2022-01-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det kan jag hålla med om, såvida inte sjukvården blir helt överbelastad

Är det verkligen så dock... ska hela samhället stängas ner bara för att sjukvården blir överbelastad? Varför då? Öppna temporära sjukhus då, lös problemen för helvete!
Citera
2022-01-07, 21:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Jag har inte en enda sjukdom. Den största anledningen till att inte ta ett "vaccin". Jag har tagit många vaccin i mitt liv och tålt dem alla. Detta är inget vaccin i den bemärkelsen. Varför bryr du dig om vad andra gör med sina kroppar? Jag bryr mig inte att du är fet och har dålig hälsa. Jag anser ändå att du har rätt till vård och att gå var du vill. Varför har inte jag som frisk rätt att gå var jag vill? Du måste väl för fan inse det helt sinnessjuka i vad som pågår? Vakna för helvete!

Hur många? Har du bevis på hur många som blivit svårt sjuka? Vad innebär svårt sjuk? Är man svårt sjuk för att man känner av det i lungorna i en månad efteråt (precis som man kan göra efter en vanlig förkylning)? Med min fysik och mina gener kommer jag aldrig bli svårt sjuk i covid. Tro mig, det kommer inte hända.

Vad jiddrar du om? Vari består det sinnessjuka i att ta ett vaccin mot den värsta pandemin sedan spanska sjukan för 100 år sedan? Många elitidrottsmän och kvinnor har blivit svårt sjuka i covid19. Gener my ass. Jag känner en vasaloppsåkare som numera knappt orkar gå till brevlådan tack vare denna fantastiska sjukdom.
Citera
2022-01-07, 21:35
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det kan jag hålla med om, såvida inte sjukvården blir helt överbelastad
Sjukvården har varit sjukt överbelastad i minst 20 år p.g.a. usla politikerbeslut.
Citera
2022-01-07, 21:36
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Är det verkligen så dock... ska hela samhället stängas ner bara för att sjukvården blir överbelastad? Varför då? Öppna temporära sjukhus då, lös problemen för helvete!
Det beror väl på vad som menas med att samhällen stängs ned, men att ha publikfritt på evenemang och stänga nattklubbar och pubar är väl en helt rimlig åtgärd om vården är på väg att kollapsa.
Citera
2022-01-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Det handlar ju bara om smittade. Så har det sett ut i århundraden. Så funkar influensor.

Just detta att antalet smittade sista vågen inte var intressant utan man pratade om döda.

Nu när det dör 2 per dag pratar vi helt plötsligt om smittade.

Man borde släppa ALLA redtriktioner nu och sluta vaccinera.
Citera
2022-01-07, 21:37
Medlem
Citat:
Sjukvården har varit sjukt överbelastad i minst 20 år p.g.a. usla politikerbeslut.

Ja barnmorskornas revolt är ju inte covid drive
Citera
2022-01-07, 21:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Egentligen har vi inte aning om siffrorna från Albanien stämmer. Men här just nu har vi en befolkning på 10.500.000 och 108 st vårdas på IVA. Gissningsvis överlever typ mer än 99 % av dessa. Låter inte så där jättefarligt, eller? Det är inga massgravar som kommer att fyllas.
Egentligen har vi inte aning om siffrorna från Sverige stämmer. Men hr just nu har vi en befolkning på 10.500.000 sägs det och kanske 108 st vårdas på IVA, eller 10 800. Kanske överlever några.
Låter inte så där jätteroligt , eller? Det är nog många massgravar som kommer att fyllas.

Man kan alltid spekulera och det tycker jag alldeles för många gör.

Varför skulle myndigheterna inte mörka antalet inlagda på IVA, när många väljer att inte tro på annan information från myndigheterna. Kan man välja ut vilken information man ska tro på?

Corona/covid visar verkligen hur personer plockar ut önskad information och bestämmer att den är sann, medan annan information väljs bort och anses av den anledningen vara falsk.

Hur kommer det sig att det är så?
Är det rädsla för pandemins effekter eller något helt annat som leder till detta russinplockande?
Citera
2022-01-07, 21:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Bara på kul så kollade jag upp 5G-täckning i Albanien. Det skulle jag inte ha gjort

Tydligen så har,de 30 procents överdödlighet där, vilket, inte har något att göra med mobilmaster, utan taskig vaccintäckning.
Citera
2022-01-07, 21:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Just detta att antalet smittade sista vågen inte var intressant utan man pratade om döda.

Nu när det dör 2 per dag pratar vi helt plötsligt om smittade.

Man borde släppa ALLA redtriktioner nu och sluta vaccinera.
Dör det två per dag av influensan? Hur gamla är de och har de några underliggande sjukdomar?
Citera
2022-01-07, 21:43
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja barnmorskornas revolt är ju inte covid drive
Nej, de har nog haft jäkligt jobbiga förhållanden ett bra tag. Att personalen flyr vården har egentligen inget med influensan att göra. Problemen har funnits i mer än två år
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det tar förhållandevis lång tid att utbilda en usk, det tar lång tid att utbilda en ssk och det tar jättelång tid att utbilda en läkare.

Det snabba är att bygga huset och installera allt, men det hjälper ju inte när det inte finns personal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad jiddrar du om? Vari består det sinnessjuka i att ta ett vaccin mot den värsta pandemin sedan spanska sjukan för 100 år sedan? Många elitidrottsmän och kvinnor har blivit svårt sjuka i covid19. Gener my ass. Jag känner en vasaloppsåkare som numera knappt orkar gå till brevlådan tack vare denna fantastiska sjukdom.
Det är sinnessjukt att ta ett "vaccin" när man inte tillhör riskgrupp när man inte har en jävla aning om biverkningar. MEN! jag tycker att ni har rätt att göra det om det är vad ni vill. Det som är mest sinnessjukt är att stat och media prackar på oss, som inte vill, detta. Och ni era förbannade medlöpare utan etik och samvete. Du svarade inte på hur många som blivit svårt sjuka av covid och hur du definierar svårt sjuk?!

Jo, jag känner min kropp och vet hur starka gener jag har. Jag känner till mina starka sidor och mina begränsningar. Jag vet exakt vad jag behöver och vad jag inte behöver.

Vadå en vasaloppsåkare? Vad har det med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in