Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Varför helt enkelt inte bara ta den enklaste lösningen att GM bara promenerade efter LOP fram dit? Eventuellt stannade LOP till vid ett skyltfönster precis innan Dekorima så GM gick före då och väntade några sekunder vid Dekorimahörnan. Som ett alternativt förslag.
Nej , jag tror inte på någon konspiration med bilar som fraktar GM till och från mordplatsen ,konspirationer med WT-män mm.
Lösningen och GM tror jag att man kunde hittat efter mordet på Östermalmsgatan 48 och stödboendet för narkotika- och alkoholmissbrukare där.
Då gäller det att någon kommer med trovärdiga uppgifter om en förföljare av
Palmes på Sveavägen . Som många intresserade granskare och juristerna vid två rättegångar konstaterat saknas detta. Exempelvis
Ljubisa Najic är ett notoriskt opålitligt vittne. Ändrar sin historia fram och tillbaka. Först pekar han inte ut
Christer Pettersson , men sen kommer han tillbaka och ändrar sig.
Ett betydligt trovärdigare vittne är
Pia Engström. Hon ser paret Palme gå söderut på Sveavägens västra trottoar. Hon följer dom med blicken och lägger då märket till att Ingen går efter Palmes . Hon förundras över att dom rör sig en sen fredagskväll på stan utan livvakter och hennes vittnesmål motsäger LJ.
Det andra vittnet som dåvarande PU försökte snärja CP med är
Kerstin Nordström. Hennes vittnesmål är om möjligt ännu svajigare .Hon har uppe från sin bostad set ett par snedda över Sveavägen och en man göra likaledes strax bakom dem. Problemet är att KN är mycket osäker på tidpunkten och inte kan identifiera Palmes som paret, naturligtvis ännu mindre en gärningsman.
Det är givetvis alla fritt att tro saker om MOP. Tyvärr har just tron varit vanlig hos både privatspanare och de myndigheter som utreder MOP. Men i detta fall söker jag indicier som kan leda till visshet om sanningen vem som mördade
Olof Palme.