2022-01-06, 22:21
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tar inget personligt.
Du vet ingenting om min utbildningsnivå.
.
Bra. Då borde du kunna se till innehållet i inlägget du besvarade istället för att hitta på mina avsikter med det. Mina avsikter är helt irrelevanta för det sakliga innehållet i texten och referenserna. Vilket var det enda jag förmedlade.

Var har jag påstått något om din utbildningsnivå?

Det är solklart att du tar detta personligt. Jag uppmanar dig att inte göra det, tvärtom mot vad du påstår. Ta det inte personligt är vad jag uppmanat till.
Citera
2022-01-06, 22:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ok, ägna dig åt att bemöta argumenten då?
Man undrar ju lite vilken utbildning du har som ej har lärt ut det

Det har jag gjort i den mån jag orkar men tramset är oändligt härinne och att bli kallad vänster eller höger eller förnekare eller alarmist är vardagen här. En argumentation jag hade för ett tag sedan var en som påstod att vaccinet i sig skepade en infektion som smittade person 2 .. något speciellt argument du tänkte på ?
Citera
2022-01-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
De grupperna borde inte vaccineras över huvud taget.

Nej det är min åsikt oxå.
Jag tänkte att personen som anser att alla som tycker det är idiotiska foliehattar kunde övertyga mig med data som visar på nyttan.
Men det gick visst inte, men man är fortfarande bara intelligent om man som frisk 20 åring regelbundet medicinerar sig uppenbarligen.
Citera
2022-01-06, 22:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du och alla som vaccinerat sig har inte tänkt själva? Är du tom i bollen?
Det kan absolut vara så att många som vaccinerar sig väljer att lyssna på de som verkar veta vad de talar om istället för att försöka snabbutbilda sig till virolog, epidemiolog eller något annat lämpligt yrke.

Vad det innebär att tänka själv varierar helt klart kraftigt just när det gäller vaccin.
Citera
2022-01-06, 22:30
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dr John om omicrons ursprung.

Intressant att mutations hastigheten varit drygt 3 gånger högre under tiden som omicron utvecklats jämfört med andra varianter. Gain of function?

https://youtu.be/aH1u1GIPU2A

Pga att det skett i möss som jag förstod det. Alltså mutationer sker snabbare i vissa arter.
Jag är dock inte expert på området..
Citera
2022-01-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Bra. Då borde du kunna se till innehållet i inlägget du besvarade istället för att hitta på mina avsikter med det. Mina avsikter är helt irrelevanta för det sakliga innehållet i texten och referenserna. Vilket var det enda jag förmedlade.

Var har jag påstått något om din utbildningsnivå?

Det är solklart att du tar detta personligt. Jag uppmanar dig att inte göra det, tvärtom mot vad du påstår. Ta det inte personligt är vad jag uppmanat till.

Bara att du ens försöker upprepat gissa mina känslor när det inte har någon relevans visar på din avsaknad av avsikt att hålla debatt på sakfrågenivå.

Vi får väl avsluta detta med att du vidhåller att högre utbildning minskar eller avvecklar kritiskt tänkande hos flertalet.
Samt att detta är viktigt i en debatt som bör kunna påvisa nytta eller ej 100% vetenskapligt.
Citera
2022-01-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det har jag gjort i den mån jag orkar men tramset är oändligt härinne och att bli kallad vänster eller höger eller förnekare eller alarmist är vardagen här. En argumentation jag hade för ett tag sedan var en som påstod att vaccinet i sig skepade en infektion som smittade person 2 .. något speciellt argument du tänkte på ?

Nej, du har redan sagt att om jag vill veta dina åsikter så kan jag läsa vad FHM säger just den dagen.
Citera
2022-01-06, 22:41
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Dags för fjärde dosen snart alltså. När får sprutnarkomanerna nog? Man lovprisar den tredje dosen så mycket men ändå är det nu dags för dos nummer 4.

Ska man skratta eller gråta?
Citera
2022-01-06, 22:47
Medlem
Surtrutens avatar
Nära 9,5 miljoner nya covidfall i världen på en vecka måste väl vara någon form av rekord?
Samtidigt är det färre som dör.
https://www.who.int/publications/m/item/weekly-epidemiological-update-on-covid-19---6-january-2022

Hur kommer sjukvården klara av att hantera situationen?
Jag vet inte, men fortsätter fallen i samma takt eller kanske tom. ökar ännu mera kan man väl gissa att det blir problem i flera länder.
Eller är den snabba ökningen i världen bara ett bevis på at Omikron är ruskigt smittsamt så att många länder får många sjuka samtisigt?
Senast redigerad av Surtruten 2022-01-06 kl. 22:53.
Citera
2022-01-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Läste det precis.

”I Danmark kritiseras smittskyddsmyndigheterna för att presentera för höga siffror när det gäller antalet inlagda med covid-19. Kritikerna påpekar att också personer som brutit armen men testat positivt för viruset räknas in i statistiken”

https://www.dn.se/varlden/kritik-mot-danmarks-satt-att-redovisa-covidsjuka-pa-sjukhus/

Det är inte ett misstag. Det är en medveten agenda. Det finns så många som vinner på att pandemin upprätthålls som en pandemi, inklusive dessa myndigheter då deras budget och jobb ökar i betydelse. Lägg därtill alla läkemedelsbolag och deras aktieägare och lobbyister, medierna som säljer klick som aldrig förr osv. Ingen av dessa vill att pandemin ska ta slut.
Citera
2022-01-06, 22:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Dags för fjärde dosen snart alltså. När får sprutnarkomanerna nog? Man lovprisar den tredje dosen så mycket men ändå är det nu dags för dos nummer 4.

Ska man skratta eller gråta?
Nu pratardu väl inte om Sverige utan om länder som vaccinerar tidigare och snabbare?
Citera
2022-01-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Det är inte ett misstag. Det är en medveten agenda. Det finns så många som vinner på att pandemin upprätthålls som en pandemi, inklusive dessa myndigheter då deras budget och jobb ökar i betydelse. Lägg därtill alla läkemedelsbolag och deras aktieägare och lobbyister, medierna som säljer klick som aldrig förr osv. Ingen av dessa vill att pandemin ska ta slut.
Jo exakt. Det är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in