2022-01-06, 23:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Var hos oss en kort tid och tränade våra reserver/juniorer om jag inte missminner mig. Mycket bra referenser och en bra person, på det en tränare med fina idéer. Tog därifrån steget till att bli huvudtränare i Norge och sen har det fortsatt uppåt.

Tyvärr en superrekrytering av Bajen!
Det är litet samma sak jag hört och läst. Läste en intervju på er hemsida där han gav ett bra intryck. Jag är försiktigt positiv.

Aziz är förövrigt i Belgien och det bör bli officiellt imorgon.
2022-01-06, 23:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad tycker du själv?

Såg ditt inlägg om Edvardsen. Du blandar äpplen och päron och du står för cirka 50% av de inläggen, det var det ena.

Det andra är att ungefär hälften av dina inlägg handlar om oss. Vad är det en indikator på? Jag lånar din slutledningsförmåga litet och ser var det tar oss (antagligen OT eftersom du är oförmögen till seriös diskussion).
Synd för AIK och bra för er. AIK har dock en bra tränare på posten redan.

Det är indikativt för en tvångsmässig fixering från din sida.
2022-01-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Stämmer dock fullt ut att han nekade AIK enbart för att han inte kunde konkurrera ut Nisse omgående. Hur länge var han i Blåvitt? 1 och ett halvt år präglat av skador? Så bra var han redan då.

Han var skadad första halvåret, men säsongen 2014 spelade han väl typ varje match... och var riktigt bra, då blev man ju lite orolig över hur det skulle gå när FCK köpte honom men in kom Aleesami och han var egentligen bättre än Augustinsson varit... framförallt i offensiven.
2022-01-07, 01:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur big deal är Marti Cifuentes bakgrund i AIK?

Frågar åt en vän.
Säger Rolf Zetterlund någonting?
2022-01-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Storebror Augustinsson spelade för IFK Göteborg. Gör man det om man är en genuin gnagare? Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Martí Cifuentes är senaste tränarnamnet som kontot Tränarkarusellen droppar som ska vara aktuell. En snubbe med hög trovärdighet hävdar att tränaren presenteras imorgon. Blir spännande.
Det skulle vad kul, då är det både tränare och sportchefer med AIK-förfluter i Djurgården och Hammarby, samt AIK:are som tränare i bland annat Norrköping och Göteborg.
2022-01-07, 05:10
Avslutad
Nu blir man lite orolig trots allt, kan det verkligen bli Gustafsson för oss? Nej, nej, nej, säger jag bara. Hoppas verkligen att man siktar högre än Gustafsson och Clotet...

Rent spontant tror jag att Cifuentes blir bra för Hammarby. Verkar vara ganska prestigelös och anpassar sitt spel till spelarmaterialet.
2022-01-07, 07:01
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast Edvardsen har ändå mer spets än Holmberg. Ni borde var glada att ni undkom Antonsson med blotta förskräckelsen.

Så där lät det om Holmberg också efter succén i Norrköping. Spets...

Jag gillar inte svenska nior. Jag ville ha en holländare eller en dansk, i värsta fall en belgare. Jag ville ha någon som Den Ouden eller Larsen.

Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
De är ett jäkla lotto med målgörare i Allsvenskan. Titta bara på Adegbenro. 25 bast, aldrig gjort mer än 6 mål i Tippeligan, 15 matcher utan mål 2020, sen går han till Peking och blir skyttekung.

Det är garanterat ett Lotto med nior med svenska pass. Även en bänknötare från kontinenten är bättre än svenska centrar. Eftersom vi spelar 4-3-3 så är 9:ans position helt avgörande i längden. Mittfältet kan inte stå för nästan alla poäng.

6 miljoner för Edvardsen. OK, bra pris. Själv hade jag, om jag var Bosse Andersson, sökt andra marker för det dubbla priset. Ska vi satsa på ECL eller inte? Från Degerfors eller belgiska ligan, det är en jävla nivåskillnad. Men 6 miljoner för Edvardsen är OK. Vi måste ju också behålla Chili, annars har vi ännu en jättelucka att fylla.
Senast redigerad av TilhelmWell 2022-01-07 kl. 07:04.
2022-01-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nu blir man lite orolig trots allt, kan det verkligen bli Gustafsson för oss? Nej, nej, nej, säger jag bara. Hoppas verkligen att man siktar högre än Gustafsson och Clotet...

Rent spontant tror jag att Cifuentes blir bra för Hammarby. Verkar vara ganska prestigelös och anpassar sitt spel till spelarmaterialet.

Börjar med bli orolig,men får vi ej ett tungt internationellt namn så tycker jag vi ska gå på Rydström,all in på honom.
Jag har känn på den jöveln är den bästa i Sverige för ta hand om vår trupp samt vår trupp har de kvaliteter att spela Rydström spelidé till 120%.
2022-01-07, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Så där lät det om Holmberg också efter succén i Norrköping. Spets...

Jag gillar inte svenska nior. Jag ville ha en holländare eller en dansk, i värsta fall en belgare. Jag ville ha någon som Den Ouden eller Larsen.

Det är garanterat ett Lotto med nior med svenska pass. Även en bänknötare från kontinenten är bättre än svenska centrar. Eftersom vi spelar 4-3-3 så är 9:ans position helt avgörande i längden. Mittfältet kan inte stå för nästan alla poäng.

6 miljoner för Edvardsen. OK, bra pris. Själv hade jag, om jag var Bosse Andersson, sökt andra marker för det dubbla priset. Ska vi satsa på ECL eller inte? Från Degerfors eller belgiska ligan, det är en jävla nivåskillnad. Men 6 miljoner för Edvardsen är OK. Vi måste ju också behålla Chili, annars har vi ännu en jättelucka att fylla.
Fast jag var ju en av dom som skrattade högst när ni värvade ärkesopan Holmberg. Han är alltid med på min lista över ”fakespelare” som fått ett oförtjänt bra rykte p.g.a att han hade lite flyt en säsong.

Edvardsen är absolut ingen toppspelare i allsvenskan men heller ingen fake så det blir ett steg uppåt för er. Han lär aldrig inbringa några större pengar i en utlandsförsäljning utan han kommer säkert vara en duglig spelare hos er under många år. Jag tror han når sin topp av karriären hos er.
Senast redigerad av trazke 2022-01-07 kl. 09:04.
2022-01-07, 09:23
Medlem
Edvardsen ska ha respekt att han skiter i casha in i arabvärlden och stannar i Sverige och hoppas på detta är en mellanstopp och hamnar i Europa inom 1-2 år
2022-01-07, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Edvardsen ska ha respekt att han skiter i casha in i arabvärlden och stannar i Sverige och hoppas på detta är en mellanstopp och hamnar i Europa inom 1-2 år
Har han verkligen haft erbjudanden från arabvärlden då? Folk verkar tro att ”alla” vill värva honom. Så bra är han inte, börjar likna någon masspsykos.
2022-01-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Har han verkligen haft erbjudanden från arabvärlden då? Folk verkar tro att ”alla” vill värva honom. Så bra är han inte, börjar likna någon masspsykos.
När Transfer gurun Romano skriver att både klubbar i Qatar och Saudiarabien var ute efter honom men valde Djurgården så tror jag de hade erbjudanden från arabvärlden.

Han är bra nog för spela på högre nivå än allsvenskan känner jag.
Så att Djurgården knep honom är starkt,men gissar nog finns en klausul i kontraktet om en klubb i Europa hör av sig är han fri gå för en viss summa.
Vet att Spal ville ha honom i somras men Degerfors neka allt,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in