2022-01-06, 18:23
  #6301
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Enligt mig, nej. Att köpa högt och sälja lågt är inte det du ska göra. Ta det lugnt och vänta några månader så ska du se att det löser sig.
Ok, tack. Då låter jag det vara, har som sagt inte bråttom.
Citera
2022-01-06, 18:55
  #6302
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kolla på hans videos istället om du vill ha exakta uppgifter!

Enligt honom:
1. Vi befinner oss i retrace mot 60k
2. Han har sagt att BTC kan se en kraftig dipp till 35k innan BTC går till 60k igen
3. Han sa också att det är möjligt att BTC går direkt till 60k
4. 80% kraschen kommer EFTER retrace, alltså efter vi nått 60k
5. Det enda undantaget han har för att BTC inte toppat än är om BTC skulle gå till 20-25k, då tror han att BTC kan toppa på 90k.

Inget av det han sagt har blivit ogiltigt än.

Har du sagt något i denna tråd som varit rätt? Du sa att vi skulle hålla 52k, vad hände?

Ser vi <40k bitcoin och sen +55k inom de närmsta månaderna så kommer jag agera utifrån hans analyser.
Citera
2022-01-06, 19:48
  #6303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Ser vi <40k bitcoin och sen +55k inom de närmsta månaderna så kommer jag agera utifrån hans analyser.
Tänk på att det kan bli väldigt utdraget till slutet av året. Att gissa tiden är väldigt svårt och det försöker inte han göra.

Helt otroligt att FTM rör sig tillbaka på $3 igen trots att BTC ligger på 43k.
Citera
2022-01-06, 22:44
  #6304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ja du, det var då jag hade lite pengar över o började intresserade mig för Bitcoin...

Ska man sälja nu när det går ännu mer nu? Jag har i.a.f inte bråttom med att det ska gå med vinst.

Tänk alltid på att du har endast gjort en förlust om du säljer under priset som du köpte det på. Så länge du inte säljer så har du faktiskt inte gjort en förlust. Samma sak gäller åt motsatt håll när girigheten tar över och många inte vill sälja trots stora vinster i tron om att "det kommer gå ännu mer upp". Om du har tålamod och kontrollerar dina impulser så kommer du belönas i cryptovärlden för det.
Citera
2022-01-07, 01:26
  #6305
Medlem
Till er som "inte tror på TA". Lyssna på det senaste avsnittet av "Dom kallar oss krypto":
https://open.spotify.com/episode/5FS5Xj9VVSxYUN3pQrWG68?si=bFlT83-qRny5ecBFL5pQCQ

Killen verkar ha bra koll. Man lär sig mycket och får en annan syn på trading.

"Teknisk analys är inte hokuspokus"
Citera
2022-01-07, 04:08
  #6306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ingenting tror jag han menar. Vi är på samma nivåer som för en månad sedan och sedan gått sidledes.

Inte förrns vi bryter 46k neråt eller 48k uppåt (46.3 i skrivande stund) så kan man börja tala om att "nu händer det något".


haha.
Så ingen såg detta komma?

Förväntar mig att btc rör sig uppåt först till hösten.

Vi har just visat att 65k är extremt högt 2 gånger nu.
vi har varit på nergång snart 2 månader.
Några månader kvar av vintern som brukar va rätt bra för bitcoin.
När våren kommer börjar det dumpas btc som vanligt och somaren kommer även den som vanligt vara lugn.

Vi kommer fortsätta neråt mot 30k, ligga stilla en period precis som förra våren/sommaren, och sedan kan vi nog få en liten push uppåt kring mars/april för att få en lugn sommar.

Andan har gått ur och nu väntar alla på att se hur lågt vi ska gå.
Ska kolla detta inlägg om 3 veckor. Gissar vi fortfarande kommer ligga kring 30-40k
Citera
2022-01-07, 04:12
  #6307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Till er som "inte tror på TA". Lyssna på det senaste avsnittet av "Dom kallar oss krypto":
https://open.spotify.com/episode/5FS5Xj9VVSxYUN3pQrWG68?si=bFlT83-qRny5ecBFL5pQCQ

Killen verkar ha bra koll. Man lär sig mycket och får en annan syn på trading.

"Teknisk analys är inte hokuspokus"


TA inom krypto är inte hokuspokus, men det värsta är att när det ser bra ut så komer något oväntat.
Kanske ser superbullish ut vid 50k och du tror det når 100k inom 3 veckor men glömer att tänka med hjärnan om det verkligen är realistiskt när du blandar in COVID, inflation, och att 50-60k visade sig vara svår att hålla för bara 9 månader sedan.
Citera
2022-01-07, 04:16
  #6308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ja du, det var då jag hade lite pengar över o började intresserade mig för Bitcoin...

Ska man sälja nu när det går ännu mer nu? Jag har i.a.f inte bråttom med att det ska gå med vinst.

Hur mycket förlust sitter du med?

jag säljer vid nergångar om jag tror det kommer fortsätta ner ännu mer och jag inte redan förlorat för ycket.

I våras sålde jag med 25% förlust på bara några dagar men köpte sedan in mig efter några veckor igen när priset stabiliserat sig.
Citera
2022-01-07, 07:32
  #6309
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur mycket förlust sitter du med?

jag säljer vid nergångar om jag tror det kommer fortsätta ner ännu mer och jag inte redan förlorat för ycket.

I våras sålde jag med 25% förlust på bara några dagar men köpte sedan in mig efter några veckor igen när priset stabiliserat sig.

#görintesomjag
Citera
2022-01-07, 10:22
  #6310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur mycket förlust sitter du med?

jag säljer vid nergångar om jag tror det kommer fortsätta ner ännu mer och jag inte redan förlorat för ycket.

I våras sålde jag med 25% förlust på bara några dagar men köpte sedan in mig efter några veckor igen när priset stabiliserat sig.

Ajdå, låter ju inte så bra. Ett tips är att sälja vid uppgångar och köpa vid nedgångar. Lovar dig att denna strategi kommer ge dig mindre huvudvärk och oro.
Citera
2022-01-07, 10:41
  #6311
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur mycket förlust sitter du med?

Ingen förlust.
Köpte in mig 2017 och noterar att stressen man hade 2018/2019 är helt bortblåst nu. Då var det jobbigt när BTC gick från 9k till 7k. Nu är det inte ett dugg jobbigt när vi går från 60k till 40k

Har börjar DCA:a mig in i denna dipp och kommer fortsätta göra det om det kommer fler dippar. Vill inte stå på 60k igen och fundera varför jag inte köpte mer när vi var nere på 35k.
Citera
2022-01-07, 11:00
  #6312
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Till er som "inte tror på TA". Lyssna på det senaste avsnittet av "Dom kallar oss krypto":
https://open.spotify.com/episode/5FS5Xj9VVSxYUN3pQrWG68?si=bFlT83-qRny5ecBFL5pQCQ

Killen verkar ha bra koll. Man lär sig mycket och får en annan syn på trading.

"Teknisk analys är inte hokuspokus"

Spelet är 95% psykologiskt och 5% tekniskt.
Det är därför majoriteten förlorar. För att dem inte förstår inte att cyklerna, patterns består av ren psykologi och traps. Varje candelstick är unik i sig och vad som helst kan hända. Därför ni ska lära er affärsmodellen och försöka avslöja MM;s beteende. För att kunna veta vad som sker next.
Allt annat är ren BS, sad but true.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in