2022-01-07, 21:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Det är sinnessjukt att ta ett "vaccin" när man inte tillhör riskgrupp när man inte har en jävla aning om biverkningar. MEN! jag tycker att ni har rätt att göra det om det är vad ni vill. Det som är mest sinnessjukt är att stat och media prackar på oss, som inte vill, detta. Och ni era förbannade medlöpare utan etik och samvete. Du svarade inte på hur många som blivit svårt sjuka av covid och hur du definierar svårt sjuk?!

Jo, jag känner min kropp och vet hur starka gener jag har. Jag känner till mina starka sidor och mina begränsningar. Jag vet exakt vad jag behöver och vad jag inte behöver.

Vadå en vasaloppsåkare? Vad har det med saken att göra?

En vacker dag drabbas du av cancer eller får en blodpropp. Åldern tar ut sin rätt du vet. Vad det har med saken att göra? Det låter som du tror att personer i god fysisk form inte kan drabbas hårt av covid, men du har fel. Grymt fel.
Citera
2022-01-07, 21:56
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En vacker dag drabbas du av cancer eller får en blodpropp. Åldern tar ut sin rätt du vet. Vad det har med saken att göra? Det låter som du tror att personer i god fysisk form inte kan drabbas hårt av covid, men du har fel. Grymt fel.
Det är väl snarare så att personer i god form som skjuter i sig mRNA verkligen riskerar att drabbas av hjärtproblem?
Citera
2022-01-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ja, en dag kommer vi alla att dö. Det är därför man tar tillvara på tiden man har och inte är rädd.

Jag väntar fortfarande på svar på frågan om hur många som blivit "svårt sjuka" av covid. Och hur du definierar "svårt sjuka". Skulle även vara bra att veta hur många av de som blivit "svårt sjuka" är i åldern 25-40. Kom med lite bevis och sluta snacka strunt. Skaffa dig ett jävla liv förresten. Du sitter här och skriver konstant. Patetiskt.

Har du tagit in än att medelåldern för döda MED Covid är högre än medellivslängden? Det säger ju ganska mycket om vad detta handlar om. Och hur många procent av dessa döda har haft minst en annan sjukdom? Jag har inte exakt siffra just nu men vet att det är VÄLDIGT många.
Citera
2022-01-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Sverige är bäst på att vara sämst.
2 vårdplatser per 1000 invånare. (statistik från OECD 2018)
Lägst antal vårdplatser i hela EU.

Trodde verkligen inte att det var så illa.

https://ibb.co/0F6KjVD

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Sverige er ikke semst på alt.

Ifølge denne undersøgelse har Sverige det 28. Bedste hospitalsvæsen i verden:

https://ceoworld.biz/2021/04/27/revealed-countries-with-the-best-health-care-systems-2021/
Citera
2022-01-07, 22:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Ja, en dag kommer vi alla att dö. Det är därför man tar tillvara på tiden man har och inte är rädd.

Jag väntar fortfarande på svar på frågan om hur många som blivit "svårt sjuka" av covid. Och hur du definierar "svårt sjuka". Skulle även vara bra att veta hur många av de som blivit "svårt sjuka" är i åldern 25-40. Kom med lite bevis och sluta snacka strunt. Skaffa dig ett jävla liv förresten. Du sitter här och skriver konstant. Patetiskt.

Har du tagit in än att medelåldern för döda MED Covid är högre än medellivslängden? Det säger ju ganska mycket om vad detta handlar om. Och hur många procent av dessa döda har haft minst en annan sjukdom? Jag har inte exakt siffra just nu men vet att det är VÄLDIGT många.

Jag förstår att du inte gillar mina inlägg, vilket jag förstås tycker är fantastiskt roligt. Jag vet inte hur många som blivit svårt sjuka av covid, men om man med svårt sjuk menar att det behövs sjukhusvård så landar det väl i runda slängar på cirka 100 tusen individer, bara i Sverige.

Antar att det finns väldigt många som har minst en underliggande sjukdom. Är ju bara att titta på dig själv. Hemorrojder, springmask och prostataproblem är ju inte att leka med.
Citera
2022-01-07, 22:08
Medlem
Biotechinvs avatar
Endast 92 000 döda under 2021, ändå fortsätter vi bli bombade med hur farligt Covid-19 är.
Vakna alla fårskallar, ni lever i en lögn!

https://kvartal.se/artiklar/ingen-overdodlighet-sedan-januari-2021/
Citera
2022-01-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tydligen så har,de 30 procents överdödlighet där, vilket, inte har något att göra med mobilmaster, utan taskig vaccintäckning.
Ni måste förstå att vi i Sverige överlag har mycket bättre hälsa än många andra länder. Det går inte att bara jämföra siffror utan att ta med befolkningens hälsa i ekvationen.
Citera
2022-01-07, 22:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Imponerande att majoriteten på dessa flighter är positiva

"For a second time in two days, the majority of passengers arriving in India on a flight from Italy have tested positive for Covid according to Indian officials.

On Friday, 173 out of 285 passengers aboard the flight from Rome to Amritsar tested positive on arrival."
Citera
2022-01-07, 22:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hade rätt i mina misstankar. Du är inte ens däckspojke på en Finlandsfärja.

Frågan som du inte fattade var mutationen Omicron kommer ifrån men annat svar här verkar det finnas bevis för att den kan ha kommit från möss där mutationen kan ha uppstått och inte via människor.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1673852721003738

OBS på engelska och inte finska eller svenska som troligen är det enda du behärskar.

Du orkar göra dig till åtlöje din lilla kretin.. och det heter Omikron på svenska, inget annat.
Citera
2022-01-07, 22:14
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Titta på antal dödsfall i Europa ålder 15-44 år. Plötslig ökning från baslinjen senaste månaderna. Jämför med tidigare år på tidslinjen så ser du att det är ganska tydlig avvikelse. De dör ju inte av covid, så varför denna plötsliga ökning?

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Kul att du också missat att gräva dig ner en millimeter i den statistiken! Så du drar idiotiska slutsatser.

Kolla gärna hur det ser ut i de minst vaccinerade länderna, ex Bulgarien och Ungern.

Hur kan det komma sig att de har en kraftig överdödlighet i just den gruppen när typ ingen vaccinerat sig, medan i länder med högst vaccinationsgrad så är det underdödlighet.

Förklara gärna hur du resonerar!
Citera
2022-01-07, 22:16
Medlem
Citat:
Jag förstår att du inte gillar mina inlägg, vilket jag förstås tycker är fantastiskt roligt. Jag vet inte hur många som blivit svårt sjuka av covid, men om man med svårt sjuk menar att det behövs sjukhusvård så landar det väl i runda slängar på cirka 100 tusen individer, bara i Sverige.

Antar att det finns väldigt många som har minst en underliggande sjukdom. Är ju bara att titta på dig själv. Hemorrojder, springmask och prostataproblem är ju inte att leka med.
Klart som fan du tycker det är roligt eftersom du är ett troll.

Exakt, du vet inte. Så håll käften då. Vad innebär sjukhusvård? Att man går till vårdcentralen en gång?

Exakt, majoriteten har underliggande sjukdomar. Jag är, som sagt, frisk. Vad det nu har med saken att göra. Tror du inte att folk vet sitt eget bästa? Om du inte tror det, anser du att staten indirekt ska tvinga på dessa personer "vaccin"?

Du har chansen att vara på rätt sida historien men du är så ignorant att du vägrar se vad det är som pågår omkring dig.
Citera
2022-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kul att du också missat att gräva dig ner en millimeter i den statistiken! Så du drar idiotiska slutsatser.

Kolla gärna hur det ser ut i de minst vaccinerade länderna, ex Bulgarien och Ungern.

Hur kan det komma sig att de har en kraftig överdödlighet i just den gruppen när typ ingen vaccinerat sig, medan i länder med högst vaccinationsgrad så är det underdödlighet.

Förklara gärna hur du resonerar!
Återigen, ni måste ta med befolkningens hälsa i ekvationen. Det går inte att stirra sig blind på vaccinerad vs. ovaccinerad.

Tror du att Radoslav, 35 år, vaccinerad, rökt hela livet, fattig, dålig kost och flera hälsoproblem har lättare att klara sig från svår sjukdom eller död än Piotr, 37 år, ovaccinerad, välbärgad, bra kost, inga kända hälsoproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in