2021-12-31, 20:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske blev solrosfältet Mittanks Waterloo?

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Jag tror på ett samband med det som hände på hotellet och hos flygplatsläkaren. Frågan är vem som eventuellt har mörkat något från övervakningskamerorna? Kan flygplatspersonal vara inblandad? Hade han kanske ett pris på sitt huvud? Hur väl söktes det av efter stängslet och hur länge dröjde det?

Kan vara fullt möjligt.

Jag skulle bli förvånad över om inte flygplatspersonal var inblandade. Gällande mörkning från övervakningskameror så lär bulgariska myndigheter ha legat bakom detta. Inget fick störa de mycket viktiga turistinkomsterna i landet. Inte omöjligt att LM kan ha haft något slags pris på sitt huvud. Han kan ha erhållit "skadestånd" p. g. a. han gick runt och muckade gräl med folk. Vem vet vilka han då kom att stöta på? Kan också haft kopplingar med Hotel Color.

Jag vet inte hur väl det stora solrosfältet kom att sökas igen (om det ens gjordes det?) eller hur lång det tid det tog innan detta gjordes efter att LM klättrade över detta höga staket.

Jag tror att LM kom att avsluta sina dagar i detta solrosfält eller någonstans i närheten av detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-31 kl. 20:35.
Citera
2022-01-01, 16:35
Medlem
Jag misstänker också det, han kanske mötte sitt öde där efter staketen? Kan det finnas övervakningskameror på solrosfältet? En teori jag har är att han hamnade i oråd med några olämpliga. Fotbollsteorin känns lite "planterad". Kan mamma och kompisarna ha diktat i hop det? Kan det finnas en annan sanning som inte visas offentligt? Kanske har hans vänner blivit krävda att hålla tyst?

Det som är mycket skumt är att inte den som klev in på doktorns rum inte filmades? Det lämnar mycket att fundera på. Det borde ju helt klart ha funnits filmats. Nu vet jag inte hur övervakningskamerorna från hotellet var eller vad såg man där? Det påstods ju att han hade gömt sig i en hiss. Jag tror att allt hänger i hop; skulder, bråk, personer som har samarbetat och så vidare.

Jag tror inte han dog på solrosfältet. Någon kanske har plockat honom när han kom ut till en väg och dödat honom sedan. Han borde ju ha varit uttorkad av springandet och värmen. Frågan är om han sprang på tom mage utan mat och vatten?
Citera
2022-01-01, 16:48
Medlem
Är det fallet fortfarande olöst? Hur väl letade man kring flyplatsen efteråt? Är det inte troligast att han omkommit därikring i en olycka?
Citera
2022-01-01, 17:12
Medlem
Ja, det är olöst. Ingen som vet vad som hände? Inblandande vet säkert, men i det offentliga vet ingen. Frågan är hur mycket kamraterna och mamma Sandra vet?
Citera
2022-01-01, 20:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Litar inte på de korrupta bulgariska myndigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är det fallet fortfarande olöst? Hur väl letade man kring flyplatsen efteråt? Är det inte troligast att han omkommit därikring i en olycka?

Ja tyvärr är detta fortfarande ett olöst försvinnande och troligtvis kommer det så att förbli.

Hur noggrant det letades kring flygplatsen verkar ingen veta. Om det skulle ha handlat om en olycka i solrosfältet eller i närheten så lär de bulgariska myndigheterna meddelat detta för att få slut på alla frågor och spekulationer. Däremot om det handlade om ett mycket grovt brott, vilket jag tror, så lär knappast myndigheterna ha meddelat detta. Inte bra för turistindustrin.
Citera
2022-01-01, 21:12
Medlem
" in allen Punkten gebe ich Kai recht, nur Punkt 1 muss mal klargestellt werden... LARS HAT JEDEN ANGEPÖBELT... es wurde ihn mehrfach gesagt er könnte an den falschen geraten. Keine Ahnung warum er dies ständig gemacht hat. "

Detta skrevs på Allmystery forum en kort tid efter försvinnandet…Lars kompisar bemötte kritiken som de fick för att de lämnat Lars ensam. Detta uttalande ”Lars hat jeden angepöbelt” gjordes av en nära kompis till honom som alltså var med till Varna. Det betyder översatt till svenska ”Lars muckade med allt och alla”.
Jag tror det var någon här i tråden som undrade var detta påstående kom ifrån. Säkerligen går det att lita på kompisens uttalande.
Många frågor som har uppstått beträffande hur noga det letades, övervakningskameror m.m.
Precis som Skaraborg2 skrev så finns det inte många uppgifter om åtgärderna direkt efter försvinnandet. Det verkar som om man varit väldigt selektiv när det gäller övervakningsfilmer. Mamma Sandra fick t ex se en annan version än det som visas på bl a Youtube..på den ”icke-offentliga” så ska man tydligen se att Lars gömmer sig bakom en sandhög och även smyger runt en buss…
Ja på hotel Color såg man på CCTV att han dels gick fram och tillbaka i en korridor, samt gömde sig i en hiss. Man noterade även att han var borta från hotellet mitt i natten ca 1 timme. Det verkar som om han blev av med sina sista kontanter under den tiden…
Jag tror att han sa något om anledningen till att han behövde mer pengar till Sandra då han pratade med henne på morgonen. Varför skulle hon annars föra över så mycket som 500€??
Jag funderade över om det kan ha blivit något strul med detta; att hon drog ut på det av någon orsak och Lars blev orolig… men det måste ju gå att kolla förstås om hon verkligen skickade dem… däremot var det väl så att Lars aldrig tog emot koden. Från och med läkarbesöket försvann ju all kontakt.
Citera
2022-01-02, 12:16
Moderator
pudelluss avatar
Vet man varför han var på flygplatsen i flera timmar? Sedan läkarbesöket, men vad innebär egentligen "46 minuter"? Om det var den tiden läkarbesöket pågick är det en relativt lång tid.

Kan det ha funnits misstankar om att han inte var mentalt tillräknelig och att man pga det inte ville tillåta flygresan? Hade han då protesterat hade det kunnat vara en grund för att omhänderta honom.

Han sprang mot ett stängsel men ingen såg om han verkligen klättrade över det?
Citera
2022-01-02, 12:23
Medlem
KingHisss avatar
1992 fanns 5 hotell på Sunny Beach. 2002 så fanns 35 hotell.

Han (Lars) kom i vägen för en miljardindustri. Lite som den där Kurden som fick sitt huvud sönderstampat.

Its Balkan

Det mordet/försvinnandet kommer aldrig att lösas. Lägg ner tråden.
Senast redigerad av KingHiss 2022-01-02 kl. 12:25.
Citera
2022-01-02, 12:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
46 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Vet man varför han var på flygplatsen i flera timmar? Sedan läkarbesöket, men vad innebär egentligen "46 minuter"? Om det var den tiden läkarbesöket pågick är det en relativt lång tid.

Kan det ha funnits misstankar om att han inte var mentalt tillräknelig och att man pga det inte ville tillåta flygresan? Hade han då protesterat hade det kunnat vara en grund för att omhänderta honom.

Han sprang mot ett stängsel men ingen såg om han verkligen klättrade över det?

Ingen vet med säkerhet varför han var på flygplatsen ganska många timmar i förväg.

En orsak antar jag var att han skulle besöka flygplatsläkaren. 46 minuter är från då vi ser honom komma gående i flygplatsterminalen med sitt bagage tills han springer iväg i en rasande fart. Hur länge besöket var hos dr Kostov är det ingen som vet. LM kan ju ev. fått sitta och vänta i väntrummet?

Vet inte om LM var fullt mentalt tillräknelig. När han lugnt kommer gående och frågar en tjej var flygplatsläkaren höll till verkar han i a f fullt normal. Fast han betedde sig mycket märkligt under sin vistelse där. Istället för att ha en trevlig semester så gick den försvunne runt och ideligen muckade gräl med folk. Jag har i a f sett videoklipp där man kan se på långt håll hur han börjar att klättra över det höga staket. Han syns ganska bra med tanke på att han bar en gul t-shirt. Nu kommer jag inte ihåg om det finns något videoklipp när han är på andra sidan i solrosfältet.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-01-02 kl. 13:09.
Citera
2022-01-02, 13:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
" in allen Punkten gebe ich Kai recht, nur Punkt 1 muss mal klargestellt werden... LARS HAT JEDEN ANGEPÖBELT... es wurde ihn mehrfach gesagt er könnte an den falschen geraten. Keine Ahnung warum er dies ständig gemacht hat. "

Detta skrevs på Allmystery forum en kort tid efter försvinnandet…Lars kompisar bemötte kritiken som de fick för att de lämnat Lars ensam. Detta uttalande ”Lars hat jeden angepöbelt” gjordes av en nära kompis till honom som alltså var med till Varna. Det betyder översatt till svenska ”Lars muckade med allt och alla”.
Jag tror det var någon här i tråden som undrade var detta påstående kom ifrån. Säkerligen går det att lita på kompisens uttalande.
Många frågor som har uppstått beträffande hur noga det letades, övervakningskameror m.m.
Precis som Skaraborg2 skrev så finns det inte många uppgifter om åtgärderna direkt efter försvinnandet. Det verkar som om man varit väldigt selektiv när det gäller övervakningsfilmer. Mamma Sandra fick t ex se en annan version än det som visas på bl a Youtube..på den ”icke-offentliga” så ska man tydligen se att Lars gömmer sig bakom en sandhög och även smyger runt en buss…
Ja på hotel Color såg man på CCTV att han dels gick fram och tillbaka i en korridor, samt gömde sig i en hiss. Man noterade även att han var borta från hotellet mitt i natten ca 1 timme. Det verkar som om han blev av med sina sista kontanter under den tiden…
Jag tror att han sa något om anledningen till att han behövde mer pengar till Sandra då han pratade med henne på morgonen. Varför skulle hon annars föra över så mycket som 500€??
Jag funderade över om det kan ha blivit något strul med detta; att hon drog ut på det av någon orsak och Lars blev orolig… men det måste ju gå att kolla förstås om hon verkligen skickade dem… däremot var det väl så att Lars aldrig tog emot koden. Från och med läkarbesöket försvann ju all kontakt.

”Lars muckade med allt och alla” sa hans vän. Muckade han med sina kompisar också? Var det därför de åkte hem innan honom? Varför var han så arg?
Citera
2022-01-02, 15:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skickades pengarna till honom och om så vad hände med dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av storkmor

Varför gick Lars omkring och muckade gräl med alla han stötte på?

Ett mycket mycket märkligt beteende. LM verkar inte ha varit intresserad av att ha en trevlig semester. CCTV från Hotel Color som visade LM har jag inte sett faktiskt. Intressanta att höra hur han betedde sig. Varför var han borta från hotellet under ca en timme den här natten? Skulle han träffa någon? Vem då i s f? Han kände ju inga personer i Bulgarien.... eller gjorde han det p. g. a. att han muckade gräl med alla? Vad behövde han dessa pengar till? LM lämnade ju kvar sin mobil när han försvann. Kunde någon annan ha kommit åt koden och Sandra har hållit tyst om det? Om nu pengarna skickades?
Citera
2022-01-02, 15:27
Medlem
Ett scenario är att någon kanske krävt honom på pengar? Kan han ha blivit rånmördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in