2022-01-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Rätten till offentlig försvarare och en rättvis rättegång, går utmärkt att implementera utan advokater som årligen fakturerar mångmiljonbelopp till kriminella med en eller två utrikesfödda föräldrar.

Som sagt, man kan absolut diskutera advokaters ersättning (även om jag anser den rimlig) men det jag bemötte var huruvida det skulle vara skillnad mellan medborgare och icke-medborgare.
Citera
2022-01-07, 17:13
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sen spelar det väl ingen roll om de åtalade är invandrare eller svenskar? Som skattebetalare är jag lika osugen på att pröjsa för ALLA kriminella sopor.

Principiellt inte kanske. Men nu lever vi i verkligheten och den är inte politiskt korrekt. Det är betydligt vanligare med kriminelle Muhammed än rågblonde Sven pga av massinvandringen. Det är sk onödig bonuskriminalitet som Stefan Lövfén och Fredrik Reinfeldt importerat som vi skattebetalare skall finansiera.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2022-01-07 kl. 17:19.
Citera
2022-01-07, 17:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Principiellt inte kanske. Men nu lever vi i verkligheten och den är inte politiskt korrekt. Det är betydligt vanligare med kriminelle Muhammed än rågblonde Sven pga av massinvandringen.

Så är det och det har jag aldrig förnekat. Men jag tycker du ska ha samma rätt till advokat även om du heter Muhammed.
Citera
2022-01-07, 17:21
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Så är det och det har jag aldrig förnekat. Men jag tycker du ska ha samma rätt till advokat även om du heter Muhammed.

Ja...i mellanöstern...inte i Sverige.
Citera
2022-01-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
det jag bemötte var huruvida det skulle vara skillnad mellan medborgare och icke-medborgare.

Där håller jag med dig, medborgarskap bör inte styra detta.
Citera
2022-01-07, 17:32
Medlem
Citat:
Pehr Amrén har yrkat ersättning för bland annat ca 70 timmars arbete och 22 timmars tidsspillan. Vid en bedömning utifrån uppdragets art och omfattning framstår arbetsinsatsen som väl omfattande. Tingsrätten kommer till slutsatsen att en skälig arbetsinsats uppgår till 60 timmar. När det gäller ersättning för tidsspillan har Pehr Amrén enligt sin arbetsredovisning deltagit vid tre förhör, tre häktningsförhandlingar och vid tre dagars huvudförhandling. Tingsrätten finner mot denna bakgrund att den tidsspillan som skäligen bort uppkomma inte överstiger 10 timmar.

Bor tilläggas att Advokat Pehr Amrén på sin Facebooksida gillar gruppen "Vi Gör Vad Vi Kan" som hyllar ekonomiska migranter:
Vi gör vad vi kan har sedan 2015 varit verksamma för att underlätta flyktingar och migranters situation i Sverige och Europa.

Vi Gör Vad Vi Kan är en politiskt obunden grupp privatpersoner som den 1 september 2015 gick ihop för att hjälpa människor på flykt.

På kort tid fick vi in stora mängder kläder, skor, hygienartiklar, förnödenheter och pengar. Nu är vi en insamlingsstiftelse och fokuserar vårt arbete på att se till att vårt insamlade material kommer fram och kan göra skillnad.

Stöd oss gärna! Swish: 0702-093 303 (Ulrika Schreil)

Kan tilläggas att advokat Pehr Amrén överklagade såväl beslutet om ersättningsanspråk som domen dagen efter att domen fallit.
Citera
2022-01-07, 17:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja...i mellanöstern...inte i Sverige.

Så du tycker att folk bara ska få advokathjälp i länderna de är födda i? Ska inte etniska svenskar få advokathjälp i Somalia då?
Citera
2022-01-07, 17:58
Medlem
Citat:
Kan tilläggas att advokat Pehr Amrén överklagade såväl beslutet om ersättningsanspråk som domen dagen efter att domen fallit.

Det hör ju till det vanliga, inte heller något att uppröras över.
Citera
2022-01-07, 18:06
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Så du tycker att folk bara ska få advokathjälp i länderna de är födda i? Ska inte etniska svenskar få advokathjälp i Somalia då?

Vi ska inte ha en stor mängd människor från mellanöstern och Somalia i Sverige.
Citera
2022-01-07, 18:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det kan man tycka men nu har vi det. Men det är ok att tycka olika. Jag tycker dessa personer ska ha rätt till advokathjälp men det tycker inte du. Fine!
Citera
2022-01-07, 18:11
Medlem
Citat:

Det står dig naturligtvis fritt att tycka men det är ju även fullständigt irrelevant för trådens ämne.
Citera
2022-01-07, 18:15
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det står dig naturligtvis fritt att tycka men det är ju även fullständigt irrelevant för trådens ämne.

Jag svarar på direkta frågor och uttrycker inte åsikten utan sammanhang.

Till viss del påverkar det beloppen. Färre kriminella invandrare, färre miljoner att tjäna, totalt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in