Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-22, 13:56
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Nej visst det kan vara intressant för den skull ändå.
Enligt Wikipedia:

"Från 1987 och under*1990-talet*var Ruben Agnarsson informationsansvarig hos Livets Ord i*Uppsala. Han är fortfarande medlem i församlingen Livets Ord."

De tidningar du nämner är i särklass de mest trovärdiga i sammanhanget.(de stora liberala tidningarna New York Times
och Washington Post.)
Har haft mina dubier angående Seymour Hersh på New York Times men bedömmer honom som en trovärdig journalist.

Kvaliteten i stort är det inget fel på men läget i USA är nu att
två jämnstarka grupperingar talar för/emot en konspiration medan
man väntar på att resten av arkiven ska öppnas.

Det påminner lite grand om Kegö och Barrling som vill
berätta men som inte får berätta enligt regeringsbeslut 89
och där deras information är så futtig att den måste
hållas hemlig med rigorösa restriktioner.

Om nu Washington Post räddade konstitutionen genom
att avslöja Watergate så kan väl DN rädda transparensen
genom att "få ut" Nerzjinskij-materialet.
Senast redigerad av ben-varfor 2022-01-22 kl. 13:58.
Citera
2022-01-22, 14:23
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag gör så och meddelar här sen. Jag hittade ju som sagt bara Leh*onen bland de finska namnen i folkbokföringen.

Tackar!

Dessa som jag hittade från min första lista.

nr 3 och 27 lever antagligen fortfarande
nr 5,6,12,33 avlidna

foto nr 33
Citera
2022-01-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Tackar!

Dessa som jag hittade från min första lista.

nr 3 och 27 lever antagligen fortfarande
nr 5,6,12,33 avlidna

foto nr 33

Jag kunde ha bett dig att skicka PM med fullständiga namn för att slippa söka på flera olika alternativ när det inte gick att sluta sig till namnet men nu bestämde jag mig för att göra det svårt för mig.
Skickar listan på samtliga namn jag sökt på via PM så får du meddela om jag missat något, samt för de som är i livet födelsedatum och nuvarande bostadsort.
Det är inte många och inkluderar alltså inte de med finska namn som jag kollade tidigare.

Eftersom din lista finns i tråden kan jag ju liksom du hänvisa till nummer.
Nr 3 är ju som vi konstaterat troligen i livet.
Även nr 27 som du nämner, han har ju ett så pass ovanligt namn och har tydligen återvänt till Småland.
Nr 28 finns troligen i Stockholm, du får se om födelsedatum stämmer.
Den sista på din lista har ju ett vanligt namn så där har jag hittat sex stycken kanske något födelsedatum stämmer.
Det var väl det hela.
Mer info kommer via PM som sagt.

Nu har jag bara sökt på Ratsit och på de exakta namnen. Det är förstås möjligt att någon har tagit bort eller lagt till namn. Utvandrad vet jag kan synas på Ratsit men vet inte om det alltid gör det.
Men då är det ju en helt annan sökning. Gissar att det enklaste i så fall är att kolla med Skatteverket men det kanske finns andra möjligheter.
Citera
2022-01-22, 15:46
Medlem
p.norths avatar
Här sägs det att Lisbeth känner igen gärningsmannen men kommer inte ihåg var och när. Tid 2.12 https://m.youtube.com/watch?v=o_oMdY_R5wc&t=1s
Citera
2022-01-22, 17:38
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Kvaliteten i stort är det inget fel på men läget i USA är nu att
två jämnstarka grupperingar talar för/emot en konspiration medan
man väntar på att resten av arkiven ska öppnas.

Det påminner lite grand om Kegö och Barrling som vill
berätta men som inte får berätta enligt regeringsbeslut 89
och där deras information är så futtig att den måste
hållas hemlig med rigorösa restriktioner.

Om nu Washington Post räddade konstitutionen genom
att avslöja Watergate så kan väl DN rädda transparensen
genom att "få ut" Nerzjinskij-materialet.

Citat:
Kommer det fram att rösträkningsmaskinerna är manipulerade så ser det inte så bra ut för Trump, Israel och Ryssland.

Dagens nyheter får gärna publicera "hemligheten".
Tror dock inte det framkommer så mycket mer särskilt. Några detaljer kanske.
Men som man säger "Djävulen sitter i detaljerna".
Vad krävs för att blunda för ett mord?
Att riskera WW3
Citera
2022-01-22, 18:44
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Vad krävs för att blunda för ett mord?
Att riskera WW3

Kennedy-mordet kom när man just hade hunnit smälta vidden
av Kuba-krisen. Dulles och le May ville nog se en hårdare linje
än den som Kennedy drev. Guvernör Connolly trodde inte
på förklaringarna av kulbanor m.m. men sa att han ville
inte frondera. Landet behövde closure som han
uttryckte det.

Warren-kommissionen var kanske en försoningskommission
snarare än en sanningskommission.

Palme-mordet kunde inte starta världskrig men
landet behövde inte mer konflikter och Hans Holmer
motsvarade kanske Warren som betrodd
tillrättaläggare.

Det blir i vilket fall intressant att se vad arkiven
kommer att säga om Warren och kanske i någon
mån om Holmer.
Senast redigerad av ben-varfor 2022-01-22 kl. 18:52.
Citera
2022-01-22, 19:42
Medlem
När Gunnar Wall intervjuar CGÖ så avslutar han med att säga ""Det finns olika gränser i alla samhällen och styrelseskick. Det har ingenting att göra med om man är syd,nord ,öst eller väst.
Det finns osynliga trösklar och över vissa trösklar kan även sådana som har olika ståndpunkter klia varandra på ryggen".

Om vi någonsin får svaret på gåtan så kanske detta citat är något som har komplicerat hela historien. Kanske "väst" har använt sig av "öst" för att slutföra uppdraget?
Citera
2022-01-22, 20:02
Medlem
Skulle vara intressant att se om man kan få fram bild på de som bodde på östermalmsgatan 48 som stämde in på signalementet? Det vill säga 40 års åldern, 180 cm? Nåt vittne på grand säger ju även att personen var en korsning av fleksnes och björn gustafsson. Borde inte vara särskilt svårt om bara viljan finns.

Parkeringsvakterna på smala gränd ser ju även en person gå på snickarbacken som ger ett klockrent signalement redan klockan 8 på morgonen. Mörkblå längre täckjacka. Huvudbonad. 180 cm. Mörka byxor. Just mörka byxor säger ju många andra vittnen också från grand och mordplatsen. Detta måste ju tveklöst vara samma person.
Citera
2022-01-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
När Gunnar Wall intervjuar CGÖ så avslutar han med att säga ""Det finns olika gränser i alla samhällen och styrelseskick. Det har ingenting att göra med om man är syd,nord ,öst eller väst.
Det finns osynliga trösklar och över vissa trösklar kan även sådana som har olika ståndpunkter klia varandra på ryggen".

Om vi någonsin får svaret på gåtan så kanske detta citat är något som har komplicerat hela historien. Kanske "väst" har använt sig av "öst" för att slutföra uppdraget?

För att förtydliga så menar jag inte något storslaget som att CIA anlitat KGB. Snarare att lokala förmågor använt sig av någon kriminell öst-statare för att utföra uppdraget. Allt talar för att det finns folk med koppling till utredningen som städar upp, men vem som helst kan egentligen vara GM.
Citera
2022-01-23, 00:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Palme-mordet kunde inte starta världskrig men
landet behövde inte mer konflikter och Hans Holmer
motsvarade kanske Warren som betrodd
tillrättaläggare.
Det stämmer nog, men väl ställa lilla 'neutrala' Sverige i en säkerhetspolitiskt omöjlig situation om det skulle visa sig att USA/NATO/säkerhetstjänster låg bakom mordet och att det blev känt hos allmänheten.

Hur skulle Sverige ha agerat i det läget?
Citera
2022-01-23, 01:35
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint

Tog del av den intervjun för några år sedan men kan inte hitta den nu. Posta gärna om du har möjlighet. Intressant tolkning. Inte alls omöjligt att Palme blev en belastning för både väst och öst utifrån deras respektive agendor. Sen tror jag att man bör vara försiktig med att vifta bort CGÖ som endast en alkoholiserad vapengalning. Han hade uppenbarligen kontakter med stort inflytande vilket ex kan ses i Holmers bemötande gentemot honom. Han kom dessutom från en bildad familj. Pappan var såvitt jag minns professor eller läkare. CGÖ pratade flera språk flytande och var redan i unga år vapenexpert på RPS.
Citera
2022-01-23, 02:00
Medlem
riskybizzys avatar
Av sociogrammet på WPUs sida framgår att CGÖ kände Barbro Sagnell (står Segnell). Se länk. Är det någon som vet något mer om detta?

https://wpu.nu/wiki/Sociogram:_CG%C3%96
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in