Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Tja, det blir ju så pga ditt bisarra val att inte ta din första dos vaccin när du blev erbjuden en sådan. Har du tidigare inte haft en SARS-COV2 infektion så löper du, minst, 10 gånger större risk att bli ett intensivvårds fall jämfört med om du varit vaccinerad. Hoppas för din skull att du är bara är ung och dum, men att du tar ditt förnuft till fånga och tar sin första dos vaccin. Skyddar iof inte emot att bli smittad, men kanske mot svår sjukdom..
Bisarrt val? Riskprofilen för vaccinet är bedrövlig för män i min ålder, 30-39. Och covid är skrattretande milt speciellt nu med den nya mutationen. Sen är det inte fler män i min ålder som hamnat på IVA än det brukar. Det har varit precis som vanligt under hela pandemin. Så vaccinet gör verkligen noll och ingenting för min egen del. Jag har läst om relativ och absolut riskreduktion. För folk i min ålder, gör vaccinet verkligen noll.
Och återigen, varför ska jag börja vaccinera mig nu när jag ändå inte hinner bli "klar" innan smittotoppen?
Nej du, det finns verkligen bara nackdelar för mig att ta vaccinet. Jag är mycket nöjd med att vara vaccinfri