2022-01-05, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Såg nyligen en färsk intervju på Youtube med Peter Nordström som körde Ambulansen till Sabb. Han nämner hur förvånad han var över ett samtal från Italien som skall ha inkommit ca 10-15 min efter mordet där uppringaren frågat om Palme var avliden. Fanns ju ingen internet på den tiden så är ju verkligen skumt om den tidpunkten stämmer.

Får en att fundera lite på detta med en större konspiration inom ramen för samarbete med CIA, P2 logen. Namnet på operan och operationen är ju Italienskt förövrigt.

Källhänvisning angående samtalet från Italien är du snäll.
Citera
2022-01-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bra och klargörande intervju, men är det bekräftat att samtalet från Italien kom så pass snabbt? Vill minnas att detta är en detalj som det gick rykten om redan på 90-talet ...När blir ambulansföraren själv varse att det är OP, är det en sex minuter efter skotten?Det är omöjligt att någon i Italien skulle ha fått reda på det hela och hinna ringa på tio minuter.
Mig veterligt är uppgiften om samtalet från Italien vid aktuell tidpunkt inte verifierad och det förefaller mindre troligt att den är riktig. Som bekant var det kring kl 23.28 som det gick ut i polisradion att Palme hade blivit skjuten. De journalister som därpå tog sig till mordplatsen fick också detta vidimerat. Den officiella bekräftelsen på att statsministern avlidit kom sedan i TT:s flash en timme efter mordet.
Citera
2022-01-05, 14:06
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Källhänvisning angående samtalet från Italien är du snäll.

Googla Peter Nordström Palmemordet. Länk till YouTube kommer då upp till intervjun som Otto Ekevi gjorde med honom för ca 2 veckor sedan. Tror uttalandet om samtalet kommer andra halvan av intervjun men finns väl anledning att lyssna på hela kan jag tycka. Han beskriver bl a LPs sinnestillstånd ingående också.
Citera
2022-01-05, 14:13
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10juni
Mig veterligt är uppgiften om samtalet från Italien vid aktuell tidpunkt inte verifierad och det förefaller mindre troligt att den är riktig. Som bekant var det kring kl 23.28 som det gick ut i polisradion att Palme hade blivit skjuten. De journalister som därpå tog sig till mordplatsen fick också detta vidimerat. Den officiella bekräftelsen på att statsministern avlidit kom sedan i TT:s flash en timme efter mordet.

Ja, synd att han inte går vidare med fördjupande frågor mer exakt hur han fått kännedom om samtalet, tidpunkten och vem som tog emot det. Jag kände till uppgifter om p2 och Palmemordet sedan tidigare men hade för mig att det handlade om uttalandet: "the Swedish tree will fall" eller något liknande, men det lär ju ha varit innan mordet. Svårt att bena ut vad som är sanning respektive desinformation oavsett.
Citera
2022-01-05, 16:28
Medlem
mvagrippas avatar
Fortsätter sisyfosvandringen för att förstå hur GM tar sig till Dekorimahörnan. Ami Rolder och hennes partner befinner vid Dekorimahörnan ca 2317-19 . Därifrån går dom in på Tunnelgatan och vidare till Restaurang Bohemia. PÅ vägen dit ser hon att det lyser i en av byggfuttarna på Tunnelgatan. Detta gör det mycket osannolikt att GM kommer ifrån Luntmakargatan , samma faktum gäller också på Tunnelgatan. I samma veva lämnar Per Friberg och hans orgelspelare kompisar Bohemia för att ta rulltrappan upp till malmis och därifrån vidare till Johannes Kyrka. Inte heller PF gör några iakttagelser av folk nere på Luntis eller inne på Tunnelgatan.

Det blir för mig troligare att GM transporteras med bil till Dekorimahörnan. Vi har John Wiklunds intressanta iakttagelse av ”anatoliern” som hoppar ut en bil på Tunnelgatan och sedan ses stå och glo norrut i hörnan Sveavägen/Tunnelgatan . Ännu finns inget som kopplar honom till mordplatsen men han är tveklöst intressant som möjlig medgärningsman alt vittne. Fortfarande är dimmorna täta om vilka fordon som finns runt mordplatsen och frågetecknen finns även om de bilar som är på plats och när och var de finns på plats på mordplatsen.
Citera
2022-01-05, 16:54
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Fortsätter sisyfosvandringen för att förstå hur GM tar sig till Dekorimahörnan. Ami Rolder och hennes partner befinner vid Dekorimahörnan ca 2317-19 . Därifrån går dom in på Tunnelgatan och vidare till Restaurang Bohemia. PÅ vägen dit ser hon att det lyser i en av byggfuttarna på Tunnelgatan. Detta gör det mycket osannolikt att GM kommer ifrån Luntmakargatan , samma faktum gäller också på Tunnelgatan. I samma veva lämnar Per Friberg och hans orgelspelare kompisar Bohemia för att ta rulltrappan upp till malmis och därifrån vidare till Johannes Kyrka. Inte heller PF gör några iakttagelser av folk nere på Luntis eller inne på Tunnelgatan.

Det blir för mig troligare att GM transporteras med bil till Dekorimahörnan. Vi har John Wiklunds intressanta iakttagelse av ”anatoliern” som hoppar ut en bil på Tunnelgatan och sedan ses stå och glo norrut i hörnan Sveavägen/Tunnelgatan . Ännu finns inget som kopplar honom till mordplatsen men han är tveklöst intressant som möjlig medgärningsman alt vittne. Fortfarande är dimmorna täta om vilka fordon som finns runt mordplatsen och frågetecknen finns även om de bilar som är på plats och när och var de finns på plats på mordplatsen.

Varför helt enkelt inte bara ta den enklaste lösningen att GM bara promenerade efter LOP fram dit? Eventuellt stannade LOP till vid ett skyltfönster precis innan Dekorima så GM gick före då och väntade några sekunder vid Dekorimahörnan. Som ett alternativt förslag.

Nej , jag tror inte på någon konspiration med bilar som fraktar GM till och från mordplatsen ,konspirationer med WT-män mm.

Lösningen och GM tror jag att man kunde hittat efter mordet på Östermalmsgatan 48 och stödboendet för narkotika- och alkoholmissbrukare där.
Senast redigerad av HAARP 2022-01-05 kl. 16:59.
Citera
2022-01-05, 16:57
Medlem
Det finns nog någon därute som vet vem som var mördaren. Men vi kommer aldrig kunna veta det, det är omöjligt att avgöra, inklusive bristfällande eller motsägande vittnesuppgifter. Det är möjligt att vi redan stött på något namn/person som faktiskt var mördaren.
Citera
2022-01-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Fråga; med anatolier menar du den som inhystes hos Tapinskaja?

När det gäller byggfuttar som lyste så tror jag inte att man så enkelt kan säga att det är ett likhetstecken med att en GM inte kan komma ifrån Luntmakargatan. Att det lyser där kan göra att man fokuserar på det ljuset och missar att titta på sidan om byggfutten istället.
Citera
2022-01-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag tror att detta scenario är närmast sanningen.
En katt smög sig in bland hermelinerna.
I denna övning hade alla berörda sin speciella plats att hålla sig till och det är för de som var närvarande inte givet att de förstod vad som hände.

Hatet hos militär och vissa höga poliser var glödhett vid den här tiden ,någon kunde inte motstå chansen han fick i halvmörkret på Sveavägen.

Vad tror ni om att det var en false-flag operation initierad av militär eller säkerhetstjänst, som hade fått misstankar att det inom Polisen börjat organiseras Palme-hatiska grupperingar, typ baseball-ligan, och som då konstruerat en false-flag provokation för att avslöja eventuella farliga element. Denna operation spårade ur och någon - Polisman X - spårade ur och sköt. Lite förvånande hur lätt ofta dessa "Polisman A,B,C,D,E... osv" förhörs och avförs (åtminstone officiellt), och även hur mystiskt upphittade eller beslagtagna vapen försvinner, tex det vapen som hittades på Tegnergatan 16 veckorna innan mordet, eller det vapen som hittades i en fönsterkarm vid Markvadsgatan dagarna efter mordet. Eller hur ammunition som beslagstogs gick till destruktion utan analys etc etc. Ett sådant scenario hade ju verkligen "skakat Sverige i grundvalarna", ett sådant fiasko. Intressant också att Palme såg "Bröderna Mozart" om Mozart - cosi fan tutte.... slump?
Citera
2022-01-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Det finns nog någon därute som vet vem som var mördaren. Men vi kommer aldrig kunna veta det, det är omöjligt att avgöra, inklusive bristfällande eller motsägande vittnesuppgifter. Det är möjligt att vi redan stött på något namn/person som faktiskt var mördaren.

Flera vet. Folk i mördarens omgivning + poliser. Hoppas Krister Petersson vet nu med.
Citera
2022-01-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Varför helt enkelt inte bara ta den enklaste lösningen att GM bara promenerade efter LOP fram dit? Eventuellt stannade LOP till vid ett skyltfönster precis innan Dekorima så GM gick före då och väntade några sekunder vid Dekorimahörnan. Som ett alternativt förslag.

Nej , jag tror inte på någon konspiration med bilar som fraktar GM till och från mordplatsen ,konspirationer med WT-män mm.

Lösningen och GM tror jag att man kunde hittat efter mordet på Östermalmsgatan 48 och stödboendet för narkotika- och alkoholmissbrukare där.

Till Säter åkte mördaren. O jag tror de med WT är han o kompis för att hitta varandra. Eller 2 andra kompisar för mördaren sprang ju runt.
Citera
2022-01-06, 09:20
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Till Säter åkte mördaren. O jag tror de med WT är han o kompis för att hitta varandra. Eller 2 andra kompisar för mördaren sprang ju runt.

Kanske det. Men jag tror vill ju tro att GM inte hade några medhjälpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in