2022-01-07, 19:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Det vore konstigt om det inte grävs vidare. SD blev helt enkelt tvingad till tystnad av HD och SOA, tror jag. Domen är garderad för att åtala HD. Hon är inte alls skyddad av någon preskriptionstid när det handlat om medhjälp i mord.

Flera vet detaljer och kanske de mår dåligt för att de har skyddat HD. Tänker på Sill*n, BA och storasyrran. SOA slinker undan allt.

Tack och lov för det fetade!

Misstänker också att det finns de inom polisen som inte kan släppa att de inte FICK göra riktig husrannsakan hos både SD och HD. Måste vara otroligt otillfredsställande att veta att man hade rätt och borde gjort det, men inte fick.

Det KAN vara saker som det, som gör att man inte mentalt släpper ärendet. Vet folk i bland annat Örebro som är säkra på att HD borde ha åtalats för medhjälp till mord. Eller mord.

Sill*n borde prata. Han har behandlats väldigt illa av HD. Och så borde andra göra med. Det finns med all säkerhet folk som vet mer än de sagt ännu.

Och det är ju inte vi som sagt "Stefan ensam eller tillsammans med annan mördat Lena...". Det är Åsa Hiding - sannolikt i samråd med andra åklagare samt polisen.
Citera
2022-01-07, 19:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att den ende som vet, utöver HD, är SOA. Han var en av få som SD pratade med. JG vet inget. Men de är tre initierade, och en av dom gillade inte tanken på åratal bakom galler. Nu är det bara två.

The case is closed. HDs och SOAs vetskap lär inte komma upp i ljuset. Orkar de leva med sina hemligheter tro? En intressant psykologisk situation. Hur länge ska SOA orka? Och när kommer Stefans döttrar ställa mamma mot väggen? Nu eller om fem år? Eller tio. Detta försvinner inte.

Håller med dig fullständigt om detta! Detta kommer inte att försvinna. Men processen kanske kommer att ta lång tid.
Citera
2022-01-07, 19:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Väldigt trevligt att se dig min vän. Ja, ibland kommer ett litet guldkorn där man höjer på ögonbrynet. Fortfarande. Men det är svårt att se kornen bland det brus som finns, och inlägg man inte orkar läsa. Det är synd att vissa gömmer sina guldkorn bland kilovis med spannmål.

Detsamma, min vän! ❤

Det ska bli intressant att läsa tillbaka ett halvår. Tror kanske man ser saker i ett annat, klarare ljus nu. Det blev en chock när SD tog livet av sig. Ett antiklimax av oanade proportioner.

Jag behövde stänga av allt efter 3 års tuggande och läsande. Men nu tänker jag läsa både i tråden och i alla dokument igen.
Citera
2022-01-07, 19:57
Avslutad
Citat:
Jag tror att den ende som vet, utöver HD, är SOA. Han var en av få som SD pratade med. JG vet inget. Men de är tre initierade, och en av dom gillade inte tanken på åratal bakom galler. Nu är det bara två.

The case is closed. HDs och SOAs vetskap lär inte komma upp i ljuset. Orkar de leva med sina hemligheter tro? En intressant psykologisk situation. Hur länge ska SOA orka? Och när kommer Stefans döttrar ställa mamma mot väggen? Nu eller om fem år? Eller tio. Detta försvinner inte.
JG vet garanterat mer, han blev sönderstressad, ändå pressade de honom inte hårdare i förhör.
Han passade på att flytta inför hovrättsdomen
Citera
2022-01-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detsamma, min vän! ❤

Det ska bli intressant att läsa tillbaka ett halvår. Tror kanske man ser saker i ett annat, klarare ljus nu. Det blev en chock när SD tog livet av sig. Ett antiklimax av oanade proportioner.

Jag behövde stänga av allt efter 3 års tuggande och läsande. Men nu tänker jag läsa både i tråden och i alla dokument igen.
Där finns en del som man bör ändra på. Vet man i HR att en, i TR, frikänd mördare får en fällande dom, så plockar man in honom. INNAN man meddelar dom via media. Helt fantastiskt klantigt agerat. Jag hör av mig till dig efter helgen via annan "kanal". 😊
Citera
2022-01-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
JG vet garanterat mer, han blev sönderstressad, ändå pressade de honom inte hårdare i förhör.
Han passade på att flytta inför hovrättsdomen
JG är mjuk och har en rättskänsla i ryggen. Han slipper idag SDs styrande. Och för sitt samvetes skull hade han berättat allt han vet. Och det kanske han gjort. Det får vi inte veta. Nej, jag tror inte JG har kunskap om något som idag är viktigt.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-07 kl. 20:24.
Citera
2022-01-07, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det förvånar något (jag har läst citat i NA).
Nånstans i fup har jag sett hennes häktning men hittar inte alls nu.
Men jag reagerade på adressen - och kollade upp den då.
Det i sig gav mer erinrar jag mig. Om nån vet vart det finns så vore det intressant att dubbelkolla, jag tror inte jag minns fel.
Komplettering till fundering om HDs gallskrik, men via andra grannar?
Adressen har nog psykoterapikoppling.
Citera
2022-01-07, 21:11
Medlem
develis avatar
Citat:
JG är mjuk och har en rättskänsla i ryggen. Han slipper idag SDs styrande. Och för sitt samvetes skull hade han berättat allt han vet. Och det kanske han gjort. Det får vi inte veta. Nej, jag tror inte JG har kunskap om något som idag är viktigt.
Hahaha!
Captain Americas rättspatos borde passa inom psykologin för djupstudier. Den empatin har viss egenvinning och något subjektivt färgad.
Nån delkurs med tema/ämne "The road to hell is paved with good intentions"...

▪️Han utgår från sig själv och sin otrogna partner när han tar parti för offret HD och fryser ut samt förtalar LW å det grövsta.
▪️Han försöker framställa sig god och fin och ge sken i förhör att han tänkte ta fram fredspipan då LW är på april månads FTF.
... Faktum är att han spyr galla över LW inför HD i sin iver att hålla med henne.

▪️Han underlåter att berätta för polisen att en polis murar hans golv efter mordet.

▪️Han fuskar ang burkar i tiden runt mordet och är oroad om polis kan se att han inte befunnit sig där. På hds rekommendationer fuskar han ang foto som krävs.
... och han går på toa och raderar mobilen mellan förhören - för det han och SD pratar om, det tycker han inte angår polisen. 🤭

Troligen inte insyn i mordet men indiciemål kan behöva andra stenar på vägen.
Han oroas mycket för brott underlåtenhet, dvs att han borde möjligen sagt el gjort mer.
Det är IMO mycket troligt att han hört en del om hds hat och avsky då han ber dem leta efter kroppen där.
Tillräckligt mån om flickorna kan nog få hans bedömningsförmåga på fall.
Citera
2022-01-07, 22:07
Medlem
Citat:

■ Jag tror att den ende som vet, utöver HD, är SOA. Han var en av få som SD pratade med. JG vet inget. Men de är tre initierade, och en av dom gillade inte tanken på åratal bakom galler. Nu är det bara två.

■ Citat: "JG vet ingenting" ... slut citat/

■ "Skäggfrallan" J*rry G*ay alias "Exkrements-fotografen" vet betydligt mer om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

■ Lördagen den 19 Maj 2018 då en avliden människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro skrev "Skäggfrallan" J*rry G*ay via sin Facebookssida klockan 19:03 samt enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Varken polisen, kriminalteknikerna eller rättsläkarna kunde vid det aktuella tillfället identifiera den avlidna människokroppen, det kunde däremot J*rry G*ay göra, och så gjorde.

■ Enligt ovan skrivet: Det var först under Tisdagen den 22 Maj 2018 som man hade lyckats med att identifiera den tidigare upptäckta och avlidna människokroppen som L*na Wesstr*m via Rättsmedicin.

■ H*nna Davidss*n drack sitt vatten ur floden Styx, sedan mördades L*na Wesstr*m, därefter drack H*nna Davidss*n fortsättningsvis sitt vatten ur floden Lethe och sålunda tappade bort sitt minne, själv tycks du dricka ditt vatten ur floden Kokytos, det vill säga, klagandets flod.

■ St*fan Davidss*n:s döttrar skulle ställa sin mamma H*nna Davidss*n mot väggen, tillåt mig le ... det var det mest fånigaste jag någonsin läst som skrivits av dig @Picasso2.

■ H*nna Davidss*n:s döttrar skulle över huvudet taget aldrig få för sig att ställa sin egen mor mot väggen, däremot sagt skulle döttrarna försvara sin mamma och det är oavsett vad.

Mvh/ JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2022-01-07 kl. 22:11.
Citera
2022-01-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Citat: "JG vet ingenting" ... slut citat/

■ "Skäggfrallan" J*rry G*ay alias "Exkrements-fotografen" vet betydligt mer om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

■ Lördagen den 19 Maj 2018 då en avliden människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro skrev "Skäggfrallan" J*rry G*ay via sin Facebookssida klockan 19:03 samt enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Varken polisen, kriminalteknikerna eller rättsläkarna kunde vid det aktuella tillfället identifiera den avlidna människokroppen, det kunde däremot J*rry G*ay göra, och så gjorde.

■ Enligt ovan skrivet: Det var först under Tisdagen den 22 Maj 2018 som man hade lyckats med att identifiera den tidigare upptäckta och avlidna människokroppen som L*na Wesstr*m via Rättsmedicin.

■ H*nna Davidss*n drack sitt vatten ur floden Styx, sedan mördades L*na Wesstr*m, därefter drack H*nna Davidss*n fortsättningsvis sitt vatten ur floden Lethe och sålunda tappade bort sitt minne, själv tycks du dricka ditt vatten ur floden Kokytos, det vill säga, klagandets flod.

■ St*fan Davidss*n:s döttrar skulle ställa sin mamma H*nna Davidss*n mot väggen, tillåt mig le ... det var det mest fånigaste jag någonsin läst som skrivits av dig @Picasso2.

■ H*nna Davidss*n:s döttrar skulle över huvudet taget aldrig få för sig att ställa sin egen mor mot väggen, däremot sagt skulle döttrarna försvara sin mamma och det är oavsett vad.

Mvh/ JM.
Kul. Du har knutiit ihop säcken. Case closed.
Citera
2022-01-08, 19:51
Medlem
För övrigt känner jag personal i räddningstjänsten som var på plats ute vid gården. Så jag vet exakt vad som hände där. Av respekt för familj och vänner kommer jag naturligtvis aldrig berätta det här. Ni trådnissar får fortsätta leka privatspanare och slösa bort er tid på meningslöst ältande
Citera
2022-01-08, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
För övrigt känner jag personal i räddningstjänsten som var på plats ute vid gården. Så jag vet exakt vad som hände där. Av respekt för familj och vänner kommer jag naturligtvis aldrig berätta det här. Ni trådnissar får fortsätta leka privatspanare och slösa bort er tid på meningslöst ältande
Vad tillför du tråden?
Det är bara käbbel och strunt, samt viftande om att HD är helt utan skuld.
Det känns som om det är oerhört viktigt för dig att kika in och tramsa, som om det gnager att tråden lever, människor har inte glömt, trots att det gått snart 4 år sen LW mördades, fortfarande letas det bevis och förklaringar, vad gör HD nuförtiden? Hon har fått sitt liv tillbaka och leker vidare med gömma nyckel. Hon har väl fortfarande inte konstruerat en enda burk? Vad hände med LWs påbörjade lådor? Brann dem upp i pelletsbrännaren, tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in