• 7
  • 8
2022-01-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Vi ska inte ha en stor mängd människor från mellanöstern och Somalia i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det står dig naturligtvis fritt att tycka men det är ju även fullständigt irrelevant för trådens ämne.

Varför skulle MuhamtaCurrys inlägg inte vara relevant?

Hade det inte funnits många kriminella från bland annat mellanöstern och Somalia, hade advokaterna inte haft samma underlag för fakturering. Tråden handlar om att advokater tjänar mångmiljonbelopp på just kriminella invandrare, och MuhamtaCurry uttalar sig angående trådstartens frågeställning "Vad säger ni om detta?".
Senast redigerad av fredag2010 2022-01-07 kl. 18:38.
Citera
2022-01-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Varför skulle MuhamtaCurrys inlägg inte vara relevant?

Hade det inte funnits många kriminella från bland annat mellanöstern och Somalia, hade advokaterna inte haft samma underlag för fakturering. Tråden handlar om att advokater tjänar mångmiljonbelopp på just kriminella invandrare, och MuhamtaCurry uttalar sig angående trådstartens frågeställning "Vad säger ni om detta?".

För att ditt resonemang kan tillämpas utan ändring på resonemanget att ”ingenting borde vara kriminaliserat”. Hade det inte funnits brott så hade inte heller advokater kunnat fakturera.

Nu ser förutsättningarna ut som de gör så det är det diskussionen måste utgå från.
Citera
2022-01-07, 18:58
Medlem
Citat:
För att ditt resonemang kan tillämpas utan ändring på resonemanget att ”ingenting borde vara kriminaliserat”. Hade det inte funnits brott så hade inte heller advokater kunnat fakturera.

Nu ser förutsättningarna ut som de gör så det är det diskussionen måste utgå från.

Inte alls.

Tråden ligger i politik inrikes. Det är ingen slump att vi har väldigt många kriminella invandrare, utan resultatet av en extrem invadringspolitik. Alla länder har inte gjort som Sverige, vi sticker verkligen ut sett i ett internationallt perspektiv. Det finns många som under årens lopp emotsatt sig Sveriges extrema invandringspolitik. Det är tveklöst on topic att diskutera varför vi hamnat där vi är, även om det är besvärande för dig.
Citera
2022-01-07, 19:10
Medlem
Citat:
Inte alls.

Tråden ligger i politik inrikes. Det är ingen slump att vi har väldigt många kriminella invandrare, utan resultatet av en extrem invadringspolitik. Alla länder har inte gjort som Sverige, vi sticker verkligen ut sett i ett internationallt perspektiv. Det finns många som under årens lopp emotsatt sig Sveriges extrema invandringspolitik. Det är tveklöst on topic att diskutera varför vi hamnat där vi är, även om det är besvärande för dig.

Besvärande vet jag inte om jag skulle kalla det. Men står fast vid att det är irrelevant att föra fram argument utan grund i verkligheten när vi diskuterar verkligheten. Gör vi skjutningar lagliga skulle naturligtvis advokatkostnaderna i den måltypen gå ned, men det är naturligtvis inte ett realistiskt scenario.

Detsamma avseende invandrare. Det står var och en fritt att ha åsikter om vilken invandringspolitik som ska råda, men nu har vi invandrare i Sverige varav vissa kriminella.

Men för all del, diskutera på hur det hela skulle kunna lösas om det inte fanns invandrare. Det blir ju dock inte särskilt meningsfullt vad man kommer fram till då vi trots allt har invandrare i Sverige.
Citera
2022-01-07, 19:53
Medlem
Citat:
Besvärande vet jag inte om jag skulle kalla det. Men står fast vid att det är irrelevant att föra fram argument utan grund i verkligheten när vi diskuterar verkligheten. Gör vi skjutningar lagliga skulle naturligtvis advokatkostnaderna i den måltypen gå ned, men det är naturligtvis inte ett realistiskt scenario.

Detsamma avseende invandrare. Det står var och en fritt att ha åsikter om vilken invandringspolitik som ska råda, men nu har vi invandrare i Sverige varav vissa kriminella.

Men för all del, diskutera på hur det hela skulle kunna lösas om det inte fanns invandrare. Det blir ju dock inte särskilt meningsfullt vad man kommer fram till då vi trots allt har invandrare i Sverige.

Korrekt, vi har invandrare, de flesta inte kriminella, men det finns ändå en enorm överrepresentation jämfört med svenskar.

Att diskutera "verkligheten" innebär att förstå och lära sig av varför vi hamnat där vi är. De som försatt oss i situationen med många kriminella invandrare är uppenbarligen ofta obekväma med att diskutera varför vi hamnat där. Personligen anser jag det är viktigt, även för sådana, att lära sig av historien. Det var aldrig en bra idé att öppna Sveriges gränser.

Vägar till sänkta kostnader för kriminella invandrare:
  • Utvisa mer vid brott av icke-medborgare
  • Faktiskt verkställa när det finns beslut om utvisningar
  • Minska eller helt strypa inflödet av asylsökande, migranter och anhöriginvandrare
  • Uppmuntra till återvandring (generöst hemvändarbidrag, kopplat till att du lämnar DNA och aldrig mer får återvända till Sverige
  • Förändra systemet med dyra advokater, och låta försvarsadvokater vara anställda vid myndigheter till månadslön

Är man vänsterliberal eller arbetar som advokat med vinstchans i kriminella invandrare är det säkert besvärande, men förslagen är egentligen inte alls kontroversiella.
Citera
2022-01-08, 16:02
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Jag har inte föreslagit någonstans i mina inlägg att vi skall kasta ut alla invandrare även om jag inte nödvändigtvis skulle vara mot ett sådant förslag. Jag replikerade främst i frågan om Muhammed skall ha samma rätt som vem som helst till en jurist finansierad av skattebetalarna.

Jag kan inte ge ett direkt svar på det främst eftersom resurser inte är oändliga och det är ett betydligt större bekymmer nu med en stor andel kriminella invandrare. Det är viktigt att peka på hur vi hamnade i den problematiska situationen som tas upp i trådstarten till att börja med. Inte bara, som du, konstatera att "nu är det som det är". Det blir mer och mer tydligt för de flesta att det beror på att det svenska folket röstat på Reinfeldt och Löfvén.

En metod som kan bli nödvändig för att avlasta skattebetalarna är att sänka timtaxan betydligt och lägga ett hårt max på antal h. Det kan resultera i en betydligt mer inkompetent jurist. Men då får det vara så. Skattbetalarnas resurser kan spenderas på mer vitala ändamål.

Kriminella invandrares rätt till en jurist är inte helig på något sätt.

Citat:
Det står dig naturligtvis fritt att tycka men det är ju även fullständigt irrelevant för trådens ämne.

Som man frågar får man svar.
Citera
2022-03-02, 13:56
Medlem
Oskyldig dömde på grund på försvar advokaten

Hej
Hur får vi hjälp med resning för suttit jag på Häktet Sollentuna , sen Kumla Solberga anstalter fått jag 6 år straff för narkotika smuggling , Jag hade redan känt min straff. Jag hade muckat. Men fått jag straff på ändå jag är oskyldig min Advokat tagit så mycket pengar men Han hade inte hjälp mig. Han hade så mycket fall och han var upptagit.

Sedan en dom i brottmål vunnit laga kraft, får resning beviljas till nackdel för den tilltalade.

Nr 10. https://lagen.nu/prop/1945:10

Kungl. Maj:ts proposition till riksdagen med förslag till lag om
Senast redigerad av Hamad 2022-03-02 kl. 14:14. Anledning: på försvar advokaten
Citera
2022-03-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är naturligtvis uppenbart orimligt.

Tydligen kallas brottsbenägna unga män med utländsk bakgrund för guldkalvar av adokatkåren.

Och därför är den svenska advokatkåren helt negativ till straffskärpningar; de vill ju kunna dansa så ofta som möjligt runt sina guldkalvar - på skattebetalarnas bekostnad.

Viktor Banke var tidigare asylrättsadvokat med tusentals fall på sina fakturor.

Man kan väl säga att han följer sina klienter väl, först genom asylprocessen och sedan
efter uppehållstillstånd håller han kontakten och blir deras försvarare.
Citera
2024-04-14, 09:34
Medlem
Citat:
Dagens juridik listar advokater som fakturerat stora belopp av skattebetalarna som offentliga försvarare åt grovt kriminella personer, ofta med invandrarbakgrund.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ga-forsvarare/
Fem advokater ligger på ett årsarvode som offentlig försvarare över 9 miljoner kronor.

Viktor Banke, snuddar vid 11 miljoner kronor i ersättning för sitt uppdrag som offentlig försvarare under 2021.

Året innan, 2020, fakturerade Viktor Banke för drygt 8,6 miljoner kronor som offentlig försvarare.

Advokat Neo Barsoum Barstedt har fakturerat nära 9,8 miljoner kronor under 2021 som offentlig försvarare, vilket var något högre än under fjolåret när han fakturerade drygt 8 miljoner kronor. Det mest uppmärksammade målet han agerade som försvarare i under 2021 var ett vapenbrottsmål med samband till mordet på den 12-åriga flickan i Norsborg den 2 augusti 2020.

Viktor Banke är känd asylaktivist: https://sekotidningen.se/intervjun/h...kande-en-rost/
Viktor Banke är brottmålsadvokat, men har fått alltfler uppdrag som offentligt biträde åt asylsökande sedan hösten 2015. Då kom många flyktingar till Sverige från länder som Syrien, Afghanistan och Somalia.

Advokaternas ersättning från skattebetalarna för att försvara kriminella:
Kod:
Namn                     Ersättning
Viktor Banke          10 826 829 kr
Jonas Granfelt         9 878 437 kr
Neo Barsoum Barstedt   9 783 669 kr

Gabriel Barsoum        9 095 552 kr
Max Ahlgren            9 095 238 kr
Slobodan Jovich        8 496 633 kr

David Massi            7 237 750 kr
Thomas Olsson          6 952 920 kr
Martin Persson         6 944 990 kr

Sargon De Basso        6 923 376 kr
Per Svedlund           6 895 187 kr
Kristofer Stahre       6 800 611 kr

Mikael Nilsson         6 790 268 kr
Ulrik Smeberg          6 699 291 kr
Rabin Söder            6 541 453 kr

Abraham Zeito          6 258 189 kr
Peter Dahlqvist        6 172 785 kr
Thomas Bodström        5 863 256 kr

Henrik Olsson Lilja    5 843 409 kr
Tobias Enochson        5 605 013 kr

Vad säger ni om detta?

Rimligt att asylaktivister får miljontals kronor av skattebetalarnas pengar för att försvara eller biträda personer med invandrarbakgrund och som tagit sig till Sverige under förevändning att de har skyddsbehov?

Varför är det just skattebetalarna och inte asylförespråkarna som ska stå för notan?

Vore det inte snarare rimligt att dessa advokater jobbar pro bono om de avser att försvara kriminella invandrare och agerar biträden åt personer som inte accepterar svenska myndigheters beslut?

Svar, det är orimligt och borde förbjudas/försök borde kriminaliseras. Sossarna är duktiga på roffa åt sig. Thomas Bodström fakturerar ca 1 milj i bara ett mål. 7 milj se nedan.

Exempel på vad advokater fakturerar i ett enda brottmål:

Ersättning
1. Advokat Ghita Hadding Wiberg får ersättning av staten med 2 632 527 kr. Av beloppet
avser 1 975 259 kr arbete, 71 940 kr tidsspillan, 58 823 kr utlägg och 526 505 kr
mervärdesskatt.
2. Advokat Bengt Hesselberg får ersättning av staten med 2 722 330 kr. Av beloppet avser 1
975 259 kr arbete, 133 821 kr tidsspillan, 68 784 kr utlägg och 544 466 kr mervärdesskatt.
3. Advokat Göran Hjalmarsson får ersättning av staten med 2 732 109 kr. Av beloppet
avser 1 978 424 kr arbete, 122 760 kr tidsspillan, 84 503 kr utlägg och 546 422 kr
mervärdesskatt. Från beloppet ska utbetalt förskott om 625 000 kr avräknas.
4. Advokat Daniel Marcus får ersättning av staten med 6 891 414 kr. Av beloppet avser 4
776 712 kr arbete, 216 480 kr tidsspillan, 519 939 kr utlägg och 1 378 283 kr
mervärdesskatt.
5. Advokat Thomas Söderqvist får ersättning av staten med 7 012 765 kr. Av beloppet avser
4 792 339 kr arbete, 200 970 kr tidsspillan, 616 903 kr utlägg och 1 402 553 kr
mervärdesskatt. Från beloppet ska utbetalt förskott om 750 000 kr avräknas.
6. Staten ska stå för kostnaden för försvararna och målsägandebiträdena.
Övrigt
1. Hamid Nourys yrkande om avvisning avslås.
2. Hossein Seyed Ahmadis, Aliakbar Bandalis, Khadijeh Borhanis och Mohammed Zands
yrkande om att advokat Kenneth Lewis ska utses som målsägandebiträde för dem avslås

B15255-19 Sthlm TR
Citera
2024-04-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dom gör karriär på att invandrare kommer hit och mördar folk

Hur fan kan dom sova om nätterna?

De har ingen moral.

Inga problem.
Citera
2024-04-16, 20:57
Medlem
Hela samhället måste göras om från grunden.

* Tjänstemannaansvar MÅSTE införas
* Definitionen på korruption måste omrevideras och det snarast
* Aktivister inom myndigheter och rättsväsendet måste få sina straff
* Medborgarskap måste dras in på löpande band och endast behållas i särskilda fall, där folk med hög utbildning och som arbetar och som är välintegrerade i samhället får behålla medborgarskap
* Utländska medborgare ska inte ha rätt till svensk välfärd eller rätt till försvarare som är betald av staten

Samtliga som vurmat för utvecklingen och som tjänat grova pengarna på att samhället förfallit måste få sitt straff.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in