Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilken presidentkandidat kommer ta hem presidentposten?
Joe Biden
35,48%
22 röster
Marianne Williamson
0%
0 röster
Robert F Kennedy Jr
4,84%
3 röster
Donald Trump
45,16%
28 röster
Ron DeSantis
6,45%
4 röster
Nikki Haley
3,23%
2 röster
Asa Hutchinson
0%
0 röster
Tim Scott
0%
0 röster
Vivek Ramaswamy
0%
0 röster
Annan kandidat
4,84%
3 röster
2022-01-07, 03:46
  #49
Medlem
Sjukt kul om det blir trump igen, annars säkert någon kvinnlig!
Citera
2022-01-07, 03:49
  #50
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Dom flesta verkar sakna trump, så jag sätter min slant på honom, om folk inte tycker han är för gammal. Men å andra sidan så är joe biden gammal så
Citera
2022-01-07, 03:53
  #51
Medlem
rtyuios avatar
Trump/DeSantis 2024. Ni hörde det här först.
Citera
2022-01-07, 04:08
  #52
Medlem
Sameshs avatar
Det blir nog tyvärr Trump och därmed så dör demokratin ut i USA och blir en fascist stat.
Citera
2022-01-07, 04:16
  #53
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Wikipediaartikeln summerar fakta i målet: https://en.wikipedia.org/wiki/Hillar...il_controversy
Hillary dolde inget för amerikanska folket, men tvärtom hanterade hon mejl som var hemliga på ett slarvigt sätt, men hon hade inget kriminellt motiv till det, enligt FBI. Därför friades hon av FBI. Hon visste inte ens vad koderna för sekretssklassning betydde, t.ex. c för confidential. Artikeln nämner inte korruption, och ger inte stöd för ditt påstående att hon skulle göra mer än andra politiker för att få i genom sin agenda. Jag förstod inte det påståendet, men orkade bara lyssna en bit av ditt videoklipp.

Det är korrekt att Hillary är väldigt impopulär bland amerikanska folket, förmodligen för att Trump och högermedia har fått folket att tro att hon är korrupt. De tror att det är något shady med de där mejlen. Och det cirkulerar extrema konspirationsteorier om henne.

Även Kamala Harris är impopulär enligt ditt videoklipp. Och Joe Biden förstås. Men eftersom Clinton har förlorat ett val så tror jag Demokraterna är extra tveksamma till att släppa fram henne igen, av strategiska skäl, särskilt inte 2024 som ditt videoklipp antydde.
Ja, Clinton är korrupt. Så gott som alla federala politiker i USA är korrupta, eftersom korruption i praktiken är lagligt där. De blir invalda genom att storföretag betalar politikernas kampanjer (främst genom super PACs), så politikerna och deras kampanjfolk tjänar de företagen (och indirekt ägarna av dessa) som finansierar deras karriärer. I de flesta fallen är motionerna/tilläggen de röstar om skrivna av tankesmedjor/lobbyister som också är finansierade av samma företag.

Familjen Clinton tog korruptionen till en ny nivå och kammade in miljarder till sin kampanj-apparat genom Clinton Foundation som inte var reglerad av valkampanjlagarna. Det var mycket flytande hur folk ibland jobbade för deras kampanj och ibland jobbade för Clinton Foundation. Clinton Foundation och dess grenar spenderade inte ens 20% av de pengar de fick i bistånd (när man räknade bort vad de gav i bistånd till sina egna organisationer), och de högst avlönade i organisationen ingick i Clintons politiska kampanj krets. Länder och företag över hela världen gav pengar till Clinton Foundation, även Sverige och svenska företag. Som när de fick $100 miljoner av Lundin Oil.

(Ethiopian Current Affairs Discussion Forum) Clinton Foundation Got $100M From ‘Blood Minerals’ Firm
https://ecadforum.com/2016/05/28/eth...minerals-firm/
__________________
Senast redigerad av BroderDonut 2022-01-07 kl. 05:08.
Citera
2022-01-07, 04:19
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Om Joe Biden ställer upp igen så blir de han.

Om AOC eller Kamala ställer upp så blir de någon av dem.

Demokraterna vinner 2024 oavsett motkandidat.
Varför trollar du? Är redan klart att Trump tar hem 2024 utan valfusk. Varför skulle annars TDS-dårar inom Demokraterna försöka få honom bannad från att ställa upp?
Citera
2022-01-07, 04:42
  #55
Medlem
DeValeras avatar
Svårt att sia om, då det är oklart att Bidens hälsotillstånd tillåter honom att kandidera vid nästa val. Skulle valet stå mellan Harris och Trump och att Harris skulle vinna skulle jag se det som ett bevis för att valet varit riggat. Harris kom bara trea i nomineringsvalet i sen hemstat Kalifornien, och hon har haft en extremt svag period som vicepresident., så hon har inte den popularitet som krävs för att bli president genom val.
Citera
2022-01-07, 04:46
  #56
Medlem
Hillary Clinton
Citera
2022-01-07, 04:47
  #57
Medlem
chuckprinces avatar
Trump är favorit, enligt spelbolagen, men det är early days. Sannolikheten republikansk vs demokratisk president är ca 55/45. Jag tror Ron de Santis ligger väl till.

Drömmen för republikanerna är att Kamala Harris blir motkandidat.
__________________
Senast redigerad av chuckprince 2022-01-07 kl. 04:49. Anledning: Kom åt enter
Citera
2022-01-07, 07:18
  #58
Medlem
Soterns avatar
Jag tror aldrig Republikanerna släpper fram Trump igen. Tyvärr. Nu är det rättning i leden som gäller. Trump blev för frispråkig och farlig för etablissemanget.
Citera
2022-01-07, 08:01
  #59
Medlem
Min (osannolika) önskan:
Ron DeSantis med... *trumvirvel* Candace Owens som VP. Lika briljanta båda två.

Troligtvis: Någon jävel hos demokraterna som riggas på plats. Skulle inte alls förvåna mig om det skulle bli AOC. Högst osannolikt egentligen men... skulle inte bli förvånad.
Blir det hon är USA kört på riktigt.
Citera
2022-01-07, 08:07
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Det blir nog tyvärr Trump och därmed så dör demokratin ut i USA och blir en fascist stat.
Baserat på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback