2022-01-03, 11:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Underbart svar! Skulle vara kul och veta hur många % av Flashbackare som på riktigt aldrig haft sex, men ändå sitter och klagar😂
"Hon är så jävla fet och ser ut som en träskpadda!!!!111oneone!!".

Jag kan säga många mindre smickrande saker om fröken Larsson, men om jag skulle placera henne på den fula, eller oknullbara, delen av skalan så skulle jag ljuga. I'd hit that like Adolf was hitting the gas button.
2022-01-03, 23:15
Medlem
Hur var julmiddagen med mor och far ? Stolta eller bara lite tryckt stämning ?
Tar hon sej igenom detta eller bryter hon ihop ?
2022-01-04, 16:47
Medlem
Public Enemys avatar
Jag får väl tillstå, att jag inte lyssnar på hennes musik med samma musikaliska behållning längre.
2022-01-04, 18:45
Medlem
Har det konstaterats hur dom läckte ut?

Tror dock inte tjejen mår så bra längre..
Inte för att jag tycker om hennes sätt att vara, men önskar henne inte det skitliv/mående hon har nu...
2022-01-06, 14:29
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Hon förnekar själv att hon har lagt några bilder i ett moln. Med tanke på hennes kändisstatus finns det pengar för en dumpad ex att tjäna. Ett annat alternativ är att någon hackat hennes eller exets mobil. Det syns tydligt att bilderna är selfies som är tagna på hennes hotellrum.

Oavsett Zara Larssons agerande så är det en kriminell handling att lägga ut nakenbilder på en kvinna utan hennes uttryckliga samtycke. Det är ett sexualbrott som är jämförbart med en våldtäkt i straffskalan. I Sverige kan det som mest leda till fyra års fängelse, och liknande lagstiftning finns i andra länder. Det är bara en tidsfråga innan Google måste anpassa sig till verkligheten och rensa bort dessa bilder från sina sökresultat. Det är förvånande att dom fortfarande tillåts att göra bilderna tillgängliga. Det är egentligen Google och andra sökmotorer som är det största problemet.

Du verkar inte läst vad jag skrev. Det spelar ingen roll att man inte får hacka folks lösenord eller stjäla folks privata bilder, folk kommer göra kriminella handlingar ändå. Och att spara sådant i en telefon är idiotisk oavsett hur stor rätt man har att göra det, och speciellt om man är en känd person.
Det finns en anledning till att man inte kan få ut försäkringspengar vid inbrott i bil om man har lämnat bilen olåst, det betyder inte att biltjuvarna gör rätt i att stjäla andras bilar för det.

Verkligheten anpassar sig inte alltid efter en dröm om en socialkonstruktivistisk utopi. Sedan kan man ta upp vad man inte får göra mot andra, problematisera och exponera sexismen precis hur mycket man vill. Men fram tills den dagen då alla människor har blivit snälla så rekommenderar jag ändå att inte ta allt för snaskiga bilder som man inte vill ska spridas vidare (och speciellt om man är en världskändis).
På samma sätt rekommenderar jag folk att inte hoppa in i främmande bilar med främmande män samt att de även avråder sina barn (både döttrar och söner) pojkvän/flickvän från att göra det. Inte för att det beteendet skulle betyda att de får skylla sig själva om något dåligt händer, utan bara som en ren jävla självbevarelsedriftsåtgärd i väntan på att revolutionen ska ha förvandlat alla elaka människor till snälla människor.

Och har det lagts upp på internet så kommer det finnas kvar, det heter world wide web av en anledning.
2022-01-06, 14:38
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Du verkar inte läst vad jag skrev. Det spelar ingen roll att man inte får hacka folks lösenord eller stjäla folks privata bilder, folk kommer göra kriminella handlingar ändå. Och att spara sådant i en telefon är idiotisk oavsett hur stor rätt man har att göra det, och speciellt om man är en känd person.
Det finns en anledning till att man inte kan få ut försäkringspengar vid inbrott i bil om man har lämnat bilen olåst, det betyder inte att biltjuvarna gör rätt i att stjäla andras bilar för det.

Verkligheten anpassar sig inte alltid efter en dröm om en socialkonstruktivistisk utopi. Sedan kan man ta upp vad man inte får göra mot andra, problematisera och exponera sexismen precis hur mycket man vill. Men fram tills den dagen då alla människor har blivit snälla så rekommenderar jag ändå att inte ta allt för snaskiga bilder som man inte vill ska spridas vidare (och speciellt om man är en världskändis).
På samma sätt rekommenderar jag folk att inte hoppa in i främmande bilar med främmande män samt att de även avråder sina barn (både döttrar och söner) pojkvän/flickvän från att göra det. Inte för att det beteendet skulle betyda att de får skylla sig själva om något dåligt händer, utan bara som en ren jävla självbevarelsedriftsåtgärd i väntan på att revolutionen ska ha förvandlat alla elaka människor till snälla människor.

Och har det lagts upp på internet så kommer det finnas kvar, det heter world wide web av en anledning.

Det är felaktigt att jämföra Zaras handlande med att lämna bilen olåst. En mer rättvis jämförelse hade varit att en kvinna går in på en bar i minikjol och blir våldtagen. Men det kanske känns lite för smutsigt för dig att göra den jämförelsen, då kan du inte relativisera brottet på det sätt som du gör nu.

Om något har lagts på internet så finns det kvar, ja. Men 99,999 % av alla som tittar på kändisars nakenbilder gör det via en sökmotor. Kan du inte hålla med om att problemet då hade varit betydligt mindre om man inte tillät sökmotorerna att gynna den här verksamheten?

Det finns miljarder barnporrbilder på internet, men du kommer inte att hitta dessa bilder via Google. Kan du då inte hålla med om att det är möjligt att göra det förbjudet för Google och andra sökmotorer att inkludera dessa bilder som dom vet är kriminella i sina sökresultat?
2022-01-06, 14:50
Medlem
Kan ju säga att efter man sett henne naken så är hon inte lika intressant. Inte för att jag har varit eller är ett fan av henne & hennes musik men ja..
2022-01-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Hur var julmiddagen med mor och far ? Stolta eller bara lite tryckt stämning ?
Tar hon sej igenom detta eller bryter hon ihop ?
Det är ju inte säkert att hennes föräldrar tycker det är så märkvärdigt.
Det hon gör i verkligheten. Är ju många unga kvinnors dröm.
2022-01-06, 16:48
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det är felaktigt att jämföra Zaras handlande med att lämna bilen olåst. En mer rättvis jämförelse hade varit att en kvinna går in på en bar i minikjol och blir våldtagen. Men det kanske känns lite för smutsigt för dig att göra den jämförelsen, då kan du inte relativisera brottet på det sätt som du gör nu.

Om något har lagts på internet så finns det kvar, ja. Men 99,999 % av alla som tittar på kändisars nakenbilder gör det via en sökmotor. Kan du inte hålla med om att problemet då hade varit betydligt mindre om man inte tillät sökmotorerna att gynna den här verksamheten?

Det finns miljarder barnporrbilder på internet, men du kommer inte att hitta dessa bilder via Google. Kan du då inte hålla med om att det är möjligt att göra det förbjudet för Google och andra sökmotorer att inkludera dessa bilder som dom vet är kriminella i sina sökresultat?

Det handlar om att som vuxen människa ha ett uns av konsekvenstänk. Men fram tills den dagen då alla människor har blivit snälla så rekommenderar jag ändå att inte ta allt för snaskiga bilder som man inte vill ska spridas vidare (och speciellt om man är en världskändis).

Jag säger som morsan sade till både till mig och min syster när vi som unga började hänga på fester och även senare på krogen. Ha självbevarelsedrift. Vi fick tidigt lära oss att om vi super oss redlösa så att vi inte har kontroll över oss själva så kan det utnyttjas av andra och att alla inte är snälla.

Vi kan aldrig bli kvitt sådant i vårt samhälle då det finns både sjuka som "dumma" människor, Har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Men som sagt, vi kan vidta vissa åtgärder för att minimera risken.

Sunt förnuft är att inte lämna sexbilder på sig själv på nätet eller i mobil som andra kan komma åt.
På samma sätt är det sunt förnufatt inte mitt i natten gå in i en bil fylld med främmande män och det gäller både kvinnor och män.
Det är absolut inte är ens eget fel om en cykeltjuv får för sig att hen ska sno ens cykel, men därmed inte sagt att man ska utmana ödet och underlätta för henom genom att strunta i att låsa den.
På samma sätt så lämnar man väl inte sitt hem olåst om man åker bort och förvänta sig att det inte blir inbrott, skulden ligger hos tjuvarna och inte hos husägaren. Självklart ligger skulden hos tjuvarna, men man måste väl ha självbevarelsedrift.

Jag lämnar inte min bil på tomgång med öppen dörr 1 på natten med mitt kontokort liggande på tanken med koden uppskriven på baksidan. Jag borde ju egentligen kunna göra så eftersom man ska kunna lita på alla främmande medmänniskor, men så ser inte tyvärr verkligheten ut.

Personligt ansvar försvinner ofta ner i det stora hav av moral där "jag ska kunna", "någon annans ansvar" och "rättigheter" blandas ihop till en massiv dröm med en massiv socialkonstruktivistisk utopi. Det är farligt att vara ett övertygat subjekt i sin subjektiva värld, speciellt när alla andra aktörer inte erkänns som egna subjekt, utan enbart är objekt.

En Disneysaga som inte är verklig och baserade på önsketänkande.
2022-01-06, 17:02
Medlem
Har hon uttryckt att hon ångrar detta beteende....?
2022-01-06, 23:38
Medlem
Var det kanske mottagaren av bilden som läckte den? Verkar vara det mest sannolika. Sedan eftersom sändaren litar på mottagaren så köper hon att hennes telefon blivit hackad, istället för att mottagaren mot betalning läckt dem.
2022-01-07, 00:02
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Var det kanske mottagaren av bilden som läckte den? Verkar vara det mest sannolika. Sedan eftersom sändaren litar på mottagaren så köper hon att hennes telefon blivit hackad, istället för att mottagaren mot betalning läckt dem.

Någon sade någon stans - var och vem har jag glömt - att om man nu tvunget ska sända nakenbilder till någon, lägg in en vattenstämpel med mottagarens fullständiga namn mitt i bilden så kan han/hon inte dela den med obehöriga utan att avslöja sig själv. Typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in