Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Men nu är det ju politikerna som beordrar hela den myndiga befolkningen att gå och vaccinera sig och i viss utsträckning sina barn. En läkare som avrådde ett par föräldrar att vaccinera sitt barn blev avstangd och fick inte heller träffa läkarstudenter.
Medicinska råd bör vara indivuduella, men läkare får tydligen inte längre praktisera sitt yrke utan förväntas genomföra ett politiskt program, precis som under tvångssteriliseringens dagar.
Medicin är inte längre vetenskap utan politik. Varför ska alla vaccinera sig anser du? Och hur många gånger?
Njae, det är Folkhälsomyndigheten, Barnläkarföreningen, etikrådet och flera som rekommenderar vaccination av barn.
Håller med om att en läkares råd bör vara individuella, men
i det här fallet verkar samtliga typ 200 föräldrar/barn fått identisk informartion, en avrådan.
Jag tror inte som du att politiker i Sverige bestämmer hur det ska vara och sedan ger order om vad experter, myndigheter, läkare, etc. ska komma fram till.
Jag förstår att du tycker det är fruktansvärt när du nu tror att det är så och man kan undra varifrån du fått denna världsbild.
Jag anser inte att alla ska vaccinera sig, jag anser att det med den kunskap som finns i världen om corona/covid är rimligt att följa de råd som ges om vaccination.