. Inte använda dem som labbråttor.
Jag är otrevlig för att du är otroligt ignorant. Du är ett hot mot min och många andras frihet. Du är ett hot mot våra barn.

Om man får remiss från vårdcentralen till en enhet på sjukhuset för att göra något typ av test. Då får man sjukhusvård?

Hur jag vet att jag är frisk? Jag känner min kropp. Jag lider inte av några sjukdomar. Jag äter bra. Jag har bra vikt. Jag sysselsätter mig med saker jag mår bra av. Jag belastar inte sjukvården överhuvudtaget. Jag hade inte en enda sjukdag under 2020. Under 2021 var jag borta två dagar i början av året pga. förkylning, ej covid, i väntan på provsvar.

Exakt, staten ska skydda sina medborgare. Hur skyddas barnen när de blir pressade att ta ett "vaccin" de inte behöver och riskerar att få svåra biverkningar av? Jag kan bara utgå från att du inte har egna barn. Det som sker nu är att medborgarna, inklusive barnen, används som labbråttor. Jag tar hellre smittan än "vaccinet" alla dagar i veckan. För jag vet att jag kan hantera det. Jag hade troligtvis hantera "vaccinet" också, men jag vet inte. Det viktiga för mig är att stå upp för friheten. Inte bara min frihet, utan allas.

Det enda jag är rädd för är vilken värld vi lämnar efter oss. Jag är beredd att ta kampen för våra kommande generationer.
Citera
2022-01-07, 22:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det är sinnessjukt att ta ett "vaccin" när man inte tillhör riskgrupp när man inte har en jävla aning om biverkningar. MEN! jag tycker att ni har rätt att göra det om det är vad ni vill. Det som är mest sinnessjukt är att stat och media prackar på oss, som inte vill, detta. Och ni era förbannade medlöpare utan etik och samvete. Du svarade inte på hur många som blivit svårt sjuka av covid och hur du definierar svårt sjuk?!

Jo, jag känner min kropp och vet hur starka gener jag har. Jag känner till mina starka sidor och mina begränsningar. Jag vet exakt vad jag behöver och vad jag inte behöver.

Vadå en vasaloppsåkare? Vad har det med saken att göra?
Du kanske har neandertalargenen som var sjätte europé har och löper tre gånger högre risk att få svår covid.
Citera
2022-01-07, 22:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vad är det nu för farlig variant som Europa kommer få? Är det Omacron?

Har inte plus så kan inte se..

O-Macron haha... Nåt fransk virus kanske
Citera
2022-01-07, 22:42
Medlem
Citat:

Det är väl klart att folk i länder med allmänt dålig hälsa drabbas värre av covid. Jag har aldrig ifrågasatt att människor i riskgrupp ska ta "vaccinet". Det verkar ju som att det gör någon nytta för dessa. De har inte heller lika mycket att förlora om de har större risk att dö av smittan. Övriga bör hålla sig så långt borta som möjligt från skiten.
Citera
2022-01-07, 22:43
Medlem
Citat:
Danmark verkar ha bottnat ur på ca 30.000 bekräftade, och då testar dom mångdubbelt mot oss.
Hur tänkte du att vi skall komma upp i 60.000 fall med en positivitet på 30%?
Du menar att vi har typ 250.000 fall per dag i Sverige och öka därifrån?

Kanske slutar på en miljard fall om dagen om några veckor..
Men är det inte så att positivprocenten minskar ju fler som testas. Om 10% har influensasymptom och testar sig för covid allihop kanske testkapaciteten slår i taket på 500000 testade/dag och 20 positivitet.
Det indikerar att mörkertalet förmodligen är lika stort som andelen positiva i testet dvs 100000 pers. Hade den varit i klass med Danmark hade positivitet sjunkit ju närmare vi kom att testa alla som ville testa sig. Helst under 5%.
Citera
2022-01-07, 22:44
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du missar så mycket. En faktor som du missar är t.ex. att vi inte kindpussar varandra i Sverige. Det är ju bara komiskt att se alla skyltar som säger att vi ska hålla två meters avstånd till varandra. Vi håller ju för fan mer avstånd i vanliga fall. En annan faktor är klimatet. En annan är generna. En annan är att man inte alltid kan lita på media.

Va fan har det med saken att göra?

Dör man mer av vaccin om man kindpussas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in