2022-01-07, 19:02
Medlem
Sahlgrenska i förstärkningsläge nu och den stora smittspridningen har knappt börjat.
Citera
2022-01-07, 19:07
Medlem
Tyskland kräver nu booster eller negativt test för att få tillgång till samhället
2 doser är värdelösa, det går undan nuförtiden.
Citera
2022-01-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Är det den klassiska hjärtmuskelinflammationen som man inte märker av?
Vad är ditt problem,? Jag har inte påstått att de
dubbelvaccinerade han drog upp har hjärtmuskelinflammation men han kan ju omöjligen veta om då är fallet om de inte undersökts! Hjärtmuskelinflammation är inte alltid något man märker själv direkt!
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Den har inte tagit över än. Du vet inte om dom på sjukhus har deltan. Vad det gäller vaccin så är det rätt lika. Majoriteten är gamla feta och sjuka.

Här har du siffrorna från Danmark som har 90% omikron.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022/storre-andel-covid-19-relaterede-indlaggelser-blandt-uvaccinerede-personer

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022/omikronrapport-udgaar-da-omikrontilfaelde-udgoer-mere-end-90-procent
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kolla diagrammen här:

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/#slutenv%C3%A5rden

IVA finns högre upp på sidan.

Tack! Den var bra att se för varje region det var lite kul. Hur har jag missat den grafen? 😷

Alla kan ju se enkelt hur jävla över den här bluffen är nu. Lägg ner skitsnacket nu och gå vidare i liven liksom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sahlgrenska i förstärkningsläge nu och den stora smittspridningen har knappt börjat.
Antalet personer som vårdas på sjukhus med covid-19 har ökat stort.
Magnus Gisslén, överläkare på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg, menar att många inte förstår hur sjuka patienterna är.
– De flesta som ligger inne beskriver det som att det var det värsta de har varit med om i hela sitt liv, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-okning-av-covidpatienter-enormt-sjuka
Citera
2022-01-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Det var ju inte så bra. Varifrån kommer datan, kan du bifoga länk?
Jag har mätt prevalensen grafiskt (noga) från senaste veckorapporten:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Befolkningsmängd per åldersgrupp är senaste tabellen från SCB. Vaccinationsgraden är från FHM:s Excel-dokument.

Sen har jag korsat vaccinationsgrad, befolkningsstorlek och prevalenser för alla åldersgrupper för att uppskatta rådata för antal fall i varje åldersgrupp.
Citera
2022-01-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Så här räknar man när de gäller influensa också. Hade man inte räknat med när gamla och sköra dör av influensa så hade ju dödligheten varit betydligt lägre såklart.
Fast influensa här det aldrig varit lika intressant av att ha bra koll på som corona ..
Citera
2022-01-07, 19:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Så även Sahlgrenska är underbemannat alltså, vilken chock! Det som är upprörande är att så få riktar sin ilska mot politikerna när de uppenbart har satsat för mycket på annat än det vi betalar dom för.

Jag betalar hundratusentals kronor årligen och det gör jag i utbyte mot frihet och offentlig service, inte gnäll och tvång.
Citera
2022-01-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så även Sahlgrenska är underbemannat alltså, vilken chock! Det som är upprörande är att så få riktar sin ilska mot politikerna när de uppenbart har satsat för mycket på annat än det vi betalar dom för.

Jag betalar hundratusentals kronor årligen och det gör jag i utbyte mot frihet och offentlig service, inte gnäll och tvång.

Smittspridningen måste minska annars klarar inte sjukvården detta.
Citera
2022-01-07, 19:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Smittspridningen måste minska annars klarar inte sjukvården detta.

Inte med de resurser politikerna givit dom, möjligtvis. Om du menar att det är en naturlag som hindrar politikerna att satsa mer på sjukvård än man gör jag så har du helt enkelt blivit hjärntvättad. Detta är inte det första och inte heller det sista nya förkylningsvirus som mänskligheten kommer utsättas för.
Citera
2022-01-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att få myocarditis är inte samma sak som att avlida.....
Vart är överdödligheten frågor jag igen då vi vaccinerade får mystiska dödliga sjukdomar enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in